دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : 128979

گرگ‌ها می‌گریند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان منتشرکرد مدعی شد تصدیق می‌کند که مقطع زمانی کنونی دردی عظیم برای بسیاری از مسلمانان آمریکا به وجود آورده و متعهد به رهبری کردن تلاش‌های بین‌المللی در راستای تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.
جو بایدن در بیانیه خود نوشت: «امشب همچنان که با پدیدار شدن هلال ماه جدید شروع ماه مقدس اسلامی رمضان رقم می‌خورد، من و جیل (بانوی اول آمریکا) بهترین آروزها و دعاها را برای مسلمانان سراسر کشورمان و سراسر جهان داریم.»در ادامه این بیانیه نوشته شده است: « جنگ در نوار غزه درد و رنجی وحشتناک را به مردم فلسطین تحمیل کرده است.»رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: «همچنان که مسلمانان سراسر جهان در روزها و هفته‌های آینده گرد هم می‌آیند تا روزه خود را افطار کنند درد و رنج مردم در یاد من و یاد خیلی‌های دیگر خواهد بود.»
این سخنان به اصطلاح بشر دوستانه از سوی بایدن در حالی مطرح می‌شود که نگاهی به کارنامه آمریکا در قبال جنگ غزه را در یک جمله می توان خلاصه کرد و آن حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینی‌هاست. بایدن از همان روز نخست بر تعهد آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی تاکید و همان خواسته‌های نتانیاهو مبنی بر نابودی حماس، تسلط بر غزه، آزادی یک جانبه اسرای صهیونیست در بند حماس بدون ازادی فلسطینی‌ها را مطرح و میلیاردها دلار کمک نظامی و مالی در اختیار این رژیم قرار داده است. آمریکا درکنار این حمایت‌ها، در شورای امنیت نیز مانع از تصویب قطعنامه‌های آتش بس شده است وهمزمان نیز حملات متعددی به یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته است. در جدیدترین اقدام بایدن به دنبال ساخت بندری در غزه به بهانه امدادرسانی است که عملا حضور نظامی امریکا را تضمین می‌کند. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که ادعای بایدن در نطق ماه رمضان اشک ریختن گرگی است که پنجه‌های خود را در گلوی قربانی‌اش فرو کرده است. این ژست بشر دوستانه صرفا با یک هدف صورت گرفته است و آن وضعیت بحرانی بایدن است که  در سال انتخابات به سر برده و درگیر مبارزات انتخاباتی است، در حالی که با انتقادهای شدیدی از سوی مردم کشورش به ویژه مسلمانان آمریکا به خاطر پاسخش به جنگ در غزه و تداوم حمایتش از جنایات رژیم صهیونیستی مواجه شده و کارزارهایی از سوی معترضان برای رای ندادن به او به راه افتاده است و می‌رود تا ابعاد شکست وی را سنگین‌تر نماید.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcd5j0fnyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی