جمعه ۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : 130499

پزشکیان رئیس الوزرا نیست، رئیس جمهور عاقلی است!

بعداز رأی اعتماد قاطع و کامل مجلس  دوازدهم به دولت چهاردهم، برخی از تندروهای مشارکتی و یاران حسن روحانی از شدت عصبانیت و ناراحتی ناشی از وفاق ایجاد شده عمومی بین دولت و مجلس در فضای مجازی بشدت به پزشکیان حمله کردند واو را «رئیس الوزرا» نامیدند!
سردمدار این توهین‌ها ابوطالبی و آشنا بودند که در پیام‌های توییتری خود این انگ را به پزشکیان زدند.
در واکاوی چرایی این اقدام نابخردانه باید بگوییم تندروهای اصلاح طلب که همواره طی 30 سال گذشته نان خود را در ایجاد بلوا و درگیری و تحریم دیده‌اند، اینبار نیز انتظار داشتند که مجلس حداقل به چهار نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد ندهد تا فضا برای جولان دادن، دو قطبی سازی، ایجا دبلوا و جوسازی‌های رسانه‌ای‌شان مهیا شود.
نطق کارساز رئیس جمهور نهم و اعلام ولایت پذیری‌اش در هماهنگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها آنها را دچار شوک باور نکردنی کرد بلکه انتظار اینقدر صراحت گویی و حمایت‌های رهبر انقلاب را نیز نداشتند.
از این جماعت باید بپرسیم این که رهبر انقلاب مثل همه دولت ها اینبار نیز حمایت خود را از دولت داشتند کجایش اشکال داشت؟ اگر چهار یا شش وزارتخانه بی وزیر می‌ماند تکلیف معطل ماندن امورات کشور و مردم چه می‌شد؟آیا اگر بین ارکان حاکمیت همواره درگیری و اختلاف باشد چه کسانی منتفع می‌شوند و سود می‌برند؟
چرا آقایان تندرو از این هماهنگی بی‌نظیر و بی‌بدیل ناراحت و عصبانی هستند؟
 حال که این توافق‌سازی تاکنون جواب داده؛ و از نظر راهبردی برای ارتقای کیفیت حکومت یک امتیاز فوق‌العاده است کجای کارعیب دارد که این هماهنگی و توافق تا همیشه تداوم باشد و امورات کشور به شایستگی انجام شود؟
جلوه این وفاق و همدلی ایجاد شده به این معناست که دولت بتواند برنامه‌های خود را بدون کارشکنی انجام دهد و جلو ببرد و به سرانجام برساند، این که به نفع مردم است همان مردمی که شما مدام سنگشان را به سینه می‌زنید. دولت مگر وظیفه‌ای جز ایجاد رفاه برای مردم و توسعه و آبادانی و عزت کشور دارد؟ چرا می‌خواهید دولت چهاردهم در انجام وظایفش ناتوان و گرفتار بماند؟
 اتفاقاً با اتفاق رخ داده و همدلی ایجاد شده عملاً توپ در زمین رئیس‌ جمهور و دولت است. اینجاست که رئیس‌ جمهور باید برای آرامش جامعه و رفاه مردم تلاش‌هایش را بکار بندد تا کارش پیش رود.
اینکه رئیس جمهور بر خلاف اصلاح طلبان وحدت‌شکن به دنبال دوقطبی سازی‌های کاذب نیست، به دنبال درگیری با ارکان حاکمیت و قوای دیگر نیست، بدنبال ایجاد هماهنگی برای رفع مشکلات تلنبار شده مردم است کجایش ایراد دارد که شما او را رییس‌الوزرا می‌نامید؟!
از نظر شما پزشکیانی خوب است که مانند حسن روحانی به‌جای کار کردن بدنبال فضاسازی و چند دستگی در حاکمیت باشد و به‌جای آرام کردن فضا همواره بدنبال تنش‌زایی و دو قطبی‌سازی باشد.
پزشکیان بیش از۳۰ سال است در عرصه سیاست کشور حضور مستقیم دارد و لایه‌های زیرین حاکمیت را خوب می‌شناسد او با خود عهد کرده است برای مردم و با مردم بماند چرا می‌خواهید او رسیدگی به مشکلات مردم را رها کند و دنبال تنش آفرینی مدیریتی باشد و کارهایش ابتر بماند؟
به هر حال آقایان تندرو، پزشکیان اصلاح طلبی از جنس خود شماست، بجای این که یاری‌اش کنید در راهش سنگ نیندازید. قطعاً او از شما عبور خواهد کرد و در سمت درست تاریخ کنار مردم خواهد ایستاد.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcdnz0fnyt0so6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی