يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
کد مطلب : 128093

چرایی انتشار داستان یک پیروزی

طی روزهای اخیر رسانه‌های غربی گزارش هایی مبنی بر رویکرد روسیه به مذاکره و پایان جنگ با اوکراین منتشر کرده‌اند. در همین راستا نیويورك تايمز مدعی شده است که پوتین در دیپلماسی پشت پرده، پیام متفاوتی را ارسال کرده و ظاهرا آماده آتش‌بس است.
دو مقام سابق ارشد نزدیک به کرملین و مقامات آمریکایی و بین‌المللی می‌گویند: پوتین از سپتامبر (شهریور) گذشته از طریق میانجی‌ها پیام‌هایی را ارسال کرده که نشان می‌دهد آماده آتش‌بس است.
ده‌ها مصاحبه با روس‌هایی که مدت‌هاست وی را می‌شناسند و با مقامات بین‌المللی آگاه از فعالیت‌های داخلی کرملین، نشان می‌دهد که وی تلاش می‌کند خطرات را کاهش دهد و گزینه‌های خود را در جنگی که بیش از حد انتظارش بوده باز نگه دارد. معلوم نیست رهبران اوکراین که متعهد شده‌اند همه اراضی خود را باز پس بگیرند چنین توافقی را بپذیرند. برخی از مقامات آمریکایی می‌گویند این ممکن است تلاشی گمراه‌کننده از سوی کرملین باشد و بازتاب نیت واقعی پوتین برای سازش نیست. این ادعاها در حالی مطرح شده است که اخیر مقامات اروپایی و آمریکا نیز از ناتوانی نظامی روسیه برای تحقق اهدافش گفته و مدعی کند شدن ماشین جنگی پوتین شده‌اند.
اوکراینی‌ها نیز ادعای سرنگونی تمام پهپادهای روسی را مطرح کرده‌اند؟ هر چند که این رسانه‌ها تلاش دارند تا یک قهرمان سازی از اوکراین و تضعف روسیه را به مخاطبان القا سازند اما رفتار عملی غربی‌ها مبنی بر کاهش کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین و اذعان بسیاری از آنها بر شکست ضد حمله اوکراین حکایت از حقیقتی دیگر دارد و آن اینکه غرب برای حفظ کی یف در میدان جنگ به دنبال مولفه‌هایی با هزینه‌های کمتر است. در همین حال در استانه فصل سرما غرب نیازمند رضایت مردم اروپا برای تحمل زمستان بدون سوخت روسیه هستند.
در این شرایط آنها با جوسازی‌هایی با محوریت رویکرد روسیه به تسلیم شدن به دنبال نمایش چهره یک ابر قدرت از کی یف هستند تا همچنان آتش جنگ را حفظ و مانع از اعتراض مردم اروپا به زمستان بحرانی ناشی از قطع گاز روسیه گردند.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcaoan6e49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی