جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
کد مطلب : 129926

مشارکت بالا انتخاب اصلح

مشارکت بالا انتخاب اصلح
مردم آمدند، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند به یک نفر از نامزدها اعتماد کردند یا در این دور رئیس جمهور می‌شود یا در مرحله دوم اما مهم این است که مشارکت حداکثری بود. پس از آن نوبت برگزیده انتخابات ریاست جمهوری است که پاسخ اعتماد مردم را بدهد.
پیش‌بینی‌ها درست از آب در آمد و میزان مشارکت مردم در کشور و حتی خارج کشور بالا بود. می‌توان یکی از دلایل بالا رفتن میزان مشاکرت را تأثیر خون ریخته شده شهید رئیسی دانست. او که در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی به شهادت رسید ثابت کرد که می‌توان بدون خستگی برای کشور، مردم و انقلاب تلاش کرد و پیش رفت. کارهای دولت رئیسی در حال به ثمر رسیدن بود که آن اتفاق ناگوار افتاد. از میان سه نامزد ریاست جمهوری هر یک از آنها انتخاب شود رأی به نظام جمهوری اسلامی ایران است. مردم در شهرها و روستاهای سراسر کشور با حضور گسترده خود بر خلاف جهت و سمت و سویی که دشمن به دنبال آن بود قرار گرفتند و سیاست تحریم را زیرپا گذاشتند. میزان مشارکت آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شد بالای 50 درصد است، هرچند آمار دقیق آن از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم رأس ساعت 8 صبح همچون دوره‌های گذشته انتخابات با حضور رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم آغاز شد آیت الله خامنه‌ای در سخنانی ابراز امیدواری کردند که انشا الله گزینش مردم گزینشی درست باشد.
روزشنبه تکلیف انتخابات روشن می‌شود که چه کسی برگزیده شده یا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود یا نه، هرچند سه نامزد حاضر که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند، اما باز هم از میان آنها باید اصلح‌‌ترین انتخاب شود. در این دوره از انتخابات 61 میلیون میلیون و 452 هزار و 321 تن واجد شرایط بودند که اگر 50 درصد آنها هم در انتخابات شرکت کنند که البته بیشتر از آن خواهد بود، بیش از 30 میلیون تن رأی خواهند داد.
انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت شهید رئیسی یک‌سال زودتر برگزار شد و اگر او همچنان زنده بود سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد که تداوم دولت مردمی او بود. کارهای دولت مردمی داشت به ثمر می‌رسید که این دولت حتی به نیمه نرسیده باید کار را به دولت بعدی تحویل دهد.
در تهران و دیگر شهرهای و روستاهای کشور انتخابات در امنیت برگزار شد و مردم نیز پای کار آمدند. اما در برخی از کشورها که انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد، ‌برخی نیروهای ضدانقلاب از سلطنت طلب تا منافق با حضور مقابل مکان برگزاری انتخابات سعی در ایجاد اخلال در روند انتخابات داشتند، حتی با ناسزاهای زشت و ناپسند به آنهایی که برای رأی دادن مراجعه می‌کردند یا از محل رأی‌گیری خارج می‌شدند توهین می‌کردند. آنها حتی تحمل برگزاری انتخابات آزاد را هم ندارند و سعی می‌کنند با رفتارهای دیکتاتور مآبانه فضا را مشوش کنند.
با وجود همه این کارشکنی‌ها، فضاسازی‌ها علیه انتخابات وفراخوان به تحریم، ‌مردم ایران حرف آخر را زدند و با حضور گسترده خود بار دیگر علاوه بر انتخاب رئیس جمهور برگزیده، به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.  مسئولان نیز با حضور پای صندوق‌های رأی همچون دیگر اقشار مردم با ایستادن در صف به رئیس جمهور برگزیده خود رأی دادند. محسنی اژه‌ای‌، با حضور در حرم عبدالعظم با ایستادن در صف در انتخابات مشارکت کرد برخی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری نیز با حضور در صف و میان مردم در انتخابات مشارکت کردند.
نتیجه انتخابات هرچه باشد همگان باید تمکین کنند، اگر هم انتخابات به دور دوم کشیده شد رقابت بین دو نفر خواهد بود که قطعا یکی از آنها مسعود پزشکیان است.
یکی از دو نامزد جبهه اصولگرا یعنی محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی در مرحله دوم حذف خواهد شد و رقابت یکی از آنها با پزشکیان است. البته اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود. رئیس جمهور منتخب باید 50 به اضافه یک رأی را به دست بیاورد، یعنی 50 درصد از آراء به اضافه یک تا بتواند رئیس جمهور شود. پس از آن نیز مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری در مجلس و در حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcgxy9q3ak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی