جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد مطلب : 127286

چرایی صدور یک بیانیه

مقاومت ملت فلسطین با محوریت غزه در برابر رژیم اشغالگر با عنوان عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دومین هفته شده است که در کنار تحولات میدانی و مواضع و اقدامات نقش آفرینان منطقه ای و فرامنطقه‌ای، اقدام صهیونیست‌ها مبنی بر لزوم تخزیه غزه امری قابل توجه است.
سران رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه غزه را کاملا منطقه جنگی اعلام کرده‌اند خواستار خروج کامل فلسطینی‌ها از این منطقه شده است که به گفته سازمان ملل جمعیتی معادل یک میلیون نفر را شامل می‌شود که تقریبا نیمی از جمعیت غزه است. در همین راستا ارتش اشغالگر اسرائیل همچنان به پرتاب کاغذ در شمال غزه ادامه داده در حالی  روی این کاغذها نوشته شده است خانه های خود را تخلیه کنید و از غزه فرار کنید. این آواره سازی از سوی صهیونیست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آوارگان عملا یک گزینه بیشتر ندارند و آن راهی شدن به سوی مصر است. با توجه به ابعاد گسترده این آوارگی چرایی رویکرد صهیونیست‌ها به این اقدام غیر انسانی ز چند منظر قابل توجه است.
نخست آنکه رژیم صهیونیستی در این جنگ با شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی مواجه شده است که بعضا غیر قابل ترمیم می‌باشد. صهیونیست‌ها تا به امروز هر‌ آنچه انجام داده اند ما به ازای آن را متحمل شده‌اند لذا رویکرد خود را بر محور دستاورد سازی‌های خارج از میدان نبرد استوار کرده‌اند. از یک سو جنگنده‌های این رژیم کشتار و ویران سازی‌های گسترده در غزه را در پیش گرفته که نزدیک به 500 نفر از شهدا کودکان هستند و از سوی دیگر طرح آواره سازی فلسطینی‌ها را به عنوان نشانه پیروزی در جنگ در دستور کار دارند.
نکته مهم آنکه صهیونیست‌ها که نزد افکار عمومی جهان به نسل کشی و جنایت علیه بشریت متهم سازی با تبلیغات رسانه‌ای مبنی بر خروج فلسطینی‌ها که در عمل نشدنی است، به دنبال پنهان سازی و توجیه کشتار بیشتر فلسطینی‌ها است. دوم آنکه صهیونیست‌ها سالهاست که به دنبال تغییر بافت جمعیتی غزه و تبدیل آن به زمین سوخته هستند که طرح انتقال فلسطینی‌ها به سینای مصر را مطرح کرده بودند. اکنون صهیونیست‌ها با آواره سازی به دنبال اجرای این طرح می باشند. نکته نهایی آنکه صهیونیست‌ها با آواره سازی فلسطینی‌ها به دنبال استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی هستند چرا که می‌دانند حرکت آوارگان مانع و یا کند کننده عملیات مقاومت خواهد بود. به عبارتی دیگر صهیونیست‌ها نه به دنبال نجات غیر نظامیان غزه از جنگ بلکه به دنبال استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر مقاومت هستند.

قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdj50f9yt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی