جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : 130254
وقتی جهان در محکومیت ترور شهید هنیه به پا می‌خیزد

تجدید پیمان با شهدای مقاومت تا نابودی اسرائیل

تجدید پیمان با شهدای مقاومت تا نابودی اسرائیل
در کنار آنکه هزاران نفر از مردم قطر و هیأت‌های رسمی از کشور‌های مختلف در مراسم خاکسپاری شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شرکت کردند در فلسطین و بسیاری از کشورها نیز مردم با برپایی نماز برای هنیه و نیز تظاهرات ضد صهیونیستی بر حمایت و تجدید پیمان با خون شهدای مقاومت تا آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
نمازگزاران قطری برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «اسماعیل هینه» رئیس دفتر سیاسی حماس به مسجد «محمد بن عبد الوهاب» دوحه حضور یافتند در حالی که هیأت‌هایی رسمی کشور‌های مختلف نیز برای شرکت در مراسم خاکسپاری شهید هنیه وارد دوحه شده‌ و با مقامات حماس دیدار کرده‌ و در نهایت نیز پیکر شهید در جمع خصوصی خانواده‌اش به خاک سپرده شد. وزارت امور خارجه ترکیه، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خبر داد «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور که برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس وارد دوحه شده است، با مقامات ارشد حماس دیدار و گفتگو کرده است. هزاران نفر از مردم ترکیه و یمن دیروز  در نقاط مختلف این دو کشور برای اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند.ساکنان چند استان یمن تظاهرات گسترده‌ای را با عنوان وفاداری به خون شهدا و حمایت از غزه تا زمان پیروزی برگزار کردند. وزارت ارتباطات ترکیه در واکنش به حذف پیام‌های تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام این شبکه پیام رسان را مسدود کرد.مردم ترکیه نیز تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کردند. در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شرکت هواپیمایی ایتاایرویز ایتالیا از تعلیق پرواز‌های خود به تل آویو خبر داد.نخست‌وزیر مالزی در پی حذف پُست خود در خصوص شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی شرکت «متا» از این شرکت انتقاد کرد.حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند ترور‌های خائنانه رهبران مقاومت از جمله اسماعیل هنیه و فواد شکر، قدرت مقاومت را تضعیف نخواهد کرد.
الحوثی رهبر جنبش انصارالله گفت: جنایت ترور اسماعیل هنیه، اروپایی‌ها و برخی از کشور‌های عربی را که حتی به اتخاذ مواضعی در حد محکوم کردن اتخاذ کنند، رسوا کرد.حامیان فلسطین در آمریکا همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، تظاهراتی را در میدان تایمز نیویورک آمریکا برگزار کردند.اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای آمریکا ضمن انتقاد از اقدام رژیم اسرائیل در ترور شهید هنیه، گفت که نخست وزیر اسرائیل به دنبال آتش بس و صلح نیست.شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای تصریح کرد خون اسماعیل هنیه و دیگر شهدای فلسطینی مُهر پایانی بر عمر رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی است.
«خلیل الحیه» نماینده حماس در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران با تاکید بر این که ترور رهبران هرگز تاثیری بر اراده مقاومت ضد اشغالگران نخواهد داشت تاکید کرد که خون شهید هنیه راهی به سوی وحدت امت اسلامی برای آزادی فلسطین است.در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، وزرای دفاع و خارجه انگلیس پس از انجام مذاکرات در بیروت با مقام‌های لبنانی بمنظور کاهش تنش‌ها در مرزهای جنوبی این کشور، وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. در بسیاری از کشورهای منطقه در محکومیت ترور شهید هنیه تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار و در کشورهایی همچون اردن مردم خواستار قطع روابط کشورشان با این رژیم شدند.
همچنین  اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره تحولات خاورمیانه در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، حمله اسرائیل را محکوم و در خصوص تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کردند. سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل و یکی از اعضای دائم این شورا، با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، پس از معاون دبیرکل سازمان ملل،سخنان خود را آغاز کرد.دیمیتری پولیانسکی سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، در سخنانی گفت: هر کسی که پشت این ترور است و کسانی است که  این ترور را انجام دادند باید آگاه باشند چنین اقداماتی چقدر می‌تواند برای صلح بین‌المللی خطرناک باشد.عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: الجزایر تسلیت خود را به برادران فلسطینی اعلام می‌کند. این یک حمله ساده نبود بلکه اقدامی بی‌رحمانه و زیرپا گذاشتن حاکمیت یک کشور است. اما رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در راستای سیاست های واشنگتن از اسرائیل حمایت کرد و گفت: اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات حزب الله و دیگران دفاع کند. ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم.باربارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل  نیز با حمایت از اسرائیل گفت: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. ما خواهان بازگشت ثبات به منطقه و پایان خشونت‌ها هستیم.نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت: ما خواستار خویشتنداری در سراسر  خاورمیانه و دور شدن از هرگونه تشدید تنش نظامی هستیم.نماینده سیرالئون در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: حمله روز چهارشنبه تمامیت ارضی ایران را نقض کرد و ما آن را محکوم می‌کنیم.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ارسال تجهیزات نظامی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار توسط آمریکا برای رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون خبر داد.جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، اعلام کرد که کشتن رهبر این گروه به آتش بس در غزه کمکی نمی‌کند.وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای با محکوم کردن ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: این‌گونه قتل‌های غیرقانونی ناقض قوانین بین‌المللی و اصول حقوق‌بشر است و تلاش‌های جهانی برای ارتقاء صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند.

سید حسن نصرالله: انتقام قطعی است
در همین حال سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست ها افزود: بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید.دبیرکل حزب الله لبنان شهادت اسماعیل هنیه را به برادران خود در جنبش حماس و گردان های القسام تبریک و تسلیت گفت.وی در مراسم تشییع پیکر شهید فواد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه بیروت گفت: در جنبش های مقاومت، رهبران آنها همانند مجاهدان آنها شهید می شوند.وی تاکید کرد: آنچه در ضاحیه روی داد، یک عملیات ترور نبود بلکه یک تجاوزگری بود.سید حسن نصرالله گفت: دشمن چند روز قبل از تجاوزگری خود به ضاحیه اینگونه تبلیغ کرد که کاری که انجام خواهد داد، در سطح یک واکنش است اما ما اصلاً این ارزیابی و توصیف را نمی پذیریم. وی گفت: آنچه اتفاق افتاد، بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا علیه منطقه ماست.دبیرکل حزب الله افزود: دشمن با متهم کردن شهید ما (فواد شکر) به کودک کشی در مجدل شمس بزرگترین عملیات فریب، گمراه کردن و تزویر را انجام می دهد.وی تصریح کرد: دشمن در حادثه مجدل شمس سریعاً اتهام زنی کرد اما مدرکی ارائه نکرد. سید حسن نصرالله گفت: ما مسئولیت داشتن خود را در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، رد کردیم و تحقیقات داخلی ما تایید می‌کند که ما هیچ ارتباطی با آن اتفاق نداریم.وی تاکید کرد: ما در همه جبهه ها در یک نبرد تمام عیار قرار داریم و این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است. دبیرکل حزب الله این پرسش را مطرح کرد که آیا تصور می کنند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت برسانند و ایران ساکت بماند؟سید حسن نصرالله گفت: ایران ترور هنیه را خدشه به امنیت و حاکمیت ملی خود می‌داند. وی افزود: اسرائیلی ها باید بدانند که ایرانی ها بر این باورند که بعد از ترور اسماعیل هنیه - در حالی که مهمان آنها بود - شرافت آنها لطمه خورده است. وی خطاب به صهیونیست ها افزود: بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید.وی تاکید کرد: دشمن باید منتظر خشم شرافتمدان این امت و انتقام آنها باشد.وی گفت: شهادت فواد شکر فرمانده حزب الله قلب ما را به درد آورد، اما این امر عزم و استقامت و پایبندی ما به تصمیماتمان را افزایش خواهد داد.سید حسن نصرالله با بیان اینکه دشمن باید منتظر میدان نبرد باشد، گفت: در این مورد جای هیچ بحث و جدلی نیست. شب و روزهای آینده و میادین نبرد بین ما و شما حکم خواهد کرد.
https://siasatrooz.ir/vdccpxqs02bq1i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی