سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
کد مطلب : 130313
فضای رعب و وحشت سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفت

از «حیفا» تا «عکا» زیر آتش پهپادها و موشک‌های حزب‌الله

از «حیفا» تا «عکا» زیر آتش پهپادها و موشک‌های حزب‌الله
منابع عبری از حمله موشکی حزب الله به دو منطقه نهاریا و عکا در شمال اراضی اشغالی خبر دادند که طی آن دو صهیونیست زخمی شده اند در حالی که حزب الله این را عملیاتی معمولی و نه انتقام خون فرمانده‌اش م‌داند.
وبگاه صهیونیستی یسرائیل هایوم نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای متوالی در شهر بندری حیفا خبر داد. پیش از این نیز منابع عبری از حمله موشکی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که چند موشک از جنوب لبنان به منطقه رامیم در الجلیل علیا اصابت کرده است.منابع عبری زبان همچنین اذعان کردند که چند پهپاد به منطقه الجلیل غربی اصابت کرده است.همچنین بر اثر اصابت موشک به نزدیکی نهاریا در شمال فلسطین اشغالی دو صهیونیست زخمی شدند.رسانه‌های عبری زبان از اصابت چند پهپاد انتحاری به یک خودرو و پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در نهاریا خبر دادند.بر اثر این حمله یک پایگاه صهیونیستی در نهاریا و منطقه‌ای در الجلیل غربی دچار آتش‌سوزی شده است.رسانه‌های عبری همچنین از انفجارهایی در عکا و حیفا بر اثر حمله پهپادی حزب الله خبر دادند.مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ گولانی در پادگان شراگا در شمال عکای اشغالی خبر داد.حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حمله و تروری که دشمن اسرائیلی در شهرک عبا مرتکب شد، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز حمله هوایی با چندین پهپاد انتحاری انجام دادند.
خبر دیگر آنکه خانواده‌های اسرای اسرائیلی امروز سه‌شنبه نیز با تظاهرات در تل‌آویو خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس وتوقف جنگ غزه شدند.از سوی دیگر سازمان همکاری اسلامی در خصوص برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه این سازمان در جده بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد روز چهارشنبه نشستی اضطراری برای بررسی جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین از جمله جنایت ترور اسماعیل هنیه برگزار خواهد کرد. همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم اسرائیل به کرانه باختری، ۱۰ تن از نیروهای این جنبش در طولکرم و جنین به شهادت رسیده‌اند.
رژیم صهیونیستی تعداد زیادی نظامی و ادوات نظامی خود را به جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری گسیل داشت و همزمان هواپیماهای جنگی این رژیم هم، این مناطق را هدف قرار دادند که نتیجه این تجاوز تاکنون به شهادت دستکم یک شهروند منجر شده است.منابع خبری گزارش دادند درگیریها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان متجاوز صهیونیست در جنین واقع در کرانه باختری از سرگرفته شد.از سوی دیگر هلال احمر فلسطین از زخمی شدن یک کودک در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به محله شرقی جنین در کرانه باختری خبر داد. حال این کودک وخیم گزارش شده است.منابع خبری صهیونیستی از یورش گروهی از ارتدوکس‌های حریدی به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی با هدف بیرون آوردن سربازان خود از آن خبر دادند. هدف از یورش به پایگاه تل‌هاشومر یورش آن بود حریدی‌هایی که به اجبار سرباز گرفته شده بودند را از این پایگاه خارج کنند.حریدی‌ها پس از ورود به پایگاه تل هاشومر شعار «سربازی بدتر از مرگ است» را سر دادند. همچنین منابع فلسطینی از عملیات ضدصهیونیستی جدید در قدس اشغالی و زخمی‌شدن یک نظامی صهیونیست در این عملیات خبر دادند، این سومین عملیات ضدصهیونیستی در اراضی اشغالی طی کمتر از یک هفته اخیر است.جنبش حماس نیز اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر انتخاب جانشین برای شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را تکذیب کرد.
روزنامه گاردین در گفت‌وگو با برخی زندانیان فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی، به گوشه‌ای از شکنجه‌های مرگبار و سیستماتیک این زندانیان از سوی زندانبان‌های اسرائیلی پرداخته است. اشرف المحتسب یکی از زندانی های فلسطینی است که از زندان‌های اسرائیل آزاد شده، از شکنجه هایش در مدت حبس در دست اسرائیل می گوید.او که اکنون شنوایی گوش چپش را از دست داده، چهار دنده و دستش شکسته و آنقدر گرسنگی کشیده که دیگر توان راه رفتن ندارد، در گفت‌وگو با این روزنامه، بخشی از آزارهای مرگبار را در مدت حبسش روایت کرده است.
المحتسب تعریف می کند که چگونه پس از آزادی به تنهایی در یک ایست بازرسی اسرائیل رها شده و سپس شروع به خزیدن به سمت خانه اش در شهر اشغالی الخلیل در کرانه باختری کرد، تا اینکه یک رهگذر او را دید و با خود برد.
این مرد فلسطینی از بدرفتاری، گرسنگی و تحقیری می گوید که در زندان متحمل شده است. وی شرح می دهد که برنامه هر روز نگهبانان این بود که تمامی زندانی ها را از سلول هایشان بیرون آورند و پس از چند ساعت کبود و زخمی بازگردانند.وی در ادامه می گوید: شب اول از صدای فریادها از درد و گریه نمی توانستم بخوابم. المحتسب به یاد می آورد که نگهبانان از برخی زندانیان می خواستند که مانند سگ از خود صدا در بیاورند و اگر به دستور عمل نمی شد آنقدر ضرب و شتم می شدند تا شروع به پارس کردن کنند.
خبر دیگر آنکه همزمان با اوج گیری انتقام گیری مقاومت از صهیونیست‌ها و حامیانشان، مقام‌های آمریکایی می‌گویند که حداقل پنج نظامی این کشور در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد زخمی شدند و جراحت یک از آنها شدید است.اظهارات آمریکایی‌ها درباره تلفات حمله به عین‌الاسد در شرایطی مطرح شده که این کشور طی سالیان گذشته بارها تلاش کرده تلفاتش در حملات گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه را کم‌اهمیت جلوه دهد. دیروز بعد از انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد واقع در شمال غرب عراق، واشنگتن به جراحت چند نظامی خود در این حمله اذعان کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcizuazpt1app2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی