شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : 130271

تشدید اسلام ستیزی

اروپا طی هفته‌های اخیر صحنه تحولاتی است که رنگ و بوی اسلام ستیزی دارد. هنوز مدت زیادی از اقدام ضد اسلامی دولت آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ نمی گذرد که در انگلیس نیز گزارش‌ها از حملات افراط گرایان به مراکز اسلامی حکایت دارد. حملاتی که در پی سکوت سوال برانگیز پلیس انگلیس در بیان هویت نوجوان قاتل چند کودک و نشر ادعای مسلمان و مهاجر بودن این فرد روی داد. هر چند که سران انگلیس برانند تا این حملات را یک امر فردی عنوان نمایند اما شواهد امر نشان می‌دهد که افراط گرایی علیه اسلام را می‌توان در چارچوب سیاست‌های کلان دولتمردان غربی مورد بررسی قرار دارد.
چندی پیش پلیس آلمان با حمایت دولت با یورش و هتاکی به مرکز اسلامی هامبورگ اقدام به تعطیل کردن آن نمود و به سایر مراکز اسلامی نیز هشدار داد. پس از آن موجی از اسلام ستیزی در سایر کشورهای غربی جریان گرفته است که انگلیس از جمله این کشورهاست. در حالی که شواهد و گزارش‌ها و هشدارهای اندیشمندان علوم اجتماعی و جامعه شناسی نشان می‌دهد که افزایش افراط‌گرایی برگرفته از ولنگاری فضای مجازی و رفتارهای افراط گونه دولتمردان غربی است اما همچنان رسانه‌های حاکمیتی و سران غرب برانند تا این مسئله را به اسلام و مسلمانان نسبت دهند.
به عنوان نمونه رسانه حکومتی بی بی سی در گزارشی با عنوان: «هشدار پلیس لندن و نیویورک: تعداد افرادی که به خشونت جذب می‌شوند رو به افزایش است» در حالی عنوان می‌کند که آمارهای دولتی برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که دستگیری‌های مرتبط با تروریسم در بریتانیا نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است که همزمان با ادعای مصاحبه با کارشناسان این حجم از جرم و جنایت را به مسلمانان و اسلام نسبت می‌دهد.
به عبارتی دقیق‌تر می‌توان گفت آنکه امروز مسلمانان انگلیس قربانی افراط گرایی دولتمردان این کشور شده‌اند که در چارچوب منافع شخصی، خدمت به رژیم صهیونیستی، سرپوش نهادن بر رسوایی ناتوانی در تامین امنیت و نیز رفتارهای نژادپرستانه و خشونت طلبانه پلیس، اسلام ستیزی را تشدید کرده و دست افراط گرایان را با حمایت رسانه‌ها برای اقدام علیه مسلمانان باز گذاشته‌اند.
اسلام ستیزی که ریشه در تاریخچه رفتاری سران انگلیس دارد چنانکه میلیون‌ها مسلمان در جهان قربانی جنایات و رفتارهای نژادپرستانه حاکم بر این رژیم شده‌اند.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcbzgb88rhbf5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی