دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد مطلب : 127946
آژانس‌ امداد رسانی سازمان ملل درباره وضعیت «آخرالزمانی» غزه هشدار داد

مزدوران آمریکایی آمده از اوکراین قاتلان مردم فلسطین

یونیسف: جان باختن ۷۸۰۰ کودک فلسطینی لکه ننگی بر پیشانی بشریت است
مزدوران آمریکایی آمده از اوکراین قاتلان مردم فلسطین
تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد مزدوران آمریکایی حاضر در اوکراین حالا برای کمک به اسرائیل در حمله به غزه، در کنار سربازان اسرائیلی قرار گرفته‌اند در حالی که نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی جان باختن  ۷۸۰۰ کودک فلسطینی لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانسته‌اند.
تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از حضور مزدوران آمریکایی در بین نظامیان صهیونیستی علیه مردم غزه است. این تصاویر نشان می‌دهد که این آمریکایی‌ها از جبهه جنگ اوکراین به سرزمین‌های اشغالی آورده شده‌اند.
شرکت نظامی آمریکایی با عنوان گروه مشاهدات پیشرو (FOG) با انتشار تصاویری ادعا کرده که در سرزمین‌های اشغالی برای اسرائیل علیه مردم فلسطین در حال جنگ است.این گروه در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و ویدئوهای زیادی از حضور نظامیان وابسته به خود در نوار غزه منتشر کرده است و حتی برخی از تجهیزات آنها با پرچم آمریکا و اوکراین دیده می‌شوند.از مارس ۲۰۲۲، اعضای FOG چندین بازدید از اوکراین داشته اند. این شرکت نظامی بارها به طور آشکار مشارکت خود را در اوکراین برای جنگ با روسیه در کنار کی‌یف اعلام کرده است.شرکت خصوصی نظامی در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ به طور رسمی به عنوان یک شرکت خصوصی در ایالت نوادا ثبت شد. این گروه توسط نظامی سابق آمریکا در افغانستان شخصی به نام دریک بیلز تاسیس شده است.روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به تداوم حملات جنایتکارانه اسرائیل به غزه، نوشت: دولت جو بایدن با وجود ناراضی بودن از وضعیت غیرنظامیان در غزه، هیچ تغییری در سیاست خود از این رژیم ایجاد نکرده‌است.سخنگوی یونیسف در گفت‌وگویی تاکید کرد که جان باختن ۷۸۰۰ کودک در غزه لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.وی افزود: «در خیابان‌های غزه ترس و وحشت را دیدم و مردم در تلاش برای یافتن مکانی امن بودند.»آژانس‌ امداد‌رسانی سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت «آخرالزمانی» در غزه تاکید کرد که نیمی از جمعیت این منطقه در بحران گرسنگی شدید قرار دارند.آژانس‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.«کارل اسکائو»معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته است: عملیات بشردوستانه در غزه در حال فروپاشی است. نیمی از جمعیت این منطقه گرسنه هستند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفرشان غذا نمی‌خورند.
محافل و کارشناسان صهیونیست با انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم در جنگ غزه و تلفات سنگینی که متحمل شده اعلام کردند نتانیاهو و همسر و وزرای کابینه او جرات ندارند از خانه بیرون بیایند و بیش از ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند نتانیاهو باید استعفا دهد.«یعقوب بوروفسکی» افسر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی درباره عملکرد این ارتش در جنگ غزه گفت، وضعیت به گونه‌ای است که ما نه می‌توانیم بگوییم در تور هستیم و نه در جنگ. اما واقعیت این است که ما در میان یک جنگ طولانی و دشوار قرار گرفته‌ایم که بهای زیادی باید برای آن بپردازیم. منابع صهیونیستی تایید کردند مشاور امنیت ملی آمریکا طی هفته جاری به اراضی اشغالی خواهد رفت.وزرای امور خارجه فرانسه، ایتالیا و آلمان طی نامه‌ای مشترک به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جنبش حماس و حامیان آن شدند.وزرای امور خارجه سه کشور فرانسه، ایتالیا و آلمان طی نامه‌ای مشترک به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حامیان آن شدند. در این نامه که فراز‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه عملیات طوفان الاقصی تکرار و ادعا شده است: «این مهم است که اتحادیه اروپا از طریق اقدامات مشخص برای جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه (هفت اکتبر) تمام اقدامات لازم را علیه حماس و شبه‌نظامیان آن انجام دهد».وزیر خارجه آلمان با انتقاد از کشتار غیرنظامیان در غزه از ارتش رژیم صهیونیستی خواست اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.مقاومت فلسطین در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو و مناطق اطراف آن را هدف حمله موشکی قرار داد.
رسانه‌های صهیونیستی از تداوم نبرد نفس‌گیر کتائب القسام با اشغالگران در خان‌یونس برای چندمین روز متوالی خبر دادند.کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه حملات توپخانه‌ای شدید اسرائیل علیه خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این شهر آغاز شده است. سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت که کار پیدا کردن اتباع روس در نوار غزه بسیار دشوار است و ده‌ها شهروند این کشور هنوز این باریکه را ترک نکرده‌اند.روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» فاش کرد داده‌های منتشرشده از سوی ارتش اسرائیل درباره شمار مجروحان نظامی بسیار کمتر از آماری است که بیمارستان‌های اسرائیلی آن را ثبت کرده‌اند.سازمان بهداشت جهانی بیش از 449 مورد حمله به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری را از ابتدای جنگ در تاریخ 7 اکتبر تایید کرد.
مدیر کل سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است که تحت تاثیر حملات گسترده به این مراکز امکان فعالیت کارکنان بهداشت و درمان «غیرممکن» شده است.تدروس در جلسه ویژه‌ای که از سوی هیئت اجرایی سازمان بهداشت جهانی در مورد وضعیت بهداشتی سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شد، بر تاثیر فاجعه‌بار این درگیری‌ها بر سطح بهداشت مردم غزه غزه تاکید کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcgtu9q3ak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی