شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : 127298

کارکردهای یکسان

مقامات آمریکایی و اروپایی طی روزهای اخیر در حالی حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی را به طور کامل اعلام نموده‌اند که ادعای محوری آنها تکرار حمایت‌ها از اوکراین برای این رژیم است. این ادعا در حالی مطرح شده که در باب آن چند نکته قابل توجه است. رژیم صهیونیستی و رژیم حاکم بر اوکراین هر دو دارای کارکردی به نام برهم زدن امنیت منطقه پیرامونی هستند بگونه‌ای که نقش محوری آنها را ناامن سازی منطقه، توهمات توسعه طلبانه و اشغالگرایانه و جنایت علیه بشریت تشکیل می‌دهد. رفتارهای جاه طلبانه سران این رژیم‌ها تاکنون میلیون‌هذا قربانی برجای گذاشته در حالی که امنیت پایدار منطقه را نیز با بحران مواجه کرده‌اند.
اوکراین و رژیم صهیونیستی بهانه‌های غرب برای توسعه طلبی غرب و اختلاف افکنی‌های سیاسی در منطقه پیرامونی آنها شده‌اند. کارنامه زلنسکی در اوکراین نشان می‌دهد که او عملا موجب توسعه تحرکات ناتو و آمریکا در مرزهای روسیه شده در حالی که همزمان نیز اروپا را دچار چند دستگی چگونگی اقدام در قبال روسیه و آمریکا کرده است که نتیجه نهایی آن نیز سرکیسه شدن اروپا به آمریکا بوده است.
رژیم صهیونیستی نیز در دوران حیات جعلی خویش عامل چند دستگی در منطقه در قبال مسئله فلسطین بوده و نقش مهره آمریکا برای توجیه نظامی گری در منطقه و نیز جلوگیری از وحدت کشورهای منطقه و جهان اسلام بوده است که بهره برنده نهایی از این وضعیت آمریکا و سلطه گران غربی بوده‌اند که از شکاف و چند پاره سازی منطقه برای اهداف سلطه گرایانه بهره گرفته‌اند. اوکراین و رژیم صهیونیستی برای آمریکا حکم دلالان اسلحه‌ای را دارند که وجودشان زمینه ساز رونق کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا می شود. شواهد نشان می‌دهد با بودن فردی همچون زلنسکی با رویاهای توسعه طلبانه آمریکا توانسته میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای اروپایی و حتی شرق آسیا بفروشد رژیم صهیونیستی نیز ابزاری برای تکرار این روند در میان کشورهای عربی بوده است و تهدیدات امنیتی و ماهیت نامشروع این رژیم سالانه میلیاردها دلار درآمد کشورهای عربی را صرف خرید تسلیحات غربی کرده است.
حمایت بی چون و چرای غرب از جنایات رژیم صهیونیستی  و نیز رفتارهای بحران ساز زلنسکی در چارچوب جاه طلبی‌های جهانی آمریکا است که محور آن را نیز نابودی بشریت، نسل کشی، جنایت علیه انسانیت، اشغالگری، بحران‌سازی و.... برای حفظ منافع آمریکا با ابعاد منطقه‌ای و جهانی تشکیل می‌دهد در حالی که نتیجه این رفتارها قربانی شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه است که نمود عینی آن را در وضعیت فاجعه بار تحمیلی به غزه می‌توان مشاهده کرد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcgyu9q7ak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی