جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 128942

در رقابت دنیا اهل آخرت باشیم

هنوز با دولت اسلامی فاصله داریم، انقلاب اسلامی انجام شد، نظام اسلامی شکل گرفت اما هنوز راه تا رسیدن به دولت اسلامی باقی است.
دولت اسلامی به معنای کل است، یعنی همه ارکان نظام اسلامی را شامل می‌شود که به آن دولت اسلامی گفته می‌شود، صرفاً رئیس جمهور و کابینه او دولت اسلامی نیست، قوه قضاییه، مجلس، دیگر ارکان نظام همگی باید در قالب دولت اسلامی تعریف شود.
رهبر معظم انقلاب در باره تشکیل دولت اسلامی گفته بودند؛«دولت اسلامى‏يى كه بتواند مقاصدى را كه ملت ايران و انقلاب عظيم آنها داشت تأمين كند، دولتى است كه در آن رشوه نباشد، فساد ادارى نباشد، ويژه‏خوارى نباشد، كم‏كارى نباشد، بى‏اعتنايى به مردم نباشد، ميل به اشرافى‏گرى نباشد، حيف و ميل بيت‏المال نباشد و ديگر چيزهايى كه در يك دولت اسلامى لازم است.»
با این تعاریف و تعابیری که حضرت آیت الله خامنه ای از دولت اسلامی دارند و دقیق هم هست، چند درصد از کارگزاران و مسئولان کشور چنین ویژگی‌هایی دارند؟
نیاز به پاسخ نیست چرا که اظهر من الشمس است و برای رسیدن به چنان دولتی که رهبر معظم انقلاب آن را تعریف کرده و انتظار دارند که آن شود،‌افراد خاص نیاز است.
دوره‌های گوناگونی از مجلس شورای اسلامی، دولت‌های گوناگون، قوه قضاییه با رؤسای جدید آمدند و رفتند و هر کدام هم ضعف‌های زیادی داشتند، البته که کارکردهایی هم از کارگزاران دیده شده است، اما بسیار ناکافی بوده که شرایط بهبود نیافته است.
چمعه 11 اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران بودیم،‌ تکلیف مجلس خبرگان روشن شد اما مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشید و سال اینده قرار است تا نماینده‌های باقی مانده نیز وارد خانه ملت شوند.
در چند روز گذشته از برگزاری انتخابات تا کنون شاهد بد اخلاقی‌هایی در فضای انتخاباتی و سیاسی کشور بودیم که همین مسئله خود شاهد و سندی برای آن است که هنوز آنهایی که در مسند قدت هستند و یا وارد عرصه قدرت می‌شوند یا تریبونی دارند و از آن برای اهداف خود بهره می‌برند، به بلوغ سیاسی نرسیده‌اند که متوجه باشند، برای رسیدند به دولت اسلامی، راهی که می‌روند بیراهه است و باعث می‌شود تا زمان رسیدن به تشکلی دولت اسلامی طولانی‌تر شود.
شاید هم تکلیف و وظیفه خود می‌دانند تا این راه را طولانی کنند و به انقلاب اسلامی و نظامی اسلامی زیان وارد کنند!
حضرت آیت الله خامنه‌ای روز پنجشنبه در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره انتخابات 11 اسفند فرمودند،«تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی حادثه‌ای شیرین، امیدآفرین و با ارزشی است که منتخبان باید قدر آن را بدانند، منتخبان مراقب باشند کام ملت تلخ نشود.»
دلیل این که برخی افراد که به وادی قدرت وارد می‌شوند، فراموش می‌کنند که چه وظیفه و مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌‌اند، حب قدرت است، چرا شهید بهشتی در اوایل انقلاب گفته بود، باید شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت؟
آیا مسئولی که تشنه قدرت باشد برای مردم، کشور و انقلاب کار می‌کند؟ قطعاً نه.
مجلس آینده آزمون سخت و دشواری در مقابل مردم در پیش دارد. آنهایی که تازه وارد هستند، هواسشان باشد و آنهایی هم که از قبل در مجلس مانده‌اند نیز باید به پشت سر خود نگاه کنند ببینند در این چهار سال گذشته چه کرده‌اند و چه باید می‌کردند که نکرده‌اند.
حرف و مواضع صد من یک غاز را کنار بگذارید، به فکر مردم و انقلاب و کشور باشد و برای پیشرفت، آبادانی و رفاه مردم تلاش کنید و به این توصیه رهبر معظم انقلاب عمل کنید که فرموده‌اند؛«هر كس هم كه جديداً مسئوليت را بر عهده مى‌گيرد، با اين نيّت و با اين هدف مسئوليت را قبول كند كه مى‌خواهد براى خدمت به مردم، يك انسان صالح شود. آن‌ وقت مى‌شود تشكيل دولت اسلامى.»
کافی است در رقابت دنیا، آخرت اندیش باشم، همین کافی است، بسیاری از مسائل حل می‌شود.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcdoj0fxyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی