پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : 130412
به بهانه رای گیری وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی

مهندس اتابک در آینه صنعت و معدن

مهندس اتابک در آینه صنعت و معدن

مهندس محمد اتابک را از سالیان دور می شناسم. روزی که یکی از دوستان عزیزم ایشان را معرفی و فرصتی را برای گفتگو و دیدار برای پایگاه خبری اقتصاد روز با آقای مهندس محمد اتابک را که در آن زمان عنوان مدیر عامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس را عهده دار بودند ،فراهم نمودند در اسرع زمان به دیدار ایشان رفتم.

با نهایت متانت و ادب به استقبال بنده آمده و پس از خوش و بش گرم و تعارفات لازم که در شان یک مدیر کار آفرین ایرانی بود .
کار گفتگو و مصاحبه با ایشان که حدود یک ساعت و نیم در مورد فعالیت های مجموعه به طول کشید ، شروع کردیم در نهایت آرامش و با تسلط کافی کلیه پاسخ سوالات بنده را پاسخ دادند و در حین مصاحبه متوجه شدم که ایشان علاوه بر مدیریت مجموعه از هنر کارشناسی در بخش صنعت و معدن مجموعه کشور از اشراف کافی برخوردار هستند.
در گفتگو با ایشان به این نکته مهم رسیدم که از جمله مدیران دلسوز بخش صنعت و معدن و بِدور از هیاهو و جنجال های سیاسی و رسانه ای و به عشق خدمت به مردم و کشور مشغول هستند.
در مصاحبه با ایشان مجری طرح عظیم نواب، کارخانجات سیمان و فولاد مختلف کشور و نیز اداره کننده هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس که مالک ۶شرکت سیمان از جمله تهران ،ایلام ، هگمتانه و ۴ شرکت فولادی شرکت کاوه جنوب کیش ، یک شرکت آلومینیومی ، دو شرکت معدنی و آهک و ۷ شرکت خدمات مهندسی از جمله فعالیت سازنده ایشان مطرح گردیده بود.
مهندس اتابک با توجه به سابقه مدیریت در پروژه های زیر ساختی و فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن  و سابقه مدیریتی در وزارت نیرو ، با تغییر مدیریت بنیاد مستضعفان و در زمان مدیریت مهندس فتاح با توجه به توان بالایی مدیریت مورد توجه ویژه کاری رئیس بنیاد که از مدیران دقیق و کاری کشور هستند، قرار گرفته و با ارتقاء مقام به معاونت اقتصادی و مدیر عامل صنایع معدنی بنیاد منصوب شدند که در این مقام و بنا به اذعان مدیران بنیاد کارنامه موفق و درخشانی را در امور محوله به یادگار گذاشتند.
من در یکی از تماس های تلفنی خبری در مورد فعالیت های ایشان ساعت ۹:۳۰ صبح تماس گرفتم و در نهایت ادب جواب تلفن مرا در بندر عباس در مجموعه فولادی تحت مدیریتشان پاسخ دادند و ساعت ۳ عصر که مجدداً  تماس گرفتم ایشان را در جلسه مدیریتی آبادان و فردا صبح همان روز ساعت ۸ صبح دفتر کارشان  در تهران و عصر هم انروز در دفتر کارخانه  فولاد بناب آذربایجان یافتم و بارها در طی زمان این قبیل نکات ظریف مدیریتی برایم تکرار گردیده و من متوجه شدم که ایشان مدیری میدانی و عملیاتی هستند نه مدیریت پشت میز نشین و اعتقاد پیدا کردم که مهندس اتابک مدیری توانمند، کار کشته و به دور از هیاهو بوده و کارهای ایشان تداوم کارشناسی در حوزه مدیریت است.
دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشور یقیناً با توجه به این ابعاد مدیریتی مهندس اتابک و در جهت تقویت بخش بخصوص در مدیریت صنعت و معدن کشور ایشان را به عنوان وزیر صنعت و معدن به مجلس معرفی کرده اند و باید اذعان کنیم که مهندس اتابک بیشتر عمر خدماتی  خود را در بخش خصوصی و در بخشی از فعالیت های سازنده خود از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به عنوان عضو  هیات نمایندگان اتاق بازرگان ، صنایع ،معادن و کشاورزی تهران و ایران پشت سر گذاشته و با تمام مسائل و مشکلات عدیده و مبتلا به بخش خصوصی آشنایی کامل دارند. در بخش سایر مدیریت های ایشان می توان به رئیس هیات مدیره انجمن سیمان ، رئیس هیئت مدیره سیمان تهران عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس بطور اجمالی اشاره کرد.
بر خلاف اعلام مغرضانه بعضی از رسانه های جهت دار و مغرض از سن مناسب برای مدیریت و سلامت لازم برای فعالیت  در مقام وزارت صنایع و معاون کشور را برخوردار هستند.
آخرین توصیه من روزنامه نگار کارشناس رسانه با چهل و پنج سال سابقه مطبوعات که با برگزاری  حدود پنجاه همایش داخلی و بین المللی برای اعتلای اقتصاد ، صنعت و معدن و همچنین مدیریت در بخشی های دولتی و خصوصی و علی الخصوص مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگان ایران و ارتباط سازنده با سه سه قوه کشور در جهت اعتلای نام ایران عزیز، به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در دوره انتخاب شایسته سالاری و خدمت به مردم کشور و اینکه متاسفانه در دهه اخیر وزیر شایسته و مدبر، دلسوز و شجاعی که تحت تأثیر گروههای سیاسی و رفیق سالاری قرار نگرفته و فقط به عشق مهین اسلامی فعالیت کند، نداشته ایم ، با توجه به سابقه فعالیت درخشان و پاک مهندس اتابک در بخش مدیریت صنعت و معدن در زمان رای گیری به ایشان تحت تاثیر جو و فضای سیاسی گروهها و بعضی رسانه های مُزد بگیر و مغرض قرار نگیرند .
با توجه به اعلام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و بنا بر نرخ استهلاک از سرمایه گذاری پیشی گرفته و اقتصاد ایران با نا ترازی شدید انرژی روبه رو است ،به طوریکه بخش مهمی از صنایع ایران به دلیل محدودیت انرژی در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل در برخی روزهای هفته به سر می برند، امید است با رای قاطع نمایندگان مجلس مهندس محمد اتابک باسابقه مدیریت موفق و سازنده در پروژه زیر ساختی بزرگ کشور و با توجه به سوابق مدیریت موفق در بخش صنعت و معدن کشور بتواند چالش های مرتبط با وزارت صنعت و معدن را مدیریت توام با کارشناسی و با استفاده از مدیران زیر مجموعه دلسوز و سالم انجام داده و کشتی در حال تلاطم و گرفتار امواج صنعت و معدن را به ساحل نجات هدایت نماید. انشاالله

دکتر پرویز عطایی ، کارشناس رسانه و مدیر کل پیشین روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران

https://siasatrooz.ir/vdcizuazrt1ap52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی