يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کد مطلب : 128186

چرایی یک ضد حمله

این روزها جنگ اوکراین با شدت بیشتری جریان یافته است چنانکه مقامات اوکراینی اعلام کردند که ده‌ها پهپاد روسی اهداف مختلف در این کشور را هدف قرار دادند. مقامات اوکراینی گفتند که روسیه دستکم ۹ موشک و ۴۹ پهپاد را به سمت اوکراین پرتاب کرد. پدافند اوکراین مدعی شده که ۲۱ پهپاد را سرنگون کرده است. اوکراین اعلام کرده این حمله شهرهایی از جمله «کی‌یف» پایتخت را هدف قرار داده و به ساختمان‌های اداری و مسکونی اصابت کرده است. چهار پهپاد روسیه  نیز مرکز شهر «خارکف» را مورد اصابت قرار دادند.
این حملات در حالی صورت گرفته است که طی هفته‌های گذشته جنگ میان طرفین در روندی رو به سکون در جریان بود و حتی صحبت‌هایی از رویکردی سیاسی میان طرفین منتشر شده است. در باب چرایی اوج گیری حملات روسیه آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌اید واکنش مسکو به تحرکات زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و نیز حامیان غربی آن در آستانه سال نو میلادی است. اوکراین روز شنبه حمله سنگینی به شهر مرزی بلگورود انجام داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی اوکراین، ۲۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند.
برآوردها از رفتاری زلنسکی و غربی ها نشان می‌دهد که سران این کشور در استانه سال نو میلادی به دنبال نمایش کارنامه‌های به میزان شکست‌های کمتر از جنگ هستند تا از یک سو از تبعات داخلی آن جلوگیری نمایند و از سوی دیگر زمینه را برای ادامه جنگ در سال 2024 فراهم سازند بویژه اینکه گزارش‌ها از کاهش حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین و افزایش شمار سربازان فراری از جنگ حکایت دارد. در این شرایط طرفی‌های غربی برآنند تا با ایجاد تلفات غیر نظامیان و نمایش آماری از حملات به روسیه، موفقیتی را در کارنامه خود ثبت نمایند.
این روند در حالی است که عملا رویاهای زلنسکی و غرب در باب آینده اوکراین به یک سراب شباهت دارد چنانکه ورا یورووا معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت، عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا چند دهه طول نخواهید کشید و طی چند سال انجام خواهد شد. این سخنان نشان می دهد که عملا رویکردی به اوکراین وجود ندارد و حمایت ها صرفا برای گرفتار ماندن آن در جنگ است.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcdjj0f9yt0xf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی