سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 129094

چشم انتظار مجازات اسرائیل

نمی‌شود به اعمال و رفتار دشمن درجه یک ایران و مسلمانان تماشا کرد و گفت؛ قصد او آن است که ایران را وارد جنگ با خود کند پس نباید فریب آن را خورد!
روشن است که حمله به سفارت و کنسولگری ایران در دمشق از سوی یک رژیم جعلی ثالث، یک اقدام غیرقانونی و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی است، اما نمی‌توان از رژیمی که ماهیت آن جعلی است و بر اساس یک نیرنگ و دسیسه تأسیس شده توقع داشت تا پایبند به قوانین بین‌المللی باشد.
رژیم صهیونیستی 80 سال است که در فلسطین جنایت می‌کند و جنایات این رژیم نیز در چند ماه گذشته در غزه به اوج خود رسیده و پس از سال‌ها فریب افکار عمومی، مردم جهان به ماهیت جنایتکارانه صهیونیست‌ها پی‌برده‌اند و درک کرده‌اند که اسرائیل یک رژیم جنایتکار و کودک‌کش است، موجی که علیه اسرائیل به راه افتاده تاکنون سابقه نداشته و دلیل ایجاد چنین موجی هم ایران است.
جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌هایی که علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد توانست به روشنگری افکار عمومی جهان نسبت به ماهیت اسرائیل اقدام کند و اکنون دیدن حضور هزاران نفر از مردم جهان در خیابان‌های شهرهای کشورهایی که دولت‌ آنها حامی رژیم جعلی اسرائیل هستند یک پیروزی است.
اسرائیل برای جبران شکست‌های بزرگی که از جبهه مقاومت خورده است،‌ با یک تصمیم غلط دست به کاری زد که می‌تواند با واکنش درخور برای مجازات آن از سوی ایران و جبهه مقاومت همراه باشد.
قطعاً اقدامی که رژیم جعلی اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داده است، نیازمند مجازات و پاسخ سنگین است و چنین نیز خواهد شد چرا که منطق سیاسی و نظامی هم نمی‌پذیرد دشمن ضربه بزند و طرف مقابل به تماشا بنشیند و تنها به صدور پیام و بیانیه و تهدید و هشدار ختم شود.
برخی تحلیل‌ها بر این اعتقاد است که ورود ایران به جنگ با اسرائیل تبعات سنگینی برای کشور و منطقه خواهد داشت و رژیم صهیونیستی با برنامه دست به اقدام علیه ایران زده است چرا که می‌خواهد ایران را تحریک به ورود به جنگ با خود کند.
نکته در این است که اسرائیل سال‌ها است که در حال نبرد با ایران است و رفته رفته این تقابل ابعاد تازه‌ای یافته، ایران توانایی، جرأت و جسارت آن را دارد که پاسخ سنگینی به اسرائیل بدهد. رژیم صهیونیستی در اندازه‌ای نیست که بتواند مقابل ایران مقاومت کند و با توجه به ظرفیت بالای موشکی که ایران دارد در همان ساعات اولیه زمینگیر و ظرف چند روز نابود خواهد شد.
اما این که بخواهد بزند و پاسخی دریافت نکند، این رژیم را متوهم تر خواهد کرد چرا که تصور می‌کند ایران توانایی پاسخ و واکنش ندارد.
زمانی که فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی فرموده بودند دوران بزن در رویی تمام شده مفهوم این سخن اکنون معنا پیدا می‌کند و در صورت انجام عملیاتی علیه رژیم جعلی اسرائیل، اقدام ایران یک واکنش منطقی و عقلانی خواهد بود نه احساسی.
معادلات سیاسی و نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی هم بر این امر استوار است که باید نسبت به اقدامات جنایتکارانه و بر هم زننده امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی واکنش نشان داده شود.
نگرانی غرب و آمریکا از واکنش ایران چه دلیلی می‌تواند داشته باشد جز آن که می‌داند با پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به تجاوز و جنایاتی که اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران مرتکب شده، این رژیم ساقط خواهد شد و آمریکا هم می‌داند که اگر دخالت کند، آن نیز ضربات سختی را هم در منطقه و هم در خاک خود دریافت خواهد کرد پس سعی می‌کند ایران را به خویشتنداری فرا بخواند.
رژیم صهیونیستی با اقدامی که انجام داد خود مجوز پاسخ و واکنش از سوی ایران را صادر کرد.
برخی نگران افکار عمومی هستند در حالی که افکار عمومی داخلی پاسخ ندادن ایران را یک ضعف می‌دانند و افکار عمومی جهان که اکنون با تظاهرات گسترده، خشم و تنفر خود را از رژیم اسرائیل نشان داده‌اند،‌این حق را به ایران می‌دهند تا جنایتکار را مجازات کند. پاسخ ایران وحدت ملی و اقتدار کشور را بالا می‌برد. راهپیمای یروز جهانی قدس نیز با اقدام اسرائیل علیه ایران اهمیت ویژه‌ای یافته که با حضور گسترده مردم در ایران و دیگر کشورهای جهان شکست دیگری به اسرائیل تحمیل خواهد کرد.
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdccooqs02bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی