سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : 127687
منوچهر متکی در گفت وگو با سیاست روز:

گرانی پاشنه آشیل جامعه است

گروه سیاسی- دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبهه‌ قاره هند و سخنگوی شورای وحدت گفت: دولت می‌تواند با زدودن غبار گرانی از زندگی مردم سهم چشمگیری در مشارکت در انتخابات داشته باشد.
گرانی پاشنه آشیل جامعه است
منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگو با سیاست روز با اشاره به بحث انتخابات که این روزها یکی از مباحث پر تکرار محافل سیاسی است، با ذکر این نکته که مسئله گرانی و تورم یکی از مشکلات بنیادین کشور و حل این معضل واجب و ضروری است، گفت: در هفته دولت در دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای رئیس جمهور گزارش کامل و خوبی از کارهای اساسی و زیر ساختی که در کشور انجام شده است به ایشان ارائه داد. مقام معظم رهبری در همین جلسه خطاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت با اشاره به گرانی در کشور فرمودند که شما غبار گرانی را از مقابل دیدگان مردم کنار بزنید تا مردم بتوانند کارهای اساسی که دولت، انجام می دهد ببینند.
وزیر پیشین امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: گرانی پاشنه آشیل جامعه است. کارهایی از قبیل کنترل قیمت ارز، کنترل قیمت مسکن و حوزه‌های دیگر که در دو سه ماه اخیر از سوی دولت انجام ‌گرفته، نشان از عزم دولت برای تغییرات اساسی دارد. این تحرکات دولت در راستای کنترل گرانی چشم انداز خوبی از آینده را نوید می‌دهد.
متکی با اشاره ‌به‌ نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس و ضرورت ایجاد شور و حال مناسب در مردم برای برگزاری این رویداد مهم، گفت: امروز هر جای کشور که سفر کرده و دقت نمایید، نشاط و تمایل جدی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد، البته این فضا تغییر می‌کند و آحاد مردم در نهایت در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مشارکت در تعیین آینده خود و کشورشان پای صندوق ‌های رأی خواهند آمد.
وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد دولت ها و رضایت مندی مردم در بالارفتن مشارکت آن هاچه سهمی دارد؟ گفت: کاهش حضور مردم در دو انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری نشانه نبود رضایت مردم در دولت گذشته است. اینک با توجه به نگرانی های مردم،دولت می‌تواند در اجرای رهنمود سکاندار انقلاب در زدودن غبار گرانی از زندگی مردم سهم بالایی در افزایش آمار مشارکت در انتخابات داشته باشد. امیدواریم که در دو سه ماه آینده مردم احساس کنند و برایشان ثابت شود که روند کشور بویژه در حوزه اقتصادی رو به ‌رشد و پیشرفت است و مطمئناً این در انتخابات سال جاری اثر مثبت خواهد داشت .
دیپلمات با سابقه کشورمان در ادامه با برشمردن سختی‌‌های مردم غزه در این روزها بواسطه جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: پیروزی شجاعانه و افتخار آفرین حماس و جنایات ضد بشری رژیم غاصب دو روی حوادث این روزهای غزه است. با نفوذ تانک‌های رژیم صهیونیستی به غزه حالا دیگر جنگ میان غزه و رژیم صهیونیستی به جنگ «تن و تانک» تبدیل شده است. سرنوشت این بخش از نبرد بین مقاومت فلسطین و اسرائیل تقریباً آینده این منطقه را رقم می‌زند. اینک اسرائیلی‌ها با چنگ و دندان تلاش می کنند به خواست شومشان برسند. آن‌ها در آغاز اعلام کردند هدفشان نابودی غزه و کوچ دادن مردم آن به خارج است اکنون با گذشت بیش از ۴۰ روز دریافتند قادر به تحقق آن نیستند اظهارات اخیر نتانیاهو و اشاره به از بین ‌بردن حماس، نشان‌ دهنده این است که آنها در نهایت استیصال، به اهداف اعلامی خود نرسیدند.منوچهر متکی گفت: معتقدم سرنوشت جنگ ۳۳ روزه که منجر به محاکمه و سقوط اولمرت نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی شد یکبار دیگر بر این رژیم سفاک تحمیل شده و جلاد تل آویو یعنی نتانیاهو، بزودی سرنگون خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcivyazyt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی