شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 127914
توقف فروش اینترنتی لاستیک در پی داشت

تشکیل صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها

تشکیل صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها
در حالی که با توقف فروش اینترنتی، صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها برای خرید لاستیک دولتی تشکیل شده دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت علت تشکیل این صف‌ها را بخش‌های اجباری می‌داند که باید در سامانه جامع تجارت پر شود.
به گزارش تسنیم، هفته گذشته تنها، سخنگوی انجمن تایر در خصوص فعالیت سایت‌های اینترنتی معرفی شده توسط دولت برای فروش لاستیک، گفته بود فروش اینترنتی لاستیک دولتی متوقف شده و مرم می‌توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه تایرهای مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها خریداری کنند.
در حال حاضر گویا توقف فروش اینترنتی لاستیک باعث شده تا صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها برای خرید لاستیک دولتی ایجاد شود که این‌موضوع مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.
البته بعدا رئیس انجمن تایر اعلام کرد که توقفی در فروش اینترنتی انجام نشده و فقط برخی شرکت‌ها در عرضه محصولات کند عمل کرده و همین امر باعث می‌شود تا مصرف کننده امکان خرید را پیدا نکند. با این حال مراجعات مکرر به سایت‌های اینترنتی فروش لاستیک نشان می‌دهد عملاً فروش اینترنتی متوقف شده است.جالب اینجاست سرگردانی مردم در خرید لاستیک در حالی همچنان ادامه دارد که غلامعلی مهدوی دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت علت تشکیل صف‌های خرید لاستیک را بخش‌های اجباری می‌داند که باید در سامانه جامع تجارت پر شود.همچنین محمود بنانژاد نیز دبیرکل اتاق اصناف ایران هم  استعلامات موجود در سامانه جامع تجارت برای ارائه لاستیک به مشتری را عامل شلوغی صف‌های خرید می‌داند.
در این میان سخنگوی انجمن تایر ضمن اشاره به توقف موقتی فروش اینترنتی لاستیک به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، گفت: قیمت و تقاضای لاستیک نسبت به دو ماه پیش کاهش یافته و صفی برای خرید تشکیل نشده است.مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با مهر در مورد نحوه فروش لاستیک، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در فروش اینترنتی لاستیک وجود داشت، متقاضیان برای خرید این محصول باید با حضور در نمایندگی‌های فروش نسبت به خرید اقدام کنند.
وی در مورد مشکلات فروش اینترنتی لاستیک گفت: مشکل اصلی در مورد نحوه جا به جایی پول بود که پولِ پرداخت شده توسط خریدار با چه سازوکاری باید به دست فروشنده و در ادامه به دست تولیدکننده برسد؛ در حالت طبیعی وقتی توزیع کننده تایر می‌فروشد، پول دریافتی را به تولیدکننده تحویل می‌دهد تا تولیدکننده با این پول نسبت به خرید مواد اولیه و باقی مایحتاج خود اقدام کند. با این حال پلتفرم اینترنتی که عامل فروش خرده فروشان نیز است در مورد جا به جایی پول با مشکل مواجه شد و اصناف نتوانستند با این پلتفرم کار کنند.
تنها تصریح کرد: اینکه خرده فروش دو حلقه لاستیک بفروشد و پول دو حلقه را به تولیدکننده بدهد کار تولید را با مشکل مواجه می‌کرد. نظام تولید با این شیوه نمی‌تواند کار کند.وی افزود: از سویی دیگر خرده فروش هم پول تایر را داده و بعد از فروش می‌خواهد پول خود را مدیریت کند اما امکانات و زیرساخت‌های لازم در پلتفرم اینترنتی فراهم نبود. بنابراین فروش اینترنتی لاستیک به صورت موقت متوقف شد تا این مشکلات برطرف و زیرساخت‌ها تأمین شود تا سامانه به لحاظ مالی هم پاسخگو باشد. بر این اساس در حال حاضر نمایندگی‌های فروش با اخذ مدارک و احراز هویت متقاضیان، تایر را به صورت حضوری می‌فروشند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد برخی از خبرها مبنی بر تشکیل صف برای خرید لاستیک هم گفت: تا جایی که خبر داریم در بازار میزان تقاضا و فروش لاستیک کاهش یافته و صفی تشکیل نشده، حتی قیمت نیز نسبت به دو ماه پیش با کاهش مواجه شده است.وی درباره لغو محدودیت‌های فروش لاستیک از اول دی ماه تصریح کرد: این موضوع توسط اتاق اصناف ایران اعلام شده و ما اصلاً نمی‌دانیم جریان چیست و دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ اتاق اصناف باید توضیح دهد که دقیقاً منظورشان از لغو محدودیت عرضه چیست.
https://siasatrooz.ir/vdcb8zb8arhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی