يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : 127243
کشته شدن ۶۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر در عملیات طوفان الاقصی

اشغالگران در جهنم

ازدحام صهیونیست‌ها در فرودگاه «بن گوریون» برای فرار از اراضی اشغالی
اشغالگران در جهنم
در روز دوم عملیات فلسطینی‌ها علیه اشغلگران، در حالی فلسطینی‌ها ضمن رونمایی از پهپاد جدید خویش به حملات موشکی و نیز افزایش نیروهایشان در شهرک‌ها ادامه دادند که در نقطه مقابل سران رژیم صهیونیستی ضمن اعلام وضعیت جنگی بر بمباران غیر نظامیان فلسطینی تاکید کردند حال آنکه ساکنان اراضی اشغالی با ازدحام در فرودگاه بن گورین جنگ اخیر را یک جهنم واقعی نامیده‌اند.
هزاران صهیونیست به دنبال حملات نیروهای مقاومت فلسطین برای فرار از اراضی اشغالی در فرودگاه صهیونیستی «بن گوریون» در تل‌آویو تجمع کردند.منابع خبری همچنین  گزارش دادند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر خود را به فرودگاه بن گوریون لغو کرده‌اند. شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که سفرهای برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد شرکت آلمانی «لوفت‌هانزا» و  هواپیمایی «الامارات» و شرکت یونانی «اجین ایرلاینز» نیز سفر به تل‌آویو را لغو کرده‌اند.برخی از شرکت‌های فرانسوی، لهستانی، اسپانیایی، ایتالیایی نیز تصمیم مشابهی در ارتباط با سفر به اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کرده‌اند.
گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از پهپاد جدید خود رونمایی کرد.گردان‌های القسام اعلام کرد که پهپاد الزواری برای اولین بار در آغاز عملیات طوفان الاقصی مورد استفاده قرار گرفت.منابع عبری آمار جدیدی از نظامیان و افسران کشته شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد که ۴۴ نظامی و افسر اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی کشته شده اند.دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیست اعلام کرد که کابینه این رژیم رسماً جنگ علیه غزه و آزادی عمل ارتش را تصویب کرده است.
منابع عبری از افزایش شمار تلفات رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ کشته خبر دادند. خبرنگار جنگی سرایا گزارش داد که نیروهای ویژه گردانهای قدس به همراه برادران خود در قسام به نبرد با دشمن صهیونیست با گذشت بیش از ۳۰ ساعت ادامه می دهند. منابع عبری زبان اعلام کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۷۵۰ اسرائیلی در اراضی اشغالی مفقود شده و خبری از سرنوشت آن‌ها در دست نیست. همزمان با ادامه نبرد مبارزان فلسطینی با اشغالگران در شهرک های اطراف غزه، تل آویو به سفیران خود در مناطق مختلف دنیا درباره خروج از منزل هشدار داد.رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اعلام کرد که اشغالگران حالت آماده باش در همه سفارتخانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.منابع عبری با انتشار تصاویری از فرار گسترده صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی به دلیل نگرانی از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین، خبر می دهند.هلاکت ۱۵ صهیونیست در عملیات نفوذ نیروهای فلسطینی در جنوب عسقلان و تاکید گردان‌های القسام بر ادامه یافتن عملیات طوفان الاقصی از جدیدترین اخبار میدانی فلسطین است.رسانه های عبری در گزارش هایی  در اراضی اشغالی را به منزله یک جهنم واقعی برای اسرائیلی‌ها توصیف کردند.
رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از ۲۴ ساعت از آغاز عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین، همچنان در شوک طوفان الاقصی قرار دارد.رسانه های عبری نیز در گزارش هایی با پرداختن به این تحولات، از وقوع یک فاجعه تمام عیار امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی خبر داده و درباره پیامدهای این رخداد هشدار می دهند.روزنامه یسرائیل هایوم نیز نوشت: «آنچه رخ داده یک جهنم واقعی در جنوب (اراضی اشغالی) است، این عملیات فلسطینی‌ها شکست بزرگ ما در سال ۲۰۲۳ ، همانند شکست در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است!»
روزنامه معاریو نیز  نوشت: بعد از گذشت ۵۰ سال از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یک بار دیگر غافلگیر شد. روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: حماس یک جنگ کشنده علیه اسرائیل به اجرا گذاشت.روزنامه هاآرتص اما نوک پیکان انتقادات خود را به سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشانه رفت و نوشت: نتانیاهو مسئول فاجعه ای است که اسرائیل رخ داده است!منابع عبری با اذعان به ورود شمار دیگری از مبارزان مقاومت فلسطین به داخل اراضی اشغالی، از وضعیت بغرنج امنیتی رژیم صهیونیستی در پی تداوم درگیری‌های مسلحانه در این مناطق خبر دادند.
گردان‌های القسام از حمله موشکی گسترده نیروهای مقاومت فلسطین علیه شهرک صهیونیست نشین سدیروت در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که تا این لحظه ۳۱۳ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیدند. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم ۱۹۹۰ نفر اعلام کرد. در بین این شهدا ۲۰ کودک فلسطینی نیز دیده می شوند.
 ایلهان عمر عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه اعلام کرد که مردم فلسطین همیشه در محاصره بوده‌اند و نیازمند حمایت‌های بین‌المللی هستند.رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی تصاویری از خواهش و التماس یک افسر صهیونیست برای عدم اعزام به جبهه نبرد با غزه منتشر کرده‌اند. این نظامی صهیونیستی از این که برای اعزام به این منطقه انتخاب شده ناراحت است و ناله می‌کند.
شبکه المیادین از شروع مجدد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.«مایک والاس» نماینده پارلمان اروپا در واکنش به دفاع رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اکثریت اروپایی‌ها از آپارتاید وحشی اسرائیل حمایت نمی‌کنند. کلر دالی نماینده پارلمان اروپا در واکنش به صحبت‌های اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در مورد اینکه رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود در برابر فلسطینی‌ها را دارد، اعلام کرد که این مقام به طور جنایتکارانه کشتار فلسطینی‌ها را تایید می‌کند.
بررسی نتایج نظرسنجی برخط (آنلاین) روزنامه پرشمارگان «لو فیگارو» حاکی از آن است که افزون بر نیمی از فرانسویان مخالف حمایت نظامی کشورشان از رژیم صهیونیستی هستند. مردم «صعده» یمن در حمایت از عملیات طوفان الاقصی اقدام به برگزاری راهپیمایی کرده و آمادگی خود را برای نبرد با اسرائیل اعلام کردند.وزیر خارجه آمریکا در تماس با همتایان سعودی، مصری و ترکیه‌ای، ضمن تکرار حمایت واشنگتن از حق تل‌آویو برای دفاع از خود، خواستار تلاش آنها برای توقف حملات حماس شد. رئیس سابق موساد با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی کاملا برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده بود، گفت که در کمتر از ۲۴ ساعت، بیش از ۳ هزار موشک از نوار غزه شلیک شد.«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از تداوم عملیات‌ نیروهای مقاومت در شهرک‌های صهیونیستی خبر داد.گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) جزئیاتی از عملیات کماندوهای دریایی خود در نبرد «طوفان الاقصی» را منتشر کرد.در این بیانیه آمده است که نیروهای کماندوی دریایی یک عملیات موفق در سواحل جنوب عسقلان انجام داده و بر تعدادی از مناطق سیطره یافتند.
https://siasatrooz.ir/vdcgtu9qwak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی