جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 130116

آقای ظریف حرف‌هایت بوی تجزیه طلبی می‌دهد؟!

چند شب پیش جناب آقای ظریف درصداوسیما در تشریح فرآیند امورشورای راهبری و کارگروه‌های انتخاب وزرا، حرف‌هایی زدند که اگر نگوییم نسنجیده بودند، بلکه بسیارعجیب و نگران کننده بود. ایشان گفتند اگرگزینه‌ها زن باشند یا از اهل‌تسن و دیگراقلیت‌های دینی باشند۱۰امتیاز می‌گیرند!
همین نکته باعث شگفتی کارشناسان شد که باید بگوییم از دیپلمات باسابقه‌ای چون ایشان زدن حرف‌هایی که بوی قوم گرایی، عصیبت‌های قبیله‌ای، مطالبات قومی و دینی از آن‌ها استشمام بشود بعید بود.
ازجناب ایشان باید بپرسیم مگر اقلیت‌های دینی رسمی کشور تاکنون مطرود بودند که اینک درلیست گزینه‌ها آمدن ۱۰امتیاز دارد! یامگر زنان طرد شده‌اند که حالا ۱۰امتیاز به آن‌ها می‌دهید و شیعه بودن نمره صفر می‌گیرد!؟
آقای ظریف خداوکیلی خودت یکباردیگر حرف‌هایت را گوش بده. فارغ از"تپق‌های"فراوانی که درآن برنامه داشتی اینقدرهیجان برای چه بود؟ مگر چه رازهای مگویی را می‌خواستی بگویی که اینکونه دچار شور و هیجان شده بودید و دست‌آخر اینکه حرف‌هایتان مگر چیزی جز تقویت تفکرات تجزیه طلبانه و مطالبات قومیتی سود دیگری هم داشت؟
آقای محترم امضاکننده برجام؛ ازشما پذیرفتنی نیست درحالیکه می‌دانید هیچکدام ازحرف‌های شما اجرایی وعملیاتی نمی‌شود اینگونه و با ظرافت بخواهید به تحرکات قومی دامن بزنید ودولت چهاردهم رادرادامه زمینگیر کنید!
ولازم است به‌عنوان نماینده رئیس جمهور محترم  به این سوالات پاسخ دهید:
۱- اگر شما یک وزیر محترم از اقلیت یهودی را انتخاب کردید آیا مجلس به وی رای اعتماد خواهدداد، آیا بدنه وزارتخانه این ظرفیت را دارد و بدان حد از بلوغ رسیده‌اند که یک وزیر غیرمسلمان را پذیرا باشند؟
۲- مگر زنان در این کشور وزیر و معاون رییس‌جمهور نبوده‌اند که به مطالبات جنسیتی دامن می‌زنید، اگر شما الان یک یا چند وزیر زن را انتخاب کنید چه کسی مانع‌تان می‌شوید واینگونه القا می‌کنید که گزینه‌های زن۱۰ امتیازدارند؟!
۳- همه ما در جغرافیای ایران عزیز با فرهنگ‌ها، زبان‌ها، لهجه‌ها و سنن مختلف و زیبا کنارهم زندگی می‌کنیم، تاکید شما بر انتخاب قومیتی برای چیست؟ مگر طی ۴۵سال گذشته وزرای  دولت‌های مختلف از مریخ آمده بودند که الان بر قومگرایی درگزینه‌ها تاکید می‌کنید؟ آیا این حرف‌های شما در درازمدت باعث تحریک تفکرات «پان‌ترکیسم، پان‌عربیسم، پان‌کردیسم و...» نخواهد شد؟
۴-مگر الان فرمانده محترم و شجاع نیروی دریایی از هموطنان اهل تسنن نیست که توسط رهبرمعظم انقلاب انتخاب شده اند، مگر پزشکیان آذری، خودتان اصفهانی، آقای خاتمی یزدی، آقای ربیعی قزوینی، آقای آذری جهرمی اهل جهرم نیستید، شماها و بقیه سران کشوری و لشکری جمهوری اسلامی که بچه"ناف تهرون" نیستید، بچه "عودلاجان، سنگلج و پامنار" هم نیستید  همه و همه جمعیت ۲۰میلیونی پایتخت از شهرها و بلاد مختلف آمده‌ایم و"ابر روستایی بنام تهران"را تشکیل دادیم. پس اینهمه تاکید مرموز و شاید هم مشکوک شما بر این موضوع از کجا و چه تفکری سرچشمه می‌گیرد؟
۵- اگر فرضا شما یک وزیر مسیحی انتخاب کردید که کاتولیک بود، بعدا اگر ارامنه، آشوری‌ها، پروتستان‌ها وارتودوکس‌ها اعتراض کردند که چرا ما را نادیده گرفتید بر مبنای همین فرضیه قومگرایی و اقلیت بازی‌تان چه پاسخی دارید بدهید؟
۶- اگر با اعلام اسامی کابینه دولت چهاردهم، عشایر غیور و سلحشورمان برانگیخته شدند که چرا ما در دولت نماینده نداریم و از فروش گوشت و شیر تولیدیشان خودداری کردند چگونه می‌خواهید این مصیبت‌ها را جمع کنید؟ آنوقت شما که دردولت سمتی ندارید همه گرفتاری‌ها می‌ماند برای پزشکیانی که اداره امور را داده است دست شورای راهبری که خروجیش حرف‌ها و نظرات نگران کننده و برهم زننده امنیت ملی شماهاست!!
مخلص کلام اینکه آقای ظریف عزیز، بهتر است این بساط سرکاری و شامورتی بازی و ژست‌های روشنفکری راجمع کنید و بگذارید رئیس‌جمهور کارش را بکند. هم شما و هم من و هم خیلی‌های دیگر خوب می‌دانیم، لیست کابینه جای دیگری بسته و تنظیم شده است و الان در جیب آقای پزشکیان است و شماها ۱۶ میلیون نفر را سرکار گذاشته‌اید اساسی، بنظرم ختم کار و فعالیت این کارگروه‌ها را اعلام کنید تا همه بروند منزل ومنتظر ۱۵یا۲۰ مرداد باشند که پزشکیان لیست را ازجیبش خارج و رسانه‌ای کند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcjvyevmuqetvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی