يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
کد مطلب : 130361

میانجی‌گری یا نجات ‌قاتل

در حالی مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که زمان آتش بس در غزه فرا رسیده است، سایت عبری «واللا» گزارش داد که آمریکا در راستای آمادگی برای آغاز دور گسترده‌ای از مذاکرات در منطقه با هدایت برت مک‌گورک، فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، ویلیام برنز، رئیس سیا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تلاش می‌کند. این ادعای به اصطلاح بشر دوستانه در حالی مطرح می‌شود که همزمان آمریکا  بار دیگر سه و نیم میلیارد دلار برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی به این رژیم پرداخت می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته «این وزارتخانه به کنگره اطلاع داده که دولت بایدن قصد دارد میلیاردها دلار از کمک‌های مالی نظامی خارجی به رژیم صهیونیستی را آزاد کند» این کمک بخشی از لایحه کمک مالی ۱۴.۵ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی است که حدود چهار ماه قبل به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود.
با توجه به این رویکرد دو گانه می‌توان نتیجه گرفت که عملا واژه‌ای به نام میانجی‌گری برای آتش بس معنایی ندارد و طراحی آمریکایی‌ها با هدفی دیگر صورت می گیرد. بخشی از این تحرکات برگرفته از وضعیت داخلی آمریکا و مطالبه آمریکایی‌ها برای پایان حمایت از رژیم صهیونیستی می‌باشد. سران کاخ سفید از جمله هریس نامزد دموکرات‌ها با ادعاهای به اصطلاح بشر دوستانه و آتش بس برآنند تا ارای صلح دوستان را کسب نمایند در حالی که همزمان با ارسال تسلیحات به تل آویو به دنبال حمایت‌های لابی صهیونیستی هستند.
بعد دیگر این طراحی برگرفته از وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی پس از کشتار مدرسه التابعین با صدها شهید و زخمی است. هر زمان موجی از اعتراض علیه رژیم صهیونیستی به پا می‌شود آمریکا با  ادعای آتش بس به دنبال مدیریت شرایط و جلوگیری از محکومیت رژیم صهیونیستی است. جالب توجه آنکه آمریکا هرگز از صهیونیست‌ها نمی‌خواهد که برای ایجاد آتش بس از کشتار دست بردارد بلکه از سایر کشورها می‌خواهد که از مجازات رژیم صهیونیستی خودداری کنند. بر این اساس می‌توان گفت که سفر ادعایی تیم آمریکایی به منطه نیز با همین اهداف صورت می‌گیرد و در نهایت نیز هیچ نتیجه مثبتی برای آتش بس و پایان نسل کشی غزه نخواهد داشت.
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcb0gb88rhbffp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی