دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴
کد مطلب : 128969

امدادرسانی یا کوچ اجباری

دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر توهش و اشغالگری رژیم صهیونیستی در حالی صدو پنجاه‌هفتمین روز شده است که این روزها اخباری مبنی بر اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا برای امداد رسانی به فلسطینی‌ها منتشر می‌شود. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای انتقال ساکنان رفح به مناطق دیگر قبل از یورش زمینی به این شهر واقع در جنوب غزه خبر داد. یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به احتمال یورش زمینی به رفح گفت: قبل از انجام این عملیات ساکنان رفح را به غرب غزه و یا مناطق دیگر منتقل خواهیم کرد.
در همین حال پس از چند روز اظهار نظر در باب ایجاد اسکله‌ای بندی در غزه برای آنچه امدادرسانی نامیده می‌شود، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است. سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا کشتی بسون پایگاه «لانگلی اوستیس» در ایالت ویرجینیا را ترک کرده و در مسیر شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است.
سنتکام افزود: بسون یک کشتی پشتیبانی لجستیکی است که تجهیزات احداث یک اسلکه موقت به منظور ارائه کمک‌های حیاتی بشردوستانه را حمل می‌کند. این سخنان از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا با محوریت انسان دوستی و امدادرسانی در حالی منتشر می‌شود که نگاهی به ماهیت 75 ساله این رژیم و حمایت‌های تمام قد آمریکا از آن، چنین ادعایی دور از واقع بوده و در اصل آنها به دنبال اجرای سیاستی دیگر می باشند که در قالب کوچ اجباری فلسطینی‌ها تعریف می گردد. برای صهیونیست‌ها و حامیانشان جمعیت 2 میلیون و 300 هزار نفری غزه یک تهدید است لذا جا به جایی و اخراج آنها به سرزمین‌های دیگر راهکار نهایی برای خلاصی از آنها عنوان شده است.
رژیم صهیونیستی که با بمباران و کشتار نتوانست به این هدف دست یابد اکنون سناریوی جدیدی را در پیش گرفته است که از یک سو شامل ادعای کوچ اجباری به بهانه جلوگیری از تلفات انسانی حمله به رفح است و از سوی دیگر نیز آمریکا با ادعای ساخت اسکله عملا جابه جایی جمعیت در برخی مناطق را دنبال و بخشی از آواره سازی را در لوای بشر دوستی و انتقال از طریق دریا صورت می دهد. فرایند‌هایی که به واسطه مقاومت مردم غزه تاکنون با ناکامی همراه شده است.  
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcce4qso2bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی