سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
کد مطلب : 83558

ريشه‌هاي يك جنجال سازي

سرانجام گزارش سازمان ملل متحده درباره سوريه انتشار يافت. چنانكه پيش بيني مي شد سازمان ملل گزارشي ...

سرانجام گزارش سازمان ملل متحده درباره سوريه انتشار يافت. چنانكه پيش بيني مي شد سازمان ملل گزارشي دو پهلو را ارائه كرد بگونه اي كه نه دولت سوريه را متهم ساخت و نه گروه‌هاي تروريستي را.
در اين ميان كشورهاي غربي از فضاي موجود بهره‌برداري كرده و تلاش كردند تا چنان وانمود سازند كه سوريه عامل استفاده كننده از سلاح شيميايي بوده است و بايد محاكمه گردد.
ادعاهايي كه با سوالات متعددي همراه شده كه واهي بودن آن را اثبات‌ مي كرد چنانكه نماينده روسيه در سازمان ملل اين پرسش را مطرح كرد« اگر دولت سوريه از اين سلاح‌ها استفاده كرده چرا از معارضان و شبه نظاميان كسي كشته و يا دچار مسموميت نشده و قربانيان فقط از غير نظامي ها بوده اند.
با توجه به اين شرايط اين سوال مطرح است كه چرا كشورهاي غربي پس از انتشار گزارش سازمان به هوچي گري عليه سوريه روي آورده اند.؟در پاسخ به اين پرسش چند نكته اساسي قابل توجه است. نخست آنكه عدم همراهي جامعه جهاني با جنگ افروزان به رسوايي براي كشورهاي غربي مبدل شد به گونه اي كه بسياري از انزواي جهاني آنها سخن گفته‌اند.
اكنون اين كشورها با هوچي گري برآنند تا بر اين شكست سرپوش نهاده و به نوعي چهره‌اي فاتح از خود به نمايش گذارند.
دوم آنكه كشورهاي غربي كه از روي اجبار و براي فرار از باتلاق سوريه ، طرح روسيه را پذيرفته‌اند برآنند تا با فضاسازي تبليغاتي روسيه را به امتيازدهي وادار سازند كه پذيرش خواست آنها براي صدور قطعنامه عليه سوريه محور اين تحركات را تشكيل مي‌دهد.
سوم آنكه كشورهاي غربي خود را متعهد به اجراي خواسته‌هاي برخي از كشورهاي عربي و صهيونيست ها مي‌دانند. آنها كه نتوانسته‌اند خواست آنها را براي اقدام نظامي عليه سوريه اجرايي سازند اكنون برآنند تا با ادامه جوسازي عليه سوريه چنان عنوان كنند كه به مطالبات كشورهاي عربي و صهيونيستها توجه دارند تا در لواي آن بتوانند امتيازاني را از آنها دريافت كنند.
چهارم آنكه كشورهاي غربي بيش از آنكه به دنبال اقدام نظامي عليه سوريه باشند برآنند تا شرايط را براي تقويت گروه‌هاي شبه نظامي و تروريست‌ها در داخل سوريه مساعد سازند تا همچنان سوريه در بحران داخلي و منطقه نيز گرفتار باشد.
آنها برآنند تا در داخل سوريه طرح تجزيه حلب را اجرايي كنند و در حوزه منطقه‌اي نيز با منحرف سازي افكار عمومي به سوريه ، به دنبال گسترش حضور نظامي و حفظ متحدان خود مي‌باشند.
با توجه به اين شرايط مي‌توان گفت كه هوچي گري غرب پس از گزارش سازمان ملل نه از روي قوت بلكه برگرفته از چالشها و ناكامي‌هاي آنها بوده است كه با هوچي گري به دنبال پنهان سازي آن هستند.

https://siasatrooz.ir/vdcivwav.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی