سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 127870
سخنگوی قوه قضائیه به پرسش سیاست روز پاسخ داد:

توماج صالحی چرا آزاد شد؟

توماج صالحی چرا آزاد شد؟
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سیاست روز درباره اینکه چرا در مقطعی توماج صالحی آزاد و دوباره بازداشت شد، گفت: قبلاً درباره این پرونده توضیح دادم و گفتم رأی اولیه چگونه بوده است؛ پرونده به دیوان عالی رفت و بر اساس جواز قانونی، نسبت به دادنامه بدوی شعبه دیوان عالی دادنامه نقض شد و پرونده الان متضمن رأی است. دادگاه به تکلیف قانونی عمل کرده است و با توجه به اینکه قرار بازداشت بوده، قرار فک و وی با وثیقه آزاد شد.
مسعود ستایشی که نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران شرکت کرده بود افزود: انتظارمان این است کسانی که مورد رافت قرار می‌گیرند دوباره مرتکب جرم نشوند اما دیدید که ایشان بعد از آزادی در یکی از شهرستان‌های استان شمالی نکاتی را گفت و براساس تکلیفی که دادسرای مربوطه داشت، این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد و براساس پرونده‌ای که قبلاً مفتوح بوده نیز آن قرار را تشدید کرد. او اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان است و پس از رسیدگی به پرونده که با سرعت انجام می‌شود آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

برخی از مدیران در پرونده تخلف واردات چای در بازداشت هستند
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه درباره فساد مالی چای دبش گفت: در این پرونده برخی از مدیران و افراد ذی‌ربط با قرار‌های صادره تامینی در بازداشت هستند و برخی نیز با صدور قرار قبولی تامین‌های مناسب فعلا آزاد و روند تحقیقات ادامه خواهد یافت. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی بیشتر اطلاعات مناسب را به آگاهی مردم خواهیم رساند.

آخرین وضعیت پرونده هاشمی و زنگنه
ستایشی درباره آخرین وضعیت آقایان زنگنه و هاشمی بیان کرد: پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک استان در حال رسیدگی است و فرایند رسیدگی ادامه دارد. ۶ نفر از متهمان این پرونده به اتهام ارتکاب اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری محکوم و پرونده آن‌ها در مرحله تجدیدنظر خواهی است و اگر حکم قطعیت پیدا کند با رعایت موازین قانونی اطلاع رسانی می‌شود. نسبت به ۸ متهم دیگر پرونده که افراد مورد سوال نیز جزو آن‌ها هستند، پرونده همچنان در مرحله رسیدگی و انجام فرایند دادرسی است.

تشکیل پرونده برای تخلفات فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها
ستایشی درباره اقدامات دستگاه قضایی درباره تخلفات فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده که پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی
ارسال کردیم. وی ادامه داد: دو سکوی عمده توزیع دارو مورد تعقیب کیفری قرار گرفت و متعاقبا! پس از اعلام جرم صدور قرار جلب دادرسی مدیران این سکوها و داروخانه‌هایی که مبادرت به همکاری و فروش بدون نسخه دارو کردند به اتهام حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق قرار جلب دادرسی برایشان صادر شد و پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد.

آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی آمیتیس
 وی در پاسخ آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی آمیتیس که سه سال است در مجامع قضایی مطرح شده، ولی رای آن صادر نشده است، گفت: پرونده آمیتیس از سال ۱۴۰۰ و با شکایت ۲۵۸ نفر مورد رسیدگی قرار گرفته است و متهم با واریز سود‌های روزانه به صورت رمز ارز نسبت به تطمیع مالباختگان اقدام کرده است و از ۱۰ هزار سرمایه گذار بهره برداری کرده است و متهم در همان سال اول و در دادسرا با تودیع وثیقه مناسب و ۷۴ میلیارد تومان آزاد شده است و برخی از کسانی که مالباخته بودند کمک کردند که این فرد وثیقه را تهیه کرده و آزاد شوند.
https://siasatrooz.ir/vdccmmqsx2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی