يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد مطلب : 130134

تحلیل تکنیکال بیت کوین: آیا روند صعودی در راه است؟

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین: آیا روند صعودی در راه است؟
بازار رمز ارزها، دنیایی پر رمز و راز و سرشار از نوسانات است. در این میان، بیت‌کوین به عنوان پادشاه این بازار، مسیری پر فراز و نشیب را طی کرده و سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و کسانی که قصد خرید بیت کوین دارند را با چالش‌های متعددی روبه‌رو ساخته است. قیمت بیت‌کوین در ماه‌های جاری، سوار بر ترن هوایی، بالا و پایین زیادی را تجربه کرده است. این رمزارز محبوب که رؤیای شکستن رکورد همیشگی‌اش را در سر می‌پروراند، پس از صعود خیره‌کننده به نزدیکی 70 هزار دلار، ناگهان مسیر نزولی در پیش گرفت و حالا در محدوده 60 هزار دلار در حال نوسان است. در ادامه، سفری به دنیای تحلیل تکنیکال بیت‌کوین خواهیم داشت و به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا این عقب‌نشینی موقتی است یا نشانه‌ای از زمستان سخت بیت‌کوین؟
تحلیلگران فنی با نگرانی به ظهور الگوی "دو قله" در نمودار قیمت بیت‌کوین اشاره می‌کنند. این الگو که معمولاً در انتهای روندهای صعودی شکل می‌گیرد، می‌تواند زنگ خطری برای تغییر جهت بازار و آغاز یک دوره نزولی باشد. کارشناسان با احتیاط، احتمال سقوط قیمت بیت‌کوین تا 50 هزار دلار و حتی پایین‌تر را پیش‌بینی می‌کنند.
مارکوس تیلن، مؤسس موسسه تحقیقاتی 10x Research، دراین‌باره می‌گوید: «از لحاظ تکنیکال، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در حال تشکیل یک الگوی دو قله است و سطح حمایتی آن در حال آزمایش قرار دارد. در صورت تائید این الگو، به راحتی شاهد سقوط بیت‌کوین به محدوده 50 هزار دلار و حتی پایین‌تر، یعنی 45 هزار دلار خواهیم بود».
تحلیل بیت کوین
با وجود هشدارهای نزولی، هنوز امیدهایی برای احیای بیت‌کوین وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که رویدادهای مهم آتی مانند انتخابات آمریکا و انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) می‌توانند محرک‌هایی برای افزایش قیمت بیت‌کوین باشند.
انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف و مخارج شخصی (PCE) که در روز جمعه منتشر می‌شود، می‌تواند به عنوان برگ برنده‌ای برای بیت‌کوین عمل کند. انتظار می‌رود که این گزارش، کندترین رشد ماهانه تورم را در بیش از سه سال گذشته نشان دهد. چنین سناریویی می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از ماه سپتامبر به بعد شود و در نتیجه، از دارایی‌های پر ریسک مانند بیت‌کوین حمایت کند.
با این حال، نباید از تأثیر عوامل اقتصادی غافل شد. گرگ مگادینی، مدیر بخش مشتقات در شرکت Amberdata، با اشاره به تأثیرگذاری داده‌های اقتصادی اخیر بر بازار، می‌گوید: «داده‌های اقتصادی قوی [اخیر] باعث افزایش بازدهی اوراق قرضه و کاهش قیمت فلزات گران‌بها در روز جمعه شد. این روند همچنان مانعی بر سر راه رشد دارایی‌های دیجیتالی مانند رمزارزها به حساب می‌آید. »
علاوه بر گزارش PCE، سخنرانی‌های متعدد مقامات فدرال رزرو و انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) نیز می‌توانند بر سرنوشت بیت‌کوین تأثیرگذار باشند.
در حالی که برخی تحلیلگران، الگوی دو قله را نشانه‌ای از پایان سلطنت بیت‌کوین می‌دانند، عده‌ای دیگر بر این باورند که گزارش‌های اقتصادی آتی و رویدادهای مهم پیش رو، می‌توانند نجات‌بخش این غول رمزارز باشند.
نبرد بین خوش‌بینان (گاوان) و بدبینان (خرس‌ها) در بازار بیت‌کوین همچنان ادامه دارد. تنها زمان است که می‌تواند بگوید آیا بیت‌کوین، همچون ققنوس از دل این آتش بیرون خواهد جهید یا اینکه سقوط آن اجتناب‌ناپذیر است.
نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید:
  • بازار رمزارزها به‌شدت نوسان پذیر است و هیچ تضمینی برای آینده قیمت بیت‌کوین وجود ندارد.
    قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در رمزارزها، تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید و تنها پولی را که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری کنید.
    تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری، بهترین استراتژی برای کاهش ریسک در بازارهای پرنوسان است.
https://siasatrooz.ir/vdcjtyevxuqetvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی