چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳
کد مطلب : 128482
حضور حرفه‌ای‌ها در جشنواره شانزدهم

جشنواره فجر قله هنرهای تجسمی است

جشنواره فجر قله هنرهای تجسمی است
محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی به بیان رویکرد جشنواره شانزدهم پرداخت و گفت: رویکرد این جشنواره هنر نوآور ، خلاق، وحدت بخش و امید آفرین است.
به گزارش فارس، نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر برگزار شد. محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: امسال برای شانزدهمین بار این جشن ملی هنرمندان تجسمی را پیش می‌بریم، فرایند جشنواره از مرداد ماه کار خود را آغاز کرده و از ۶شهریور ماه به جمع بندی رسیده است اکنون در مرحله اجرا است.
وی ادامه داد: رویکرد این جشنواره هنر نوآور ، خلاق، وحدت بخش و امید آفرین است. امروز که در آستانه افتتاح هستیم با کمال افتخار عرض میکنم فجر شانزدهم وحدت بخش برای تمام هنرمندان هنرهای تجسمی است. از ترکیب داوران و دبیران بزرگوار تا هنرمندانی که آثار خود را به این جشنواره فرستادند تشکر میکنم که در کنار هم فجر با شکوهی را رقم زدند.
خراسانی زاده با اشاره به کیفیت جشنواره شانزدهم ادامه داد: نقطه افتخار ما بر کیفیت آثار است. حجم آثار نهایی علارغم سختگیری داوران نشان دهنده کیفیت آثار است. چهره‌های جدیدی را در جایگاه دبیری و داوری داشتیم که تا پیش از این اسامی آن‌ها را در این رویدادها ندیده بودیم. همانطور که به پیشکسوتان توجه می‌شود باید به نسل نو هم در این بحث توجه شود.
وی افزود: حضور بانوان در این رویداد باعث افتخار بود. برای اولین بار در بخش مجسمه سازی تمام داوران ما بانوان هستند. مشکلی که وجود دارد بسیاری از افراد هنرهای تجسمی را نمی‌شناسند. ۲ بخش غیر رقابتی در موزه هنرهای معاصر خواهیم داشت.
امیر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره شانزدهم هنرهای تجسمی در ادامه این نشست گفت: رویکرد اولی که در این جشنواره مد نظر داشتیم کیفیت در کنار کمیت بود. یکی از دلایلی که در این نگاه موفق شدیم حضور سرآمدان هنر در ترکیب سیاستگذاران، دبیران و داوران بود. پیوند جشنواره شانزدهم با پانزده دوره گذشته نباید قطع می‌شد.
وی افزود: حضور بانوان در ترکیب سیاستگذاری، شورای دبیران و شورای داوران در این رویداد قابل توجه است. میان جامعه دانشگاهی و حرفه‌ای هنر اختلاف نظر وجود داشت که در این جشنواره بنا شد از جامعه دانشگاهی استفاده شد. بخش علمی امسال به ارشد و دکتری اختصاص پیدا کرد. رویکرد بعدی این بود جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نمایشگاه فراتر رود و به جنبه های کاربردی ورود پیدا کند از این رو بخش های مختلفی از جمله ناشران کتاب های تجسمی به جشنواره اضافه شد.
مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری این رویداد اظهار کرد: تیم متشکل از دبیران و داوران بسیار زحمت کشیدند. بخش آینه در آینه ۳ به پوسترهای انقلاب اختصاص دارد.  در این بخش ۱۳۸ اثر از ۱۲۵ هنرمند بر روی دیوار می‌رود. ۸۵۴ اثر در بخش های مسابقه ،قله،بازار هنر و... از ۶۰۶ هنرمند در موسسه هنری صبا به نمایش در می‌آید.
دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی افزود: بیش از ۱۰۰۰ نفر هنرمند تجسمی آثارشان در این جشنواره به نمایش در می‌آید. تعدادی از این عزیزان آثارشان حذف شد و در روز اختتامیه تعدادی برگزیده جشنواره هستند.
وی با اشاره به میزان جوایز این رویداد خاطرنشان کرد: جوایز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcc44qsi2bqi08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی