سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد مطلب : 129969

مشارکت مردم یک مطالبه جدی

مشارکت مردم یک مطالبه جدی
مسئله مشارکت اکنون یکی از مهمترین مسائلی است که حتی در مناظره دور دوم انتخابات نخستین سوالی است که مجری از دو نامزد می‌پرسد که البته پاسخ روشنی از آنها دریافت نمی‌شود. قطعا عواملی دست به دس هم داده تا میزان مشارکت پایین بیاید که در این میان کاهش مشارکت مردم به زیان آحاد جامعه است و تنها نظام متضرر نخواهد شد.
در نظامی سیاسی که متکی بر رأی گیری و حضور مردم پای صندوق‌های رأی است هر گاه با کاهش میزان مشارکت روبرو شویم، یک خسران اجتماعی و سیاسی بر کل کشور است،‌قطعا 60 درصدی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند را نمی‌توان و نباید ضد انقلاب دانست بلکه درصد زیادی از آنها گلایه و اعتراضاتی دارند که به حق است و در سرمقاله امروز به بخش‌هایی از دلایل کاهش مشارکت پرداخته‌ایم.مردم را باید با خطراتی که از بابت کاهش مشارکت در انتخابات وجود دارد آگاه کرد هر چند زمان زیادی باقی نیست اما در همین فرصت کم نیز می‌تواند درصدی را به سوی صندوق های رأی آورد. اکنون چند نماینده مجلس و فعال سیاسی به این موضوع اشاره کرده‌اند.

مشارکت بالا در انتخابات ضامن قدرت رئیس جمهور چهاردهم خواهد بود
سخنگوی جبهه پیروان رهبری گفت: مشارکت بالا در انتخابات قطعا باعث تقویت نظام خواهد شد و لازم است تا رئیس جمهور آینده با قدرت رای بالاروی کار بیاید؛ بنابراین لازم است تا مردم با مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات این امر را محقق کنند.
سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان رهبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: دور اول انتخابات ریاست جمهوری ناتمام ماند و هیچ یک از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق را به دست آورند؛ بنابراین دور دوم انتخابات تعیین کننده و سرنوشت ساز خواهد بود. در مناظرات گذشته مردم تا حد قابل قبولی با برنامه‌ها و دیدگاه نامزدهای انتخاباتی و به خصوص دو نامزد راه یافته به دور دوم آشنا شدند؛ بنابراین در دور دوم انتخابات می‌توانند انتخاب بهتر و آسان تری داشته باشند.
سخنگوی جبهه پیروان رهبری ادامه داد: مشارکت بالا در انتخابات قطعا باعث تقویت نظام خواهد شد و لازم است تا رئیس جمهور آینده با قدرت رای بالا روی کار بیاید؛ بنابراین لازم است تا مردم با مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات این امر را محقق کنند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های خود به اهمیت مشارکت بالا در انتخابات اشاره کرده‌اند و قطعا مردم ولایتمدار ایران به خوبی فرمایشات رهبری را عملی خواهند کرد.

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دنیا روی ما حساب ویژه‌ای باز کرده است و هرچه مردم بیشتر در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند، اقتدار کشور بالاتر خواهد رفت.
ولی الله بیاتی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات، بیان کرد: مردم ما مردم فهیمی هستند و همواره در صحنه های حساس انقلاب حاضر شده و پای صندوق رای نیز خواهند آمد. این ما هستیم که باید قدر مردم را بدانیم. مردم باید اصل محور حرکت و برنامه های ما در سطح کشور باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه من از مردم تقاضا می کنم برای اینکه در مقابل دشمنان نظام اثبات کنند که نظام خود را دوست دارند پای صندوق های رای حاضر شده و واقعا به فرد اصلح رای دهند، اظهار کرد: مردم باید بسنجند که معیارهای مقام معظم رهبری و معیارهای انقلاب چیست و بر اساس این معیارها به فرد اصلح رای دهند.
نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در دنیا کشور مقتدری است. عملیات وعده صادق سبب شد تا دنیا روی ما حساب ویژه ای باز کند. هرچه مردم بیشتر در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند، اقتدار ما بیشتر خواهد بود.
بیاتی گفت: درست است که در متن مردم دلخوری هایی وجود دارد اما این دلخوری های معیشتی را نباید با انتخابات گره زد. مردم در انتخابات مشارکت و سپس مطالبه گری کنند تا قدرت جمهوری اسلامی در سطح دنیا به نمایش گذاشته شود.

انتخابات حق مسلم مردم است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخابات را حق مسلم مردم دانست و گفت: لازمه اثبات سرزنده و محکم و با بصیرت بودن‌مان،‌ شرکت در انتخابات است. سالار ولایتمدار با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات حق مسلم مردم است که هویت آن‌ها را تعریف می کند؛ اینکه دنیا بداند ما هستیم و برای خودمان تصمیم می‌گیریم و قیم نداریم.
وی افزود: انتخابات موهبت و فرصتی است که از ناحیه انقلاب اسلامی به مردم ایران داده شده است. مردم فهیم و فکور ما هم همواره از این فرصت استفاده کرده‌اند. ولایتمدار در پایان گفت: ان‌شاءالله مردم ما در روز جمعه و در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری داشته و با تشخیص درست به راه انقلاب و امام(ره) و شهید رئیسی و شهدا لبیک بگویند.
https://siasatrooz.ir/vdcd9n0fnyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی