شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد مطلب : 130667
ماهواره چمران 1 با موشک قائم 100 در مدار خود قرار گرفت

تا ثریـا

تا ثریـا
بار دیگر یک دستاورد ایرانی در زمینه موشک و ماهواره خودنمایی کرد، ماهواره چمراه 1 با موشک ماهواره‌بر قائم-۱۰۰ به فضا پرتاب شد و در مدار تعیین شده قرار گرفت.
پرتاب ماهواره چمران 1 با موشک قائم 100 بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت به گونه‌ای که برخی از این اقدام عصبانی شدند برخی دیگر اما خوشحال چرا که پیشرفت ایران اسلامی را پیشرفت جهان اسلام می‌دانند.

سلامی: پرتاپ ماهواره چمران 1 نماد همکاری دولت و سپاه است
در همین زمینه سردار سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران در پیامی خطاب به وزرای دفاع و ارتباطات، پرتاب موفق ماهواره «چمران‌ـ‌۱» با ماهواره‌بر قائم-۱۰۰ را نماد تجلی همکاری سپاه و دولت دانست.
متن پیام به‌شرح زیر است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
برادران گرانقدر:امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
سید ستار هاشمی؛ وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، سلام علیکم؛
موفقیت ارزشمند و افتخارآفرین پرتاب "ماهواره تحقیقاتی چمران1" و قرار گرفتن آن در مدار 550کیلومتری توسط "ماهواره‌بر قائم100" با همت و اراده مشترک گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران و همکاری پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های دانش‌بنیان که بیانگر عزم و اراده ایران و ایرانی برای فتح قله‌های رفیع پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوظهور و برتر در عصر نبرد فناوری قدرت‌های جهانی است، موجب مسرت و خرسندی آحاد همرزمان و همکاران در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" گردید.
این دستاورد بزرگ و باشکوه که یکی از جلوه‌های تجلی‌بخش همکاری "دولت" و "نهاد مقدس سپاه" در خلق یک رویداد و افتخار شکوهمند ملی است، نشان داد فرزندان رشید و دانشمند این سرزمین در عبور از فضای تحریم‌های گسترده و ظالمانه بین‌المللی برای تأمین الزامات و نیازهای پیشرفت "ایران قوی" تحت هدایت‌های حکیمانه و دوراندیشانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی‌کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) لحظه‌ای غفلت نکرده و برای سرافرازی ملت و مملکت اسلامی شبانه‌روز خود را در میدان جهاد و آفرینش صحنه‌های دل‌انگیز پیش‌برندگی کشور مصمم و استوار یافته‌اند.
بی‌شک این راه ادامه خواهد داشت و دشمنان عزت، عظمت و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی به‌رغم عملیات روانی و جنگ سیاه تبلیغاتی رسانه‌های استکباری، همچنان در انتظار رونمایی از نمادهای پیشرفت ‌ها و موفقیت‌های غرورانگیز جدید فرزندان ملت شریف و قهرمان ایران که نتیجه ایمان، اراده، تکیه بر ذهن‌های پویا و خلاق برای ارتفاع بخشیدن به آوازه ایران عزیز از زمین به فضاست، خواهند بود.
این پیروزی بزرگ در مسیر پیمایش گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی را به امام و امت مقتدر و همچنین آن برادران عالی‌قدر و یکایک مسئولین، دانشمندان،  متخصصان و نقش‌آفرینان این رخداد در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک و تهنیت عرض نموده و دوام توفیق و سربلندی همگان را از خدای قادر متعال طلب می‌کنم.

جزئیات پرتاب ماهواره «چمران ۱» به روایت سردار حاجی‌زاده
همچنین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: ماهواره «چمران ۱» با ماهواره‌بر قائم در مدار ۵۵۰ کیلومتری تزریق و با پرتابگر ۳ مرحله‌ای در مدار قرار گرفت.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده پس از پرتاب موفق ماهواره «چمران ۱» در جمع خانواده محترم شهدا و دانشجویان و اساتید گفت: ماهواره «چمران ۱» با ماهواره بر قائم در مدار ۵۵۰ کیلومتری تزریق و با پرتابگر سه مرحله ای در مدار قرار گرفت. وی افزود: این ماهواره با سرعت ۷.۵ کیلومتر بر ثانیه در مدار قرار گرفت.
ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» صبح دیروز توسط ماهواره‌بر «قائم-۱۰۰» پرتاب و با موفقیت در مدار قرار گرفت. ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.
ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیر سامانه‌های ناوبری و کنترل وضعیت از مأموریت فرعی ماهواره «چمران - ۱» به شمار می‌رود.

دریافت نخستین سیگنال‌های ماهواره «چمران ۱»
ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» ساخت صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دیروز - شنبه، ۲۴ شهریور - توسط ماهواره بر قائم ۱۰۰ پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و نخستین سیگنال‌های خود را ارسال کرد.
به گزارش وزارت دفاع، ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، توسط ماهواره بر قائم ۱۰۰ پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و نخستین سیگنال‌های خود را ارسال کرد.
ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.
این ماهواره حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و ماموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.
ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه های ناوبری و کنترل وضعیت از ماموریت فرعی ماهواره «چمران ۱» به شمار می‌رود.
https://siasatrooz.ir/vdcaiwn6049nei1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی