جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد مطلب : 130111

پیام‌های یک عملیات

در میان اوج‌گیری تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه بویژه خان یونس که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت،نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای در خصوص اجرای عملیات نظامی که هدف مهمی را در منطقه «یافا» اشغالی که اسرائیلی‌ها آن را «تل‌آویو» می‌خوانند، منتشر کرد.یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت: تل‌آویو را با پهپاد جدید «یافا» هدف قرار دادیم. این عملیات در شرایطی صورت گرفته که چند پیام مهم را با خود به همراه داشته است.
نخست آنکه مقاومت حاضر به دست کشیدن از حمایت از فلسطین نمی‌باشد و هر میزان بر شدت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه افزوده شد بر میزان عملیات مقاومت نیز افزوده می‌شود. به عبارتی دیگر مقاومت سیاست چشم در برابر چشم را اجرا می‌کند چنانکه در روزهای اخیر نیز حزب الله لبنان حوزه عملیات‌های خود در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی را گسترش داده است.
دوم آنکه عملیات یمنی‌ها در حالی بوده که آمریکا و انگلیس در ماه‌های اخیر شدیدترین حملات را به یمن داشته و مدعی مقابله با توان نظامی یمن شده‌اند. عملیات تل آویو نشان داد  که ادعای انگلیس و آمریکا در برابر یمن عملا ادعایی واهی بوده و آن نیز همچون صهیونیست‌ها در برابر مقاومت با شکست مواجه شده‌اند. برآوردها نشان می‌دهد که موشک‌های 2میلیون دلاری آمریکا و یک میلیون دلاری انگلیس نتوانسته حریف پهپادهای چند هزار دلاری یمنی‌ها شود. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که عملیات تل آویوشکستی سنگین برای آمریکا و انگلیس است که دریای سرخ را به عرصه نظامی مبدل کرده‌اند.
سوم آنکه این عملیات موفق بار دیگر تهی بودن گنبد آهنین صهیونیست‌ها و پاتریوت‌های آمریکایی را نشان می‌دهد. در حالی وعده صادق و عملیات موشکی و پهپادی ایران هیمنه ساختار دفاعی صهیونیست‌ها را شکسته بود، عملیات یمن علیه تل آویو ابعاد دیگری از این ضعف را اشکار ساخت می‌توان پیامدهای جهانی برای سامان‌های موشکی صهیونیست‌ها و آمریکا داشته باشد چرا که این شکست عملا مشتری‌های آنها را به سمت سایر سیستم‌های موشکی همچون اس 400 روسی سوق خواهد داد.
در نهایت می توان گفت که عملیات تل آویو نشان داد که معادلات منطقه نه به خواست صهیونیست‌ها و غرب بلکه بر اساس اراده مقاومت چینش و اجرا می‌شود و در نهایت این مقاومت است که سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد. یمنی‌ها امروز در محاصره نظامی و اقتصادی به سر می‌برد، تحولی مهم را در حوزه بازدارندگی اجرا کرده‌اند که حداقل پیامد آن تقویت روحیه مقاومت غزه و نیز افزایش فضای رعب و وحشت در سرزمین‌های اشغالی است که فشارهای داخلی بر سران این رژیم را تشدید خواهد کرد.
 
سید محمد صادق لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcez78zzjh8xzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی