سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
کد مطلب : 127332

مروری بر یک ادعا

سران رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که هدف آنها از تجاوزات و بمباران گسترده غزه را نابودی حماس تشکیل می‌دهد. همچنین آمریکا، انگلیس و ... نیز مدعی شده‌اند که تل آویو حق دارد که بری نابودی حماس اقدام نماید؟ حال این سوال مطرح است که آیا چنین سناریویی اصلا قابل اجراست و اینکه چرا صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها این ادعا را مطرح می‌سازند؟
نگاهی به منطقه غزه با 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت با وسعت 360 کیلومتر بیانگر تراکم جمعیتی بسیار بالا با عمق استراتژیک بسیار کم است بگونه‌ای که هیچ تفاوتی میان مناطق مسکونی و مناطق استقرار نظامیان نمی‌توان تصور نمود لذا عملا واژه‌ای به نام نابودی حماس معنا ندارد. نکته دیگر آنکه آنچه امروز در غزه جریان دارد نه نبرد یک گروه خاص بلکه مقاومت ملت فلسطین است که از زن و مرد و کودک در‌ آن ایفای نقش می‌کنند. امروز غزه نماد مقاومت مردمانی است که 16 سال محاصره را تحمل کرده و امروز برای رهایی از این وضعیت و آزاد سازی سرزمین خود از اشغال به پا خواسته‌اند.
آمار بالای هزار شهید کودک، صدها نفر و هزاران ساکن غزه خود گواهی بر این مقاومت است. نکته مهم آنکه آمریکا و صهیونیست‌ها در حالی ادعای نابودسازی حماس را سر می‌دهند که قطع اب، برق ، سوخت و داروی غزه که یک نسل کشی دسته جمعی است در کنار بمباران مدارس و بیمارستان و تجمع آوارگان خود گواهی بر جنگ سراسری صهیونیست‌ها با سراسر غزه است که دیگر نمی‌توان نام نابودسازی حماس را بر آن گذاشت. در همین حال حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت نه یک نام بلکه یک اندیشه هستند که در میان تمام فلسطینی‌ها ریشه دوانده است و سلاح مقاومت سلاحی است که هرگز زمین گذاشته نمی‌شود و پرچمی است که همواره برافراشته خواهد ماند. بر این عملا ادعای مذکور را باید یک توجیه برای کشتار بیشتر فلسطینی‌ها دانست چنانکه رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کرده‌اند که عملا نمی‌توان اقدامی برای نابودی مقاومت از جمله حماس صورت داد.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcfmedy0w6d0ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی