سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : 128382

بهترین خودرو ایرانی

بهترین خودرو ایرانی

در بازار خودرو کشورمان که قیمت‌ها کهکشانی‌اند، اسم بردن از اتومبیل‌هایی که واقعا ارزش خرید داشته باشند، کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال هستند ماشین‌هایی که نسبت به پولی که برای آن‌ها می‌پردازید، خریدهای منطقی‌تری به حساب می‌روند. آن‌چه در ادامه این مطلب آورده‌ایم، معرفی همین خودروهاست. پس اگر به دنبال خرید بهترین خودروی تولید داخل هستید، تا انتها همراهمان باشید.

دنا پلاس؛ ظاهر زیبا و امکانات قابل قبول

دنا پلاس نمادی از خودروهای پرفروش و موفق داخلی در بازار خودروی کشورمان است. دلیل این امر را می‌توان در ظاهر جذاب، امکانات رفاهی مناسب و سواری نسبتا نرم جستجو کرد. مخصوصا در نسخه‌های فول و نمونه‌هایی مثل دنا پلاس توربو که موتور تقویت شده دارند، این امتیازات بیشتر هم به چشم می‌آیند.
جایی که شتاب و کشش مناسب با سواریِ باکیفیت تلفیق می‌شود و یک ماشین ایده‌آل برای خانواده‌ پدید می‌آورد. نحوه محاسبه قیمت ماشین کارکرده دنا پلاس نیز معمولا منطقی است و این خودرو از نظر بازار فروش ضعفی ندارد.

پژو 207 MC (دو رنگ)

پژو 207 دو رنگ یا مولتی کالر فقط سقف شیشه‌ای ندارد، وگرنه تمام امکانات نسخه فول آپشن پژو 207های معمولی را داشته و قیمتش هم از آن‌ها ارزان‌تر است. این ماشین البته با گیربکس جدید 6 سرعته اتوماتیک خود، از نسخه‌های معمولی و پاناروما 207 سواری خیلی بهتری هم به راننده ارائه می‌دهد.
جالب این‌که با همه این مزایا، این ماشین از 207 اتوماتیک سقف فلز حدودا 20 درصد و از 207 اتوماتیک پانوراما نزدیک 30 درصد ارزان‌تر است. به نظر شما در این آشفته بازار فعلی، چنین خودرویی برای یک مصرف‌کننده ارزش خرید ندارد؟!

شاهین؛ طراحی مناسب و سواری نرم


شاهین زمانی که معرفی شد چندان مورد استقبال قرار نگرفت. دلیل اصلی این موضوع هم به پیشرانه آن مربوط می‌شد که اصلا چنگی به دل نمی‌زد. در عین حال اما نقاط قوت این سدان در حدی بود که بتواند رفته رفته خود را در بازار جا بیاندازد.
سواری نرم، آپشن‌های مناسب، طراحی بیرونی و داخلی زیبا و قیمت نسبتا مناسب در مقایسه با رقبایی که در بازار دارد، از جمله مهم‌ترین مزایای شاهین به شمار می‌آیند. بازار فروش شاهین البته به اندازه اتومبیل‌های ایران خودرو قوی نیست، ولی به هر حال تعیین قیمت ماشین کارکرده شاهین هم نسبت به قبل بهتر انجام می‌شود و افت قیمت نمونه‌های دست دوم آن کم‌تر شده است.

تارا دنده‌ای؛ پلتفرم جدید و ایمنی بالا

تارا نخستین محصول پلتفرم IKP1 ایران خودرو است و بر اساس پژو 301 ساخته شده است. این پلتفرم نسبت به اکثر خودروهای تولید داخل جدیدتر است و به همین خاطر تارا ایمنی بالاتری را هم در مقایسه با دیگر خودروهای ملی به سرنشینان خود هدیه می‌کند.
قیمت تارا تقریبا مشابه با پژو پارس است، اما به جز بحث بازار فروش که از پژو ضعیف‌تر است، در بقیه موارد امتیازات بیشتری نسبت به پارس دارد. از جمله این موارد می‌توان به سواری نرم‌تر، ایمنی بیشتر، فضای جادارتر و پیشرانه بهینه‌تر اشاره کرد.

رانا پلاس پانوراما

رانا پلاس پاناروما یا سقف شیشه‌ای بازار خیلی خوبی ندارد، اما برای یک مصرف‌کننده واقعی، ماشینی است که نسبت به پول پرداختی ارزشش را دارد. این ماشین از پیشرانه محبوب TU5 بهره می‌برد که هماهنگی خوبی با گیربکس 6 سرعته جدید رانا دارد. مسئله‌ای که موجب شده رانا پلاس هم شتاب خوبی داشته باشد، و هم استهلاک کم‌تر، کابین ساکت‌تر و مصرف سوخت بهتری را برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.

پژو 206 SD


نمی‌شود از ماشین‌های داخلی صحبت کرد و حرفی از پژو 206 به میان نیاورد. بدون تردید مهم‌ترین مزیت پژو 206 (در همه مدل‌ها و تیپ‌های آن)، بازار فروش عالی و قیمت ماشین کارکرده آن است. بی‌جهت نیست که به این خودرو اصطلاحا «پول نقد» می‌گویند.
طراحی 206 SD نیز هرچند که دیگر قدیمی شده، اما همچنان کلاس خاص خود را دارد. سواری ماشین نیز نسبت به سالی که تولید شده قابل قبول است، هندلیگ خودرو مناسب بوده و استهلاک آن نیز پایین‌تر از اکثر خودروهای تولید داخل است. اگر هم قطعه‌ای از ماشین معیوب شود، در هر فروشگاه لوازم یدکی می‌توانید جایگزینش را پیدا کنید.

پایان سخن؛ بالاخره بهترین خودروی داخلی کدام است؟

انتخاب بهترین خودروی ملی بیش از آن‌که به کیفیت آن‌ها مرتبط باشد، به حباب قیمتی اتومبیل‌ها برمی‌گردد. در واقع در بازار خودروی کشورمان هر ماشینی که حباب قیمتی کم‌تری داشته باشد، خرید منطقی‌تر و مقرون‌ به‌صرفه‌تری خواهد بود.
ما نیز در این مطلب سعی کردیم که ضمن معرفی خودروهای ایرانی که نسبتا جدیدتر بوده و حداقل استانداردها را در بحث طراحی و امکانات دارا هستند، بیشتر به گزینه‌هایی بپردازیم که ارزش خرید بیشتری دارند.  اگر شما هم مصرف‌کننده واقعی هستید و دیدی بلند مدت‌تر دارید، پیشنهاد می‌کنیم کمی از جو عمومی بازار فاصله بگیرید و به خودروهای این لیست به شکل جدی فکر کنید.

https://siasatrooz.ir/vdcbwwb85rhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی