دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : 128199

آمارهایی از یک رسوایی

سه ماه است که مسئله فلسطین به صدر اخبار جهان مبدل شده است حال آنکه وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از نکات قابل توجه در این زمینه آنکه اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی گزارش داده که در پی حمله حماس در هفتم اکتبر، میزان مهاجرت به اسرائیل کاهش شدیدی داشته است، به طوری که تنها ۱۱۶۳ نفر در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند. در حالی که این رقم در ماه سپتامبر سال جاری میلادی ۲۳۶۴ نفر بود.تعداد مهاجران در نوامبر سال جاری کمی نسبت به اکتبر افزایش یافت و به ۱۵۳۴ نفر رسید اما همچنان بسیار کم‌تر از ماه‌های قبل از جنگ بوده است. به عنوان مثال در اکتبر سال گذشته میلادی، ۶۰۹۱ نفر به اسرائيل مهاجرت کردند. این رقم در ماه سپتامبر ۴۳۶۸ نفر بود.
بر اساس گزارش اداره مرکزی آمار، در ماه ژانویه بیشترین تعداد مهاجران به اسرائيل ثبت شده که برابر با ۷۶۶۴ نفر است.این آمارها از آنجا جهت دارای اهمیت است که بهانه غرب برای اشغال فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی را ایجاد سرزمینی برای یهودیان عنوان کرده بودند و در طول 75 سال اشغال رسمی فلسطین نیز محور بقا و هدف گذاری صهیونیست‌ها و حامیانشان را جمعیت سازی با انتقال مهاجرین به سرزمین‌های اشغالی تشکیل می داد.انگیزه های متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی موجب شده ساکنان اراضی اشغالی به این نتیجه برسند که فلسطین اشغالی دیگر مکان مناسبی برای زندگی نیست.
هزینه های بالای زندگی و همچنین روی کار آمدن جریان افراطی صهیونیست ها و در ادامه آن استبداد نتانیاهو برای اصلاحات قضایی و فساد دولتمردان و افشای دروغین بودن دموکراسی اسرائیلی در کنار رویکرد مقاومتی فلسطینی‌ها وفروپاشی هیمنه نظامی و اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، افزایش تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی و حامیانش که جنبش‌هایی همچون بی دی اس (بایکوت اسرائیل) را در اقصی نقاط جهان به همراه داشته، شکست طرح‌های سازش و خودداری ملت‌های اسلامی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی یهودیان در بسیاری از این کشورها در آرامش و امنیت زندگی می‌کنند، از عوامل مهم مهاجرت ساکنان سرزمین های اشغالی به سایر کشورها شده است.
آنچه مسلم است آنکه رژیم صهیونیستی صرفا از جانب مقاومت فلسطین و منطقه و افکار عمومی جهان مورد خشم و انزجار قرار نگرفته است بلکه این رژیم با آشکار شدن ماهیت جعلی و ضد بشری و دروغین بودن باغ سبر دمکراتیک، اقتصادی و امنیتی‌اش از درون در حال فروپاشی است.

علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdchw6nzw23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی