سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : 128218
محمد اسماعیلی:

نظارت بر فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی بر عهده سازمان سینمایی است

نظارت بر فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی بر عهده سازمان سینمایی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جایگاه سازمان سینمایی تاکید کرد: سازمان سینمایی متولی اصلی حکمرانی سینما در کشور است و نظارت بر فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی هم بر عهده این سازمان است.
محمد اسماعیلی با بیان اینکه مخالف محدودسازی سینما هستیم گفت:نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما! مخالفیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین پایانی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نگاه وزارت به سینما اظهارداشت: اتفاق‌های خوبی در سینما افتاده است؛ سینمای ایران سال بی‌نظیری را به لحاظ میزان مخاطب و فروش و نیز کارهای زیرساختی که در حال انجام است، تجربه می‌کند.
وی گفت: در آستانه رسیدن به ۹۰۰ سالن سینما هستیم. آن هم در یک شرایط دشوار در طول دو سال و نیم اخیر بیش از ۳۰۰ سینما به مجموعه سینماهای کشور اضافه شده که این افتخار همه اهالی سینماست.
وزیر فرهنگ گفت: در عین حال از اصحاب سینما و همه افراد خواسته ما این است که از دستاوردها حمایت کنند. در سینمای ایران، فیلم پویانمایی ما بالای ۵۰ میلیارد تومان فروخته است که داستان مذهبی دارد و مردم علاقه دارند و این‌ها مایه افتخار جامعه هنری ماست.
اسماعیلی گفت: امیدوارم همه دلسوزان صنعت سینما و هنر سینما کنار هم باشند و با خوش‌خلقی و انعطاف به تعالی سینما کمک کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در باره نظارت در وزارت فرهنگ برای ورود برخی کارگردان‌ها بدون دانش سینما به عرصه فیلمسازی گفت: سازمان سینمایی بر ورود کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها نظارت دارد و اگر مشکلی هست باید این سازمان و همکاران من در اینجا پاسخگوی این مساله باشند. وی گفت: سابقا نظام اعطای گواهی تهیه‌کنندگی و کارگردانی دچار اشکالاتی بود که برطرف شده و باید اگر وضعیت نادرستی است به زودی اصلاح شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای جذب مخاطب چه کار باید انجام دهیم؟ شکاف میان سینما و سینمای خانگی زیاد شده است، جوانان بیشتر سینمای خانگی را نگاه می‌کنند و سینما و تلویزیون را نگاه نمی‌کنند گفت:امسال شاهدید که سینما دوره پررونقی را می‌گذراند و مخاطبان سینما احتمالا از عدد ۳۰ میلیون عبور خواهد کرد و فروش فیلم‌ها هم همین را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر توجه به ذائقه‌های نسل نو، افزود: در عین حال به ذائقه سازی باید توجه کرد. قرار نیست اسیر الگوهای وارداتی شویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فرهنگ ایرانی، یک فرهنگ قوی و قدرتمند است و این ابرقدرت فرهنگی امکان زایش نظام تولیدی متنوعی مبتنی بر داشته‌های دینی، اهداف و آرمان های پیش روی خود دارد و یکی از مهمترین ویژگی‌های پژوهش در سینما پاسخگویی به این سوالات است.
اسماعیلی درباره نظارت بر سیستم سکوهای پخش و حاکمیت وزارت فرهنگ بر شبکه نمایش خانگی به این سوال که به نظر می‌آید دست سازمان سینمایی از شبکه نمایش خانگی کوتاه‌تر شده است، آخرین اقدامی که می‌شود در وزارت فرهنگ انجام داد و یا انجام شده به کجا رسیده است؟ گفت: مسولیت نظارت بر سریال‌های خانگی فعلا بر عهده صدا و سیما و نظارت بر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های خانگی هم بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی است. در رابطه با این بحث اکنون کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با مسوولیت آقای میرباقری تشکیل شده و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و بخش‌های مختلف در این کارگروه حضور دارند. وی افزود: کار تدوین آیین‌نامه در حال انجام است تا بتواینم حداکثر تعامل را بین بخش‌های مختلف داشته باشیم. ما نظام پیشنهادی‌مان را داده‌ایم.
وزیر ارشاد تاکید کرد: سازمان سینمایی متولی اصلی حوزه حکمرانی سینما در کشور است. جایگاه آن محفوظ است و باید محفوظ‌‌‎تر شود، ارتقا پیدا کند و نظام تنظیم‌گری سینما بر عهده سازمان سینمایی است.
https://siasatrooz.ir/vdcjvoevouqe88z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی