يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
کد مطلب : 127312

نگاهی بر یک ادعا

در طی ده روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد مقامات ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی ادعای آمادگی برای اجرای عملیات زمینی را مطرح کرده‌اند. همزمان نیز رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند تا این تهاجم را نزدیک نشان داده و مدعی شوند که این رژیم با توانی بالا این اقدام را صورت خواهد داد.
این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که نگاهی بر آنچه در میدان جنگ جریان دارد نکاتی دیگر را آشکار می‌سازد. نخست آنکه عملیات طوفان الاقصی نشان داد که فلسطینی‌ها برنامه ریزی بلند مدت و همه جانبه‌ای را برای این عملیات داشته‌ و دقیقا آن را نیز اجرا کرده اند. با توجه به این حقیقت اگر حماس برای اسرائیل طرح عملیات تهیه می‌کرد حتما بر حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تاکید می‌نمود!
دوم آنکه برخلاف ادعاهای سیاسیون صهیونیست‌ها، فرماندهان نظامی و حاضران در میدان نکته‌ای دیگر را مطرح می‌کنند و آن اینکه عملا توان نظامی برای اجرای آن وجود ندارد. یک ژنرال صهیونیست با اشاره به عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش این رژیم اعلام کرد که عملیات زمینی در نوار غزه برای نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به مثابه جهنم خواهد بود.
در همین حال بسیاری از کارشناسان نظامی تاکید دارند که اگر این رژیم توان نظامی داشت در طول طراحی عملیات طوفان الاقصی متوجه طراحی آن می شد و چنین غافلگیر نمی‌شد. در همین حال در این عملیات فلسطینی‌ها توانسته‌اند تلفات سنگینی را از رژیم صهیونیستی بگیرند و قطعا در عملیات زمینی این آمار به مراتب بیشتر خواهد شد لذا عملا چنین رویکردی به دور از منطق است.
نکته آنکه آنچه امروز از سوی صهیونیست‌ه صورت می گیرد بالا بردن تلفات غیر نظامیان فلسطینی و تبدیل غزه به سرزمین سوخته و در عین حال ایجاد فضای رعب و وحشت میان فلسطینی‌ها برای ترک غزه است و دعای عملیات نظامی بیشتر یک عملیات رسانه‌ای می‌باشد.
صهیونیست‌ها که برای حمله زمینی به غزه تبلیغات می‌کنند احتمالا هنوز نفهمیده‌اند که با عملیات رسانه‌ای نمی‌شود در زمین غزه در جنگ با طراحان هوشمند طوفان الاقصی به پیروزی رسید.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcdf50fxyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی