يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : 130138
پاسخ مقدماتی یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به الحدیده

ایلات و کشتی آمریکایی هدف پهپاد و موشک‌های یمن

ایلات و کشتی آمریکایی هدف پهپاد و موشک‌های یمن
در واکنشی مقدماتی به تجاوز صهیونیست‌ها، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی و پهپادی به ایلات و یک کشتی آمریکایی در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده این کشور خبر داد.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی و پهپادی به ایلات و یک کشتی آمریکایی در پاسخ به تجاوز به الحدیده خبر داد.سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره اعلام کرد: یگان موشکی نیرو‌های مسلح یمن با چند موشک بالستیک چند موضع حساس در منطقه «ام الرشراش» (ایلات) را هدف قرار داد.وی همچنین از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی خبر داد.
یحیی سریع در این باره اعلام کرد: عملیات مشترکی میان نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیرو‌های موشکی با هدف قرار دادن ناو آمریکایی «پومبا» در دریای سرخ انجام شد. این عملیات مشترک با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام و به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به کشتی شد.وی افزود: ما حق کامل خود را برای دفاع از یمن در برابر تجاوزات آمریکا و انگلیس و تجاوز اسرائیل محفوظ می‌دانیم.سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ادامه داد: تجاوز اسرائیل، یمن را از موضع قاطعش در قبال ظلم به ملت فلسطین منصرف نمی‌کند و عملیات دریایی ما علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات متوقف و محاصره تحمیلی به غزه رفع شود.یحیی سریع در پایان تاکید کرد: پاسخ به تجاوزات اسرائیل به کشورمان ناگزیر در راه است و به خواست خداوند متعال بزرگ خواهد بود.
عملیات جدید ارتش یمن پس از آن انجام شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه مناطقی را در الحدیده یمن هدف قرار دادند.جنبش انصارالله یمن در این باره اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت. یحیی سریع گفت که آنها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به صهیونیست‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.
یک مسئول ارشد انصارالله با تأکید بر اینکه هیچ کجای فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نخواهد بود، خطاب به اشغالگران هشدار داد: منتظر پاسخ دردناک و سخت یمن باشید. در ادامه واکنش‌های یمنی‌ها به تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به بندر الحدیده، «محمدعلی الحوثی» عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن اعلام کرد که کشورهای عربی موظفند موضع رسمی خود را در قبال تجاوز رژیم اشغالگر به یمن اعلام کنند.شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه اشغالگران هرگز نمی‌توانند مردم و رهبری این کشور را از موضع خود در حمایت از فلسطین منصرف کنند اعلام کرد پاسخ قاطع و موثری به تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به الحدیده می‌دهیم. شورای عالی سیاسی یمن در صنعا با صدور بیانیه‌ای، تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به اهداف غیرنظامی در الحدیده یمن را به شدت محکوم و تاکید کرد که این تجاوز، بدون پاسخ موثر به دشمن نخواهد ماند.یک مقام ارشد بندر ایلات اشغالی از افزایش خسارت‌های این بندر در پی تداوم محاصره دریایی رژیم صهیونیستی توسط یمن خبر داده و اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای اخراج شماری از کارکنان است.مسئولان بندر ایلات واقع در اراضی اشغالی از فلج شدن این بندر در اثر حملات نیروهای مسلح یمن خبر دادند. خبر دیگر آنکه حزب‌الله لبنان با تاکید بر حمایت از ملت یمن و موضع قهرمانانه آنها در دفاع از فلسطین، اعلام کرد که تجاوز وحشیانه اشغالگران صهیونیست به بندر الحدیده با پشتیبانی کامل آمریکا انجام شد، اما این تجاوزات تاثیری بر موضع و اراده یمنی‌ها ندارد.
در بیانیه حزب الله به این منظور آمده است: حزب الله بالاترین مراتب تسلیت خود را به ملت آزاده، سرافراز و شریف یمن که در برابر بی‌عدالتی ایستاده‌اند و همچنین رهبری شجاع و خردمند یمن و نیز خانواده‌های شهدا و مجروحان که فرزندان خود را در راه قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت شریف آن تقدیم کرده‌اند، ابراز می‌دارد. همچنین وزارت دفاع عربستان ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره ارتباط این کشور با حمله اسرائیل به الحدیده یمن را رد و تاکید کرد عربستان سعودی هیچ ارتباط و مشارکتی در این حمله نداشته است.گروه‌های فلسطینی با محکوم کردن جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در حمله به الحدیده یمن تاکید کردند که اشغالگران بعد از ضربه‌ای که در تل‌آویو از یمن خوردند، با این جنایات نمی‌توانند وجهه شکست‌خورده خود را ترمیم کنند و باید منتظر ضربات دردناک باشند.یاریو لوین، وزیر دادگستری و بتسلائل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، رأی گیری نشست کابینه امنیتی برای تصویب حمله به یمن را تحریم کردند.
همچنین مفتی عمان با بیان اینکه امت اسلام یک امت واحد است و تجاوز به هر جزئی از آن، تجاوز به همه است، اعلام کرد که حمایت از یمن و یاری آن بر همه مسلمانان واجب است. یک منبع ویژه یمنی با تاکید بر ادامه عملیات‌های این کشور ضد صهیونیست‌ها در حمایت از مردم و مقاومت غزه اعلام کرد که هماهنگی میان یمن و محور مقاومت در پیشرفته‌ترین سطح خود قرار دارد.سوریه، تجاوز هوایی رژیم اسرائیل به بندر الحدیده یمن را محکوم کرد و آن را نشانه ناامیدی و ورشکستگی سیاسی این رژیم بعد از نزدیک به ۹ ماه جنگ علیه نوار غزه دانست.دبیرکل جنبش النجباء عراق ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به «الحدیده» یمن، از تشدید عملیات‌های گروه‌های محور مقاومت در دوره آتی خبر داد.
همچنین دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه را به یک درگیری کامل بکشاند.خبر دیگر آنکه رزمندگان مقاومت لبنان دقایقی قبل مناطق شمالی فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داده و آنرا به آتش کشیدند.وزیر جنگ رژیم اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات اخیر در منطقه از جمله تجاوز هوایی این رژیم به بندر الحدیده یمن رایزنی کرد.یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که طبق یک نظرسنجی جدید، از هر ۴ اسرائیلی یک نفر به دنبال مهاجرت از فلسطین اشغالی بوده و عمده علت این امر، وضعیت متشنج اسرائیل و بی اعتمادی به نهاد سیاسی و نظامی است.ایان اورتون (Iain Overton) روزنامه نگار انگلیسی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی گفت تقریبا همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در گذشته به رژیم اسرائیل صادرات سلاح داشته اند و بسیاری از آنها امروز هم به این روند ادامه می دهند.
https://siasatrooz.ir/vdcdsz0fjyt0sf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی