چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : 127341

بازنده‌ای بدون توشه

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفری چند ساعته راهی سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده و با سران رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این سفر در حالی صورت گرفته که هدف از این سفر میانجی‌گری و ارزیابی وضعیت برای پایان جنگ، حمایت از رژیم صهیونیستی و ترسیم چشم انداز‌های حقوق بشری عنوان شده بود.
نگاهی بر آنچه در این سفر گذشته چند نکته اساسی را آشکار می سازد. نخست آنکه بمباران بیمارستان غزه با هزار شهید و صدها زخمی توسط رژیم صهیونیستی همزمان با سفر بایدن و حمایت‌های آمریکا از این جنایت فروپاشی ژست‌های حقوق بشری و بشر دوستانه بایدن را بر همگان اشکار ساخت. آمریکایی‌ که ادعا دارد که ناجی ملت‌ها و آزادی خواهی است در این میدان با رسوایی حمایت از جنایتکار مواجه شده و جهانیان بار دیگر دیدند که آمریکا چگونه با سیاسی کاری، حقوق بشر را در پیش چشم جهانین ذبح نمود. آمریکا و شخص با حمایت از قتل عام بیمارستان غزه عملا پایان ادعاهای بشر دوستی آمریکا را رقم زدند. دوم آنکه بایدن مدعی است که جهان باید بداند که حمایت آمریکا از اسرائیل پایان ناپذیر و جامع است. این ادعا در شرایطی که واکنش‌های جهانی از سوی دولت‌ها و ملت‌ها در باب جنایات صهیونیست‌ها در غزه نشان داد که دیگر کسی پذیرنده کدخدایی‌ آمریکا و نیست و حمایت آن از رژیم صهیونیستی دیگر پذیرنده‌ای ندارد.
به عبارتی دیگر آمریکا رسما در وادی سیاسی و افکار عمومی جهان با شکست مواجه شده بگونه‌ای که حتی متحدان اروپایی آن نیز نتوانسته‌اند در برابر این جنایت سکوت کنند. سوم آنکه بایدن مدعی میانجی گری برای پایان جنگ و زمینه سازی برای اهداف بشر دوستانه است. رویکرد یک جانبه بایدن به حمایت از صهیونیست‌ها نشان داد که عملا آمریکا هیچ میانجی بی طرفی نمی‌باشد و خود بخشی از جنگ غزه است. به عبارتی دیگر آمریکا نه ناجی و میانجی که خود بخشی از زمینه‌های بحران است که در کنار اشغالگر جنایت‌کار قرار گرفته است. در این شرایط آمریکا و شخص بایدن نیز مانند سران رژیم صهیونیستی باید مورد بازخواست جهانی قرار گرفته و به عنوان جنایت کار جنگی مورد محاکمه  و مجازات قرار گیرد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcfjedyyw6d0ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی