پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
کد مطلب : 130326
روزهای کم فروغ شبکه نمایش خانگی

با آمدن «غربت» بازار رقابت داغ می‌شود؟

با آمدن «غربت» بازار رقابت داغ می‌شود؟
پلتفرم‌های نمایش خانگی این روزها به یکی از مهم‌ترین وسیله‌های سرگرمی مردم تبدیل شده است و چند سالی است که با ورود به عرصه تولید توانسته نبض بازار فیلم و سریال را در دست بگیرد و علاوه بر اینکه نام خود را بیش از پیش با تولیدات رقابتی بر سر زبان های بیندازد، از انفعال مدیومی همچون تلویزیون استفاده می کند و به انتخاب اول مخاطبان تبدیل می شود.
مدت زمان زیادی است که پلتفرم های نمایش خانگی نیز از تب و تاب افتاده‌اند و به مانند سال‌های قبل در حوزه تولید فعال نیستند.
در گذشته‌ای نه چندان دور آنقدر تولیدات سریال و گیم و رئالیتی شوی پلتفرم ها فراوان بود که مخاطبان برای تماشا ناچار به انتخاب یکی از آنها بودند و مابقی را در کنداکتور شخصی خود قرار می دادند و در روزهای دیگر به تماشا می نشستند، حال این روزها تولیدات نمایش خانگی به نحوی شده که مخاطبان برای تماشای آنها زیاد به مشکل خاصی برنخواهند خورد. با نگاهی گذرا به لیست برنامه‌ها کاملاً متوجه خواهیم شد که به طور متوسط در هر روز از هفته یک یا دو برنامه از پلتفرم ها پخش می‌شود که این قضیه به مخاطبان اجازه خواهد داد که همه برنامه‌ها را سر صبر و با حوصله تماشا کنند.
قطعا این رویه یعنی تولید کم علاوه بر مزیت، معایبی هم دارد، به طور مثال اگر یک پلتفرم تصمیم بگیرد برای خلوت کردن کنداکتور خود تنها یک یا دو سریال در دست پخش داشته باشد بسته به کیفیت سریال( اگر سریال به مذاق مخاطبان خوش نیاید) ممکن است مخاطبان خود را از دست بدهد و آن را به سمت دیگر پلتفرم ها سوق دهد، پس اگر سیاست‌های کلی پلتفرم ها تولیدات کمتر و پرهیز از شلوغی کنداکتور برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب باشد، باید تولیدات آنقدر خوب و فاخر باشد که مخاطب را فراری ندهد و در نهایت به ریزش نینجامد. در حال حاضر پلت‌فرم های نمایش خانگی در روزهای خلوت خود به سر می‌برند، به همین منظور بد نیست برای بررسی تولیدات پلتفرم ها، نگاهی به کنداکتور آنها داشته باشیم.
در حال حاضر 11 سریال ، رئالیتی‌شو ، گیم‌شو و تاک‌شو از شبکه خانگی در حال پخش است. روزهای شنبه سریال انیمیشن «پسر دلفینی» از فیلیمو پخش می‌شود. یکشنبه‌ها جزو روزهای پر ترافیک است. در این روز فیلیمو گیم شو «گل یا پوچ» و تاک شو‌های «سپنج» و «35 میلیمتری» را منتشر می‌کند که آخری همزمان از طریق «فیلمنت» هم نشر داده می‌شود.
روزهای دوشنبه از آن روزهای خلوت و سوت و کور شبکه‌های نمایش خانگی محسوب می‌شود، در این روز هفته، فیلمنت تاکشو «شب‌آهنگی» را منتشر می‌کند.
از روز سه‌شنبه شانزدهم مرداد فیلم «هتل» ساخته سید مسعود اطیابی به شکل اختصاصی توسط «فیلمنت» وارد چرخه اکران آنلاین شده است همچنین این پلتفرم در همین روز گیم شو «سر گیجه» را هم به مخاطبانش عرضه می‌کند. گیم‌شویی که البته به شکل مشترک توسط فیلیمو هم منتشر می‌شود. رئالیتی‌شو «کارمانی» هم که از محصولات فیلیمو است در روز سه‌شنبه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
«داریوش» دیگر سریال در حال پخش از شبکه خانگی است که روزهای چهارشنبه توسط فیلمنت ارائه می‌شود. این پلتفرم روزهای پنجشنبه رئالیتی شو «پدر خوانده» را پخش می‌کند و در نهایت روزهای جمعه که کماکان در اختیار سریال «زخم کاری 3» است. این سریال به شکل اختصاصی از طریق فیلیمو عرضه می‌شود.
همچنین از روز جمعه نوزدهم مرداد ماه قرار است سریال «غربت» ساخته امیرپورکیان به کنداکتور هفتگی شبکه خانگی اضافه شود. این سریال قرار است به شکل اختصاصی از «نماوا» پخش شود.
شبکه نمایش خانگی چند سالی است که در میان مردم جای خود را باز کرده و مدیران این شبکه‌ها به خوبی می دانند که اگر محصول با کیفیتی را آماده نگاه مردم کنند قطعا در این فضای رقابتی ماندگار خواهند بود.
به واسطه تعدد پلتفرم های نمایش خانگی در برهه کنونی همگی قصد دارند با تولید محصولاتی فاخرتر، مارکتینگ را در دست خود بگیرند و علاوه بر بالابردن آمار تماشاگران، از این طریق کسب درآمد نیز داشته باشند.

علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdccixqse2bq118.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی