پس از افزایش شدید قیمت لاماری ایما متقاضیان این خودرو از مسئولان خواستند تا ضمن ارائه توضیح درباره دلایل گرانتر شدن این خودروی شرکت آرین پارس موتور، در راستای حمایت از مصرفکننده مانع افزایش قیمتهای بیدلیل شوند.
به گزارش فارس به تازگی شرکت آرین پارس موتور قیمت جدید لاماری ایما را یک میلیارد 673 میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که قیمت قبلی این خودرو یک میلیارد و 431 میلیون تومان بود.براین اساس قیمت خودروی مذکور 242 میلیون تومان افزایش یافته است و این در حالی است که وزارت صمت و سازمان حمایت به عنوان متولیان قیمتگذاری خودرو هیچگونه توضیحی را در رابطه با افزایش قیمت این خودرو اعلام نکردهاند. متاسفانه هیچ نهاد و سازمانی پاسخگویی افزایش قیمت خودروسازان نیست و این در حالی است که قیمت خودروها به صورت چند صد میلیونی اضافه میشود. در حالی که عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی پیش اعلام کرد که مردم برای خرید خودرو عجله نکنند، شرایط در آینده بهتر میشود طی هفتههای گذشته برخی خودروسازان از جمله مدیران خودرو و ایران خودرو و همچنین آرین پارس موتور نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردهاند و لیست جدید قیمتها را به صورت رسمی اعلام کردهاند. گفتنی است شرکت ایران خودرو و مدیران خودرو اعلام کردهاند که افزایش قیمتها با مجوز از مراجع ذیصلاح صورت گرفته است.
در این میان در ادامه آنچه توسعه صنعت خودرو مینامند، متقاضیان خرید خودروهای برقی ایران خودرو ملزم به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی ۲۳۰ میلیون تومان نیستند. شرکت ایران خودرو در طرح جدید فروش خود دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT را به خودروهای قابل عرضه داخلی شامل گروه محصولات پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را اضافه کرده است.در حالی که متقاضیان برای ثبت نام خودروهای داخلی باید حساب وکالتی افتتاح کنند و 230 میلیون تومان مسدودی داشته باشند بر اساس اطلاعیه جدید این شرکت برای خرید خودروهای برقی نیازی به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده نیست.متقاضیان خودروهای برقی همچنین از دو شرط دیگر که شامل خودروهای داخلی می شود معاف هستند. آن ها مشمول ضوابط عدم خرید 48 ماه گذشته در طرحهای عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یکدستگاه خودرو برقی را خواهد داشت.
اما در این میان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه رانندگان حاضر به خرید تاکسی های برقی نیستند از وجود 50 تا 60هزار خودرو برقی در شهر تهران خبر داد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسیهای برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشدهاند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال 1402 و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاستهای شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.
وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شدهایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ونها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.تشکری هاشمی در خصوص تاکسیهای فرسوده بیان کرد: در تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمارها 50 تا 60 هزار تعداد از این تاکسیها به سن فرسوده رسیدهاند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسیها بودجه اختصاص داده شد اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسیهای فرسوده شوند.رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودروهای برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقیسازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از 30 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما فقط 150 نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسیهای برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشدهاند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید میشوند اما یک مرتبه تمام همت را روی خودروهای برقی گذاشتهایم و در طول این 3 سال و تا این لحظه فقط 2500 خودرو نوسازی شدهاند.تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کردهایم تا برای ثبت درآمدهای خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستمهای بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.
به گزارش فارس به تازگی شرکت آرین پارس موتور قیمت جدید لاماری ایما را یک میلیارد 673 میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که قیمت قبلی این خودرو یک میلیارد و 431 میلیون تومان بود.براین اساس قیمت خودروی مذکور 242 میلیون تومان افزایش یافته است و این در حالی است که وزارت صمت و سازمان حمایت به عنوان متولیان قیمتگذاری خودرو هیچگونه توضیحی را در رابطه با افزایش قیمت این خودرو اعلام نکردهاند. متاسفانه هیچ نهاد و سازمانی پاسخگویی افزایش قیمت خودروسازان نیست و این در حالی است که قیمت خودروها به صورت چند صد میلیونی اضافه میشود. در حالی که عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی پیش اعلام کرد که مردم برای خرید خودرو عجله نکنند، شرایط در آینده بهتر میشود طی هفتههای گذشته برخی خودروسازان از جمله مدیران خودرو و ایران خودرو و همچنین آرین پارس موتور نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردهاند و لیست جدید قیمتها را به صورت رسمی اعلام کردهاند. گفتنی است شرکت ایران خودرو و مدیران خودرو اعلام کردهاند که افزایش قیمتها با مجوز از مراجع ذیصلاح صورت گرفته است.
در این میان در ادامه آنچه توسعه صنعت خودرو مینامند، متقاضیان خرید خودروهای برقی ایران خودرو ملزم به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی ۲۳۰ میلیون تومان نیستند. شرکت ایران خودرو در طرح جدید فروش خود دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT را به خودروهای قابل عرضه داخلی شامل گروه محصولات پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را اضافه کرده است.در حالی که متقاضیان برای ثبت نام خودروهای داخلی باید حساب وکالتی افتتاح کنند و 230 میلیون تومان مسدودی داشته باشند بر اساس اطلاعیه جدید این شرکت برای خرید خودروهای برقی نیازی به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده نیست.متقاضیان خودروهای برقی همچنین از دو شرط دیگر که شامل خودروهای داخلی می شود معاف هستند. آن ها مشمول ضوابط عدم خرید 48 ماه گذشته در طرحهای عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یکدستگاه خودرو برقی را خواهد داشت.
اما در این میان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه رانندگان حاضر به خرید تاکسی های برقی نیستند از وجود 50 تا 60هزار خودرو برقی در شهر تهران خبر داد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسیهای برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشدهاند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال 1402 و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاستهای شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.
وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شدهایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ونها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.تشکری هاشمی در خصوص تاکسیهای فرسوده بیان کرد: در تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمارها 50 تا 60 هزار تعداد از این تاکسیها به سن فرسوده رسیدهاند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسیها بودجه اختصاص داده شد اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسیهای فرسوده شوند.رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودروهای برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقیسازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از 30 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما فقط 150 نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسیهای برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشدهاند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید میشوند اما یک مرتبه تمام همت را روی خودروهای برقی گذاشتهایم و در طول این 3 سال و تا این لحظه فقط 2500 خودرو نوسازی شدهاند.تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کردهایم تا برای ثبت درآمدهای خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستمهای بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.