دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : 127937

سگ بازی اونجا سگ بازی اینجا!

کشورهای نیوزلند و استرالیا همانند بسیاری از کشورهای دیگر، قوانینی برای نگهداری سگ دارند که بعضی ها با خواندن آن‌ها دور سگ گردانی را خط می‌کشند.
سگ بازی اونجا سگ بازی اینجا!

 

دو کشور نیوزلند و استرالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر قانون‌هایی دارند که نشان می‌دهد سگ گردانی در این کشورها معضلی جدی است و ساده از کنار آن نمی‌گذرند. در کشورهای توسعه یافته با وضع قوانین سخت‌گیرانه یا کسی به دنبال نگهداری از سگ نمی‌رود یا اگر سگی هم دارد از ترس جریمه و زندان به شدت مراقب بهداشت و رفتار حیوانش است.
پایگاه‌های اطلاع رسانی اقیانوسیه گزارش داده اند، در این دو کشور مالک سگ باید مراقب پرخاشگری، سلامت و بهداشت حیوان خود باشد تا آسایش، آرامش و امنیت اطرفیان را به خطر نیندازد. همچنین صاحب حیوان باید بودجه کافی برای خرید و نگهداری سگ داشته باشد، از تامین محوطه مناسب گرفته تا هزینه ها و شرایط ثبت نام. چرا که در صورت تخطی و سرپیچی باید زیر بار جریمه های سنگین برود.
طبق آیین نامه قوانین نیوزلند، اگر کسی مورد حمله سگی قرار بگیرید یا شاهد باشد که سگی به شخص دیگر یا هر حیوانی حمله می‌کند، می‌تواند آن سگ را توقیف کند و یا حتی آن را بکشد. به علاوه، دادگاه نیز می‌تواند حکم معدوم شدن سگ را بدهد. در این صورت، صاحب سگ مرتکب تخلف شده است و علاوه بر جبران خسارت به بار آمده از این حمله، کمترین جریمه ای که برایش در نظر گرفته میشود سه هزار دلار است. اما در چنین شرایطی طبق قوانین استرالیا، هزینه جریمه تا سقف یازده هزار دلار می‌رسد.
حال اگر سگ به شخصی آسیب جدی وارد کند یا باعث مرگ حیوان دیگری شود، صاحب سگ به سه سال حبس محکوم و حداقل بیست هزار دلار باید جریمه بدهد. در اکثر موارد دادگاه دستور نابودی سگ را صادر می‌کند.
اگر کسی بخواهد حتی برای مدت کوتاهی سگ شخص دیگری را بگیرد، ملزم است که در اماکن عمومی سگ را با قلاده ببندد. درصورتی که خلاف این مشاهده شود، حداقل پانصد دلار جریمه می‌شود. اما اگر مالک اصلی سگ یک روز فراموش کند قلاده سگ خود را ببندد و این موضوع گزارش داده شود، مالک باید مبلغ سه هزار دلار جریمه بپردازد.
1. اگر تصمیم به نگهداری سگ دارید باید در کمتراز سه ماه برای ثبت نام در شورای محلی اقدام کنید. اگر در این مدت تعیین شده سگ خود را ثبت نام نکنید باید حداقل سه هزار دلار جریمه بپردازید.
2. معمولا سالانه باید هزینه ای برای تمدید ثبت نام پرداخت شود.
3. عقیم کردن سگ ها برای ثبت نام در این دو کشور الزامی است.
4. دامپزشک سگ شما یک میکروچیپ یا ریز تراشه که حاوی یک شماره شناسایی منحصر به فرد است، با سوزن در زیر پوست سگ یا گربه وارد بدن حیوان می‌کند. شماره این ریز تراشه برای ثبت نام لازم است.
5. اگر سگ شما از کشور دیگری وارد شده باشد باید گواهی ترخیص حیوان از گمرک را همراه داشته باشید.
6. هزینه ثبت نام در نیوز لند تا سقف صدو هشتاد دلار و در استرالیا تا هشتاد و پنج دلار متغیر است.
7. فرایند ثبت نام سگ تا 12 ماه طول می‌کشد.
از آن رو که سگها می‌توانند بیماری‌های زیادی به دیگران منتقل کنند در فرایند ثبت‌نام حتما بهداشت و سلامت آنان چک می‌شود و در صورت تشخیص بیماری‌های خطرناکی که درمان نمی‌شوند باید حیوان فورا از بین برود.
حیواناتی که به استرالیا می‌آیند باید مجوز وارداتی معتبر داشته باشند و پس از ورود حداقل 10 روز را در یک مرکز رسمی قرنطینه بگذرانند. همچنین باید قبل از ورود به استرالیا نیز وارد قرنطینه شوند و مجوز ورود به آن‌ها داده شود.
 این قوانین و محدودیت ها باعث شده تا سگ های ولگرد و بی نام و نشان در سطح شهر کمتر دیده شوند و اثرات مخرب زندگی سگ ها با انسان به حداقل برسند.
 
https://siasatrooz.ir/vdcgwu9quak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی