دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 128815
پیام کودکان فلسطینی به سران عرب

به خواب خود ادامه دهید

به خواب خود ادامه دهید
دختربچه فلسطینی خطاب به حکام و ملت‌های عرب گفت: به خوابیدن خود ادامه دهید و شاهد جان باختن کودکان غزه به سبب تشنگی باشید؛ از شما چیزی نمی‌خواهیم و وضع خود را به خدا سپردیم.
تلویزیون الجزیره، تصاویر دختربچه فلسطینی را منتشر کرد که برای کمک به خانواده اش، به فروشندگی در خیابان‌های رفح در جنوب نوار غزه روی آورده است.این دختربچه در ویدئو می‌گوید: من جویریه ۱۰ ساله و اهل رفح هستم. فروشندگی می‌کنم تا درآمدی برای خانواده ام داشته باشم و بتونم چیز‌هایی مثل بیسکویت، کیک و آبمیوه و... برای خودم بخرم. چون اینها گران است. هر روز ساعت ۱۰ صبح اینجا را باز می‌کنم و تا اذان عصر هستم و بعد اینجا رو می‌بندم. هر روز ۱۰ تا ۱۵ (شکل) درمیارم و مقداری را به خانواده ام می‌دهم و مقدار دیگر را برای خودم خرج می‌کنم.می‌خواهم به عرب‌های خارج از اینجا پیامی بدهم، پیام من برای همه حکام و ملت‌های عرب این است: به خوابیدن خود ادامه دهید و شاهد جان باختن کودکان غزه به سبب تشنگی باشید، در حالیکه کشور‌های عربی، نیل و فرات را دارند. گرسنگی (بر غزه) سایه افکنده، در حالیکه کشور‌های عربی پر از ضیافت و جشن هستند. تاریکی و سرمای شدید, (بر ما) سایه افکنده است، این در حالیست که نفت عرب‌ها در دست اشغالگران است.ما از شما و تلاش‌های شما ناامید شدیم. از شما چیزی نمی‌خواهیم و وضع خود را به خدا سپردیم. آرزو دارم دوباره درس بخوانم و بازی کنم و نقاشی بکشم. با صدای بمباران بیدار می شویم و با صدای موشک‌ها می‌خوابیم. با ترس می‌خوابیم و با ترس بیدار می‌شویم.
خبر دیگر آنکه سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که آمریکا مسئول ادامه تنش‌ها در منطقه است. محمد حاج موسی، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا می‌شود.صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که مساله ارسال کمک برای کودکان غزه مساله مرگ و زندگی است.یونیسف با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که نیازمندی‌های غزه به ویژه در خصوص آب و غذا و دارو و سوخت بسیار زیاد و بسیار فوری است و آتش بس فوری انسانی در غزه می‌تواند بهترین فرصت برای نجات جان مردم و پایان دادن به مصیبت‌های آنها باشد.
پزشکان آمریکایی و انگلیسی با هشدار درباره فاجعه بهداشتی در غزه اعلام کردند که حتی اگر جنگ هم متوقف شود، هزاران نفر جان خود را به دلیل بحران بهداشتی از دست خواهند داد.صدها نفر از مردم انگلیس با حضور در خیابان‌های لندن، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.آژانس آنروا اعلام کرد که با ادامه درگیری‌ها در مناطق شمالی و مرکز غزه، اوضاع در این مناطق به سطح خطرناکی رسیده است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی از شهر بعلبک در شمال شرقی لبنان را برای اولین بار هدف قرار دادند.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه از شهادت دادن زنانی از غزه درباره خشونت جنسی، شکنجه و بدرفتاری که سربازان صهیونیست در طول دوره بازداشت با آن‌ها داشتند، خبر داده‌اند.ما با برخی از زنان فلسطینی ساکن غزه که تحت بازداشت ارتش اسرائیل بودند و اخیرا آزاد شدند، مصاحبه کردیم. آن‌ها تأکید کردند در معرض اقدامات بی‌رحمانه‌ای مثل شکنجه وحشیانه و بدرفتاری از سوی سربازان صهیونیست قرار گرفته‌اند.
https://siasatrooz.ir/vdccs4qsp2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی