يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : 130137

چند نکته کلیدی

رژیم صهیونیستی که همچنان به نسل کشی در غزه ادامه می‌دهد با تصور گسترش دامنه جنگ و انحراف افکار عمومی از شکست در غزه و نیز رای دادگاه لاهه علیه اشغالگری این رژیم، حملاتی به الحدیده یمن داشته است. این تجاوزگری در حالی صورت گرفته است که  رسانه‌های غربی با کلید  واژه‌هایی همچون حمله اسرائیل به حوثی‌ها، حمله به الحدیده تحت سلطه حکومت خودخوانده حوثی‌ها، اقدام اسرائیل علیه وابستگان به ایران، معرفی الحدیده به مرکزی که ایران برای حوثی‌ها تسلیحات ارسال می‌کند، تقابل تل آویو با حوثی های تروریست و... به دنبال مشروعیت بخشی به تجاوز رژیم صهیونیستی بوده‌اند که این تصویر سازی دروغین نتوانسته بر حقایق یمن سایه اندازد.
آنچه مورد تهاجم قرار گرفته یمن به عنوان کشوری مستقل بوده است که با حاکمیتی مردمی برآمده از حضور تمامی قبایل و جریان‌هایی سیاسی ایجاد و اداره می‌شود. قابل توجه آنکه انصارالله رسما نماینده مردم و جریان‌های سیاسی تمام یمن در مذاکرات با عربستان و سازمان ملل هستند که نشانگر مشروعیت مردمی و جهانی آن است لذا نسبت دادن تجاوز صهیونیست‌ها به حوثی‌ها دروغی بی پایه و اساس است.  همچنین در طول 9 ماه گذشته ارتش و مردم یمن یکپارچه در حمایت از فلسطین ایفای نقش کرده‌اند چنانکه از یک سو عملیات‌های نظامی توسط ارتش یمن صورت گرفته و از سوی دیگر میلیون‌ها یمنی هر جمعه تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کرده‌اند.
محکوم سازی تجاوز رژیم صهیونیستی به الحدیده توسط تمامی گروه‌ها و قبالی یمنی و تظاهرات مردم یمن در حمایت از ادامه مقاومت در حمایت از فلسطین گواهی بر این حقیقت است.
نتانیاهو و رسانه‌های صهیونیستی و غربی در اجماعی کامل در حالی برآن بوده‌اند تا کشتار غیر نظامیان در الحدیده را با واژه حمله به مواضع حوثی‌ها و مراکز ارسال تسلیحات ایرانی برای آنها توجیه نمایند که از یک سو یمنی‌ها با تجربه 8 سال جنگ با ائتلاف عربی -غربی، توانسته‌اند به استقلال نظامی دست یابند که قدرت پهپادی و موشکی آنها که عملیات تل آویو را رقم زد و ماه‌هاست که مانع حرکت کشتی‌ها به بنادر رژیم صهیونیستی از مقاصد دریای سرخ، اقیانوس هند و... شده است، نمونه بارز این توان دفاعی بودمی است. از سوی دیگر آمریکا و انگلیس ماه‌هاست که ادعا دارند  که ائتلافی بزرگ را در دریای سرخ به راه انداخته‌اند که تشدید کننده محاصره یمن بوده و اجازه ارسال هیچ کمک و تسلیحاتی به یمن را نمی‌دهند. به عبارتی دیگر عملا فضایی برای ارسال تسلیحات برای یمنی‌ها وجود ندارد و رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در برابر یمنی شکست خورده‌اند که سالها محاصره و تحریم را تجربه کرده اما هرگز دست از مقاومت بر نداشته است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcc1xqsm2bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی