دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
کد مطلب : 128020
هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای ۱۰ کلانشهر

چله دودی

چله دودی
شب چله نزدیک است، قدیم‌ترها شب چله برفی می‌بارید و لذت این شب را صد چندان می‌کرد اما اکنون از اسمان دود می‌بارد و بر اساس آنچه سازمان هواشناسی اعلام کرده، شب چله‌ای دودی در انتظار بسیاری از شهرهای کشور همچون تهران است.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در ۱۰ کلانشهر هشدار داد و بر لزوم کاهش تردد غیرضروری و کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها تاکید کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از پایداری جو و سکون هوا، تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا جمعه (اول دی) خبر داد.
بر اثر این مخاطره جوی افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی را توصیه می‌کند.
https://siasatrooz.ir/vdcauan6w49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی