شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : 130591
جنایاتی که این روزها رژیم صهیونیستی در غزه رقم می‌زند

از کشتار در چادرها تا ده‌ها هزار کودک با سوء تغذیه

از کشتار در چادرها تا ده‌ها هزار کودک با سوء تغذیه
در حالی نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان در سیصد و سی و هفتمین روز جنگ کشتارهایی علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام دادند از جمله اینکه بار دیگر مرتکب کشتاری در مدرسه‌ محل اسکان افراد آواره در جبالیا شدند که گزارش‌ها از سلاح غذا برای نسل کشی دهها هزار کودک بر اثر سوء تغذیه حکایت دارد.
خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان مدرسه«حلیمه السعدیه» در جبالیا النزله در شمال نوار غزه، هشت تن شهید و بیش از ۱۵ نفر زخمی شدند. این در حالی است که در آمار اولیه تعداد شهدا چهار تن و تعداد زخمی‌ها ۱۹ تن اعلام شده بود.ارتش اشغالگر به بمباران مدرسه حلیمه السعدیه در جبالیا اعتراف کرد و در توجیه جنایت جدید خود مدعی شد که از آن به عنوان مجموعه فرماندهی و کنترل حماس استفاده می‌شد.از طرفی رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در پی هدف قرار دادن یک آپارتمان مسکونی در برج همام در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه، چهار تن شهید و ۱۰ تن مجروح شدند. مجروحان از جمله کودکان برای درمان به بیمارستان العوده در اردوگاه النصیرات منتقل شدند.سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن با هشدار درباره بحران عمیق گرسنگی در مناطق مختلف نوار غزه که منجر به افزایش مرگ و میر بر اثر گرسنگی می‌شود، تاکید کردند که بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.براساس این گزارش، از هر 10 کودک در نوار غزه 9 کودک به مواد مغذی کافی برای تضمین رشد و تکامل سالم خود دسترسی ندارند و افزایش شدید نرخ سوء تغذیه در میان کودکان و زنان باردار و شیرده در غزه، تهدیدی جدی برای زندگی آنها به شمار می‌رود.
خبر دیگر آنکه نیروهای ارتش اسرائیل در اقدامی شنیع پیکر یک نوجوان شهید را چندین متر با بولدوزر روی زمین کشیدند. رسانه‌های فلسطینی، تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد یک بولدزر ارتش اسرائیل پیکر نوجوانی شهید را که نظامیان صهیونیست او را در اردوگاه «الفارعه» در شمال کرانه باختری به شهادت رساندند، روی زمین می‌کشد و به این سو و آن سو پرت می‌کند.ژنرال اسرائیلی تال راس با اذعان به شکست تل‌آویو در جنگ غزه، گفت که این جنگ حتی اگر ۵ سال ادامه یابد، تغییری در وضعیت اسرائیل ایجاد نخواهد شد.ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که «ما عملاً شمال را از دست داده‌ایم». اسرائیل نه برای تهدید شمال و نه ایران کاری نمی‌کند و در شمال و جنوب خود، درگیر یک جنگ فرسایشی است.
در این میان با وجود اینکه مسئولان صهیونیست بارها اذعان کرده‌اند که به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله نیستند، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم مدعی شده که قصد دارند در خاک لبنان حملاتی انجام دهند. این در حالی است که باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم اسرائیل با بیان اینکه نتانیاهو دروغگوست و درباره همه‌چیز از جمله محور فیلادلفیا دروغ می‌گوید، از همه مقامات مخالف نتانیاهو و شهرک‌نشینان خواست تا زمان سقوط کابینه وی، به اعتراضات ادامه دهند و آن را تشدید کنند.ایهود باراک در برنامه شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: نتانیاهو باید برکنار شود، زیرا او اولین و آخرین مقصر شکست 7 اکتبر اسرائیل است که دردناک‌ترین شکست تاریخ اسرائیل بود. نتانیاهو همچنین مسئول شکست در مدیریت جنگ غزه است.
خبر دیگر آتکه جبهه مردمی فلسطین در واکنش به انتشار تصاویر شکنجه وحشیانه اسرای فلسطینی در زندان مجدو رژیم اسرائیل، نهادهای بین‌المللی را مسئول مستقیم این جنایات عنوان کرد.جبهه مردمی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصاویر درز کرده از زندان مجدو رژیم اسرائیل، شواهد جدیدی از ماهیت جنایتکارانه و سادیستی نظامیان رژیم صهیونیستی است.در این بیانیه آمده است که این جنایات تجسمی از یک استراتژی سیستماتیک است که بر سیاست مرگ تدریجی، شکنجه و آزار علیه زندانیان متکی است. جبهه مردمی فلسطین افزود که این جنایت‌ها تلاشی ناموفق برای شکستن اراده اسرا و از بین بردن پایداری آن‌ها است. این نهاد فلسطینی، مؤسسات بین المللی را مسئول مستقیم این جنایات معرفی کرد و خواستار تشدید مبارزات برای زندانیان شد.جنبش حماس نیز با بیان اینکه تصاویر شکنجه وحشیانه اسرای فلسطینی در زندان مجدو بیانگر میزان سادیسم و جنایتکار بودن صهیونیست‌هاست، از سازمان‌های بین‌المللی خواست وظیفه خود را در حمایت از اسرا مقابل توحش اشغالگران بر عهده بگیرند.
 در پی انتشار گزارش‌های مربوط به رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر، از جمله زندان «مجدو»، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، جنایات اشغالگران را به شدت محکوم و اعلام کرد: شکنجه و توهین علیه اسرای فلسطینی در زندان مجدو توسط نیروهای اشغالگر و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و استفاده از سگ‌های پلیس برای شکنجه و ارعاب این اسرا، بیانگر میزان کینه و سادیسمی است که صهیونیست‌ها مقابل اسرای فلسطینی دارند.این جنبش با بیان اینکه «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی از این اقدامات تروریستی علیه اسرای فلسطینی حمایت می‌کند، تاکید کرد: این جنایات در چهارچوب ادامه اقدامات وحشیانه اشغالگران علیه اسرای ما در زندان‌ها از جمله شکنجه، بدرفتاری، گرسنگی دادن، سهل انگاری عامدانه پزشکی، محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و ... است که موجب شده تعداد اسرای فلسطینی که بر اثر سهل انگاری عامدانه پزشکی در زندان‌های دشمن به شهادت رسیده‌اند، از 60 نفر عبور کند.خبر دیگر آنکه همزمان با گذشت ۱۱ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و در تناقض آشکار با موضع رسمی دولت آرژانتین، خیابان‌های بوئنوس آیرس بار دیگر شاهد تظاهرات جدیدی در همبستگی با فلسطین بود.تظاهرات موسوم به «کاروانی برای فلسطین» که توسط کمیته همبستگی آرژانتین با مردم فلسطین سازماندهی شده بود، در خیابان‌های شهر بوئنوس آیرس برگزار شد.
https://siasatrooz.ir/vdcgyz9qqak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی