شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : 128961

پرونده‌ها برای چه باز شدند؟

جهان معطوف به فاجعه‌ای بزرگ به نام نسل کشی در غزه است حال آنکه غرب نه تنها اقدامی برای پایان دادن به آن صورت نمی‌دهد بلکه با حاشیه سازی‌هایی همچون تقویت جبهه اوکراین علیه روسیه و نیز پرونده سازی‌های تکراری و خیالی علیه ایران سعی در به حاشیه راندن این نسل کشی دارد.
در یکی از این پرونده سازی‌ها در حالی گه چند روز پیشتر اروپا بار دیگر ادعای بی سند نقش پهپادهای ایرانی در روسیه را مطرح کرد، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام آژانس در سخنانی ضمن بیان این نکته که هیچگونه اطلاعاتی درباره ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران در اختیار ندارد، مجددا به طرح ادعاهای بی اساس درباره لغو مجوز بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران و همچنین اتهام زنی به ایران در مورد عدم همکاری با این سازمان اقدام نمود.
همزمان نیز نماینده اتحادیه اروپا نماینده اتحادیه اروپا در وین با صدور بیانیه‌ای  از ایران خواست تا درباره منشاء آلودگی‌های هسته‌ای در تورقوزآباد و ورامین توضیح دهد، دوربین‌های نظارتی آژانس را دوباره فعال کند و امکان بازگشت و فعالیت بازرسان ممنوع‌الورود را فراهم آورد.کارل هالگارد مدعی شد اتحادیه اروپا به شدت نگران است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است و نمی‌تواند صحت و کامل بودن اعلامیه‌های ایران تحت موافقتنامه پادمانی را تأیید کند.همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند این موضوع که آژانس در تازه‌ترین گزارش‌هایش باز هم نمی‌تواند از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند، به شدت نگران‌کننده است.
در همین حال در اقدامی کاملا سیاسی آنچه کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در باب حوادث پاییز سال گذشته ایران نامیده می‌شود گزارشی کاملا مغرضانه و یکجانبه را علیه ایران منتشر کرد. حلقه تکمیلی این روند نوع رفتار رسانه‌های بیگانه و مقامات غربی مدعی حقوق زن در این روز است، به‌ویژه آنکه محور اصلی رویکردهای آنها، حمایت از حقوق زنان در ایران و افغانستان بود!
هم‌زمان رسانه‌های غربی و فارسی‌زبان معاند نیز محور تمام برنامه‌های خود در این روز را به زنان ایران و افغانستان اختصاص دادند، گویی زنان غربی در بهشت به سر می‌برند و زنان ایران و افغانستان دارای شرایطی وخیم و استثنایی هستند. نسخه تجویزی این رسانه‌ها حمایت از اغتشاش، آشوب و گزینه نظامی بود حال آنکه به اذعان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اقدامات قهری و تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورها از جمله ایران، زنان و کودکان بیش از هر چیزی از تحریم‌ها آسیب دیده‌اند حال آنکه نسخه تجویزی این رسانه‌ها و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری و مدعیان دریافت جایزه صلح نوبل را تشدید تحریم‌ها تشکیل می‌داد. این نوع پردازش رسانه‌های معاند در روز جهانی زن با محوریت وخیم نشان دادن سرنوشت زنان در ایران و افغانستان در حالی است که بررسی وضعیت زنان غربی، یهودی و عربی بیان‌گر حقایق وحشتناکی است که در این رسانه‌ها عامدانه به آنها پرداخته نمی‌شود و عملا با سانسور همراه است. قابل توجه آنکه این رسانه‌ها اشاره‌ای به شهادت و قتل عام  9 هزار زن فلسطینی در غزه در 5 ماه توهش رژیم صهنیونیستی نداشته‌اند چنانکه گروسی مدیر کل آژانس و غربی‌ها که در حوزه هسته‌ای به هوچی‌گری علیه ایران پرداخته‌اند اشاره ای به تهدید رسمی رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای علیه مردم غزه نداشته است.
در باب چرایی و اهداف رفتارهای غربی می‌توان گفت که بخشی از هدف‌گذاری آنها در راستای همان سیاست قدیمی، برهم زدن امنیت اجتماعی ایران است در قالب جنگ ادارکی صورت می‌گیرد بویژه اینکه طراحی غرب برای انتخابات اخیر نیز با ناکامی همراه شد. در این میان غربی‌ها بر این تصورند که با ایجاد فضای التهاب در داخل و بیرون ایران، افکار عمومی را از فاجعه انسانی در غزه دور ساخته و به نوعی حمایتی دیگر از رژیم صهیونیستی را رقم زنند. رفتارها و تحرکاتی که راهکار مقابله با آن نیز انسجام و وحدت داخلی ایرانیان در امیدآفرینی و حل مشکلات کشور و در نیز تشدید حمایت‌های ار فلسطین است که در کنار وظیفه انسانی دفاع از ملت مظلوم فلسطین ارتقای جایگاه جهانی ایران را به همراه خواهد داشت.  
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcepv8zzjh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی