پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵
کد مطلب : 131038

بایدن از کدام نیرو می‌گوید؟

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که من استقرار سامانه پدافندی تاد و کاربران آن در اسرائیل را تا زمانی که این موقعیت دفاعی موجه باشد، صادر کردم. او تصریح کرده که «من دستور دادم تا موقعیت نظامی خود را در خاورمیانه بر اساس مسئولیت خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح و بر اساس اختیارات خود تقویت کنم.» این سخنان از سوی بایدن در حالی مطرح میش شود که اخیرا پنتاگون نیز مدعی شده که سامانه تاد را به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده است.
دولتمردان آمریکا در حالی برآنند تا این اقدامات را از یک سو اقدامی در جهت تامین امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کنند و از سوی دیگر نقش خود را در کاهش تنشها در غرب آسیا به نمایش گذارند. محور نهایی این رویکرد نیز استفاده ابزاری از آن در انتخابات به نفع هریس و دموکرات هاست. این رویکرد ادعایی در حالی صورت می‌گیرد که نگاهی به تحولات منطقه در طول یک سال طوفان الاقصی حقیاقی ورای این ادعا را نشان می‌دهد. در این دوران آمریکایی‌ها بارها نیروها و تسلیحات نظامی به منطقه اعزام کرده‌اند و میلیاردها دلار نیز کمک نظامی به این رژیم داشته است.
در عرصه جهانی نیز با اعمال تحریم علیه مقاومت سیاست مذکور را تشدید کرده است. اگر آمریکایی‌ها واقعا دارای توانایی برای حمایت از رژیم صهیونیستی بوده اند چگونه در طول این یک سال نتوانسته‌اند این کار را اجرایی سازند. ؟ همچنین اگر سامانه تاد تا این حد توانایی دارد چرا تا کنون آن را به این رژیم نداده‌اند. در همین حال تحولات هفته‌های اخیر در لبنان نشان می‌دهد که عملا صهیونیست‌ها در ورود زمینی ناتوان بوده‌اند و در یک سال جنگ غزه نیز هیچ کدام از اهداف حتی آزاد سازی اسرای صهیونیست محقق نشده است. اگر آمریکا واقعا ظرفیت تغییر معادلات منطقه را داشت چگونه است که نتوانسته در آزادسازی اسرای صهیونیست‌ نقشی داشته باشد. ؟ در همین حال امریکا نمی‌تواند ادعای اقدام برای امنیت منطقه را داشته باشد در حالی که تمام توان آن صرف حمایت از رژیم صهیونیستی شده است. با توجه به این شرایط رفتار بایدن را می‌توان یک اقدام تبلیغاتی دانست که هیچ پشتوانه عملی برای آن وجود ندارد.

علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcdsf0fjyt0sz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی