جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : 127350

بازنده به دنبال چیست؟

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که با  درخواست 70 درصد مردم کشورش برای پایان نظام پادشاهی و برقراری جمهوری، مواجه است در سفری دوره‌ای راهی منطقه شده است. او سفری به سرزمین‌های اشغالی داشته و پس از آن نیز با مقامات عربستان، قطر، مصر و... رایزنی کرده است. حال این سوال مطرح است که وی از این رویکرد به دنبال چه اهدافی می‌باشد؟
نگاهی به روند تحولات داخلی و خارجی انگلیس نشان می‌دهد در عرصه داخلی بحران اقتصادی و نارضایتی از سیاست‌های دولت موجب بحران در حزب حاکم شده است چنانکه حزب محافظه کار انگلیس به رهبری "ریشی سوناک"، نخست وزیر این کشور در دو انتخابات میان دوره ای پارلمانی نتیجه را به حزب مخالف واگذار کرده و شکست سختی را متحمل شد. محافظه‌کاران بر اساس نتایج این انتخابات باید حوزه‌های انتخاباتی مرکزی انگلیسی مید بدفوردشایر و تاموورث را به حزب مخالف کارگر واگذار کنند. محافظه‌کاران در هر کدام از این بخش ها 25 درصد نسبت به دور قبل در سال 2019 آراء خود را از دست دادند. کی‌یر استارمر، رهبر حزب مخالف کارگر از یک نتیجه فوق العاده صحبت کرد.
در این شرایط سوناک تلاش دارد تا با خرج کردن از کیسه سیاست خارجی از یک سو دستاوردهای نمایشی برای خود کسب نماید و از سوی دیگر افکار عمومی را از مسائل داخلی به برون مرزی معطوف نماید که جنگ اوکراین نمودی از آن است. در این میان غفلگیری رژیم صهیونیستی در در طوفان الاقصی در حالی یک رسوایی اطلاعاتی در مناسبات رژیم صهیونیستی و انگلیس می‌باشد که هزمان سوناک سعی دارد تا با حمایت حداکثر از رژیم صهیونیستی به نوعی رضایت لابی صهیونیستی را برای ادامه نخست وزیری خود و نیز حمایت از حزب محافظه کار کسب نماید در حالی که همزمان با ژست‌های بشر دوستانه و رایزنی‌های عربی به دنبال نمایش چهره‌ای صلح جو و دموکرایتک از خود است حال آنکه مواضع یک جانبه وی در حمایت از رژیم صهیونیستی رسما این ادعا را باطل ساخته است.
امروز جهان سوناک را در ردیف بایدن، مکرون، شولتس و... می‌داند که تنها هدفشان حمایت از رژیم صهیونیستی است و جان مردم فلسطین هیچ ارزشی برای آنها ندارد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcftedyxw6d0ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی