دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : 129763

کلینیک درد

احساس درد در نواحی مختلف بدن می‌تواند یک تجربه بسیار آزاردهنده باشد که در صورت تشدید امکان انجام فعالیت‌ها و رسیدن به برنامه روزمره را از فرد بگیرد.

همه ما تجربه درد در نواحی مختلف بدن را داریم و می‌دانیم که این احساس حتی برای چندین ثانیه هم بسیار زیاد است و می‌تواند منزجر کننده باشد؛ اما به نظر شما راهکار چیست؟

برخی از بیمارانی که طول دوره درمانی زیادی دارند یا هیچ وقت خوب نمی‌شوند چگونه باید این درد را تحمل کنند؟ آیا راهی برای کاهش احساس درد وجود دارد؟
بهترین راهکار برای کنترل درد، مراجعه به کلینیک درد است. اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

کلینیک درد چیست؟

برای توضیح بهتر کلینیک درد لازم است تخصصی به نام درد را توضیح دهیم. متخصصان درد پزشکانی توانا هستند که در زمینه کنترل درد تحصیلات آکادمیک دارند و بر روی راهکارهای کاهش درد ناشی از عوامل مختلف تمرکز می‌کنند. به مراکز درمانی که این پزشکان در آن به ارائه خدمات مربوط به کاهش درد در نوامبر مختلف بدن می‌پردازند، کلینیک درد گفته می‌شود.
یک کلینیک درد معتبر باید به تمامی تجهیزاتی که یک پزشک برای کاهش درد بیماران نیاز دارد، مجهز باشد.

مهم‌ترین خدمات ارائه شده در کلینیک‌های درد

در کلینیک‌های درد طیف وسیعی از خدمات تشخیصی و درمان ارائه می‌شود تا به بیماران در بهبود شرایط پیش آمده کمک شود. از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در کلینیک‌های درد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ارزیابی و تشخیص بیماری
خدمات مربوط به ارزیابی و تشخیص بیماری، به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که پزشک متخصص با هدف تشخیص علت اصلی درد ارائه می‌دهد. در فرایند تشخیص علاوه بر بررسی‌های بالینی و سابقه پزشکی فرد، یک سری آزمایش‌ها نیز درخواست می‌شود. از مهم‌ترین این آزمایش‌ها می‌توان به آزمایش خون، عکس‌برداری یا ام آر آی، بیوپسی و ... اشاره کرد.
  • دارو درمانی
دارو درمانی فرایندی مهم در درمان درد محسوب می‌شود. متخصصان با توجه به تشخیص به دست آمده از داروهای مسکن و همچنین داروهایی که موجب کاهش بیماری ایجاد کننده درد می‌شوند، استفاده می‌کنند.
  • تزریق دارو (دیسکوژل، ارتوکین، ژل هیالورونیک)
تزریق دارو یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات کلینیک‌های درد محسوب می‌شود که در دسته خدمات نیمه تهاجمی قرار می‌گیرد. در این روش دارو یا مواد بی‌حس‌کننده به اعصابی که درد را به مغز انتقال می‌دهند، تزریق می‌گردد.
  • جراحی
جراحی یکی از مهم‌ترین روش‌های نیمه تهاجمی در کنترل درد محسوب می‌شود. این روش زمانی اجرایی می‌شود که درد با روش‌های‌ غیر تهاجمی و کم‌ تهاجمی بهبود نیابد.
  • درمان‌های حمایتی
درمان‌های حمایتی به مجموعه‌ای از اقدامات درمانی گفته می‌شود که به طور غیر مستقیم بر روی کاهش درد و بهبود شرایط جسمی و روحی فرد بیمار اثر می‌گذارد. از مهم‌ترین این راهکارهای درمانی می‌توان به طب سوزنی، فیزیوتراپی، رژیم درمانی، ورزش درمانی، روان درمانی و ... اشاره کرد.
تزریق دیسکوژل

مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان در کلینیک درد

در کلینیک‌های درد طیف وسیعی از بیماری‌های ایجاد کننده درد را می‌توان کنترل کرد یا بهبود بخشید. قطعا تعداد این بیماری‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل تنها مهم‌ترین آن‌ها را ذکر خواهیم کرد. مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان در کلینیک درد عبارتند از:
  • بیماری‌های ستون فقرات: مانند آرتروز گردن، آرتروز کمر، سیاتیک، فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی و انحراف ستون فقرات.
    بیماری‌های مفصلی: مانند آرتروز روماتیسمی، آرتروز استئوآرتریت، نقرس و آرتریت پس از سانحه.
    دردهای عصبی: مانند نوروپاتی دیابتی، نوروپاتی تریجمینال و زونا.
    دردهای عضلانی: مانند فیبرومیالژیا، سندرم تونل کارپال و تنیس البو.
    دردهای سر و صورت: مانند میگرن، سردردهای خوشه‌ای و سردرد تنشی.
    دردهای ناشی از سرطان: درد ناشی از تومورهای سرطانی یا درمان‌های سرطان.
    دردهای مزمن ناشی از سایر بیماری‌ها: مانند درد مزمن لگن، درد مزمن شکم و درد مزمن ناشی از بیماری‌های التهابی روده.

ویژگی‌های بهترین کلینیک درد

اگر قصد مراجعه به کلینیک درد برای کنترل و درمان بیماری‌های خود را دارید، احتمالا بخواهید بهترین کلینیک فعال در این زمینه را بیابید. در چنین شرایطی معمولا این سوال مطرح می‌شود که بهترین کلینیک درد چه ویژگی‌هایی دارد؟
ارتوکین تراپی را بیشتر بشناسید
از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کلینیک درد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برخورداری از پزشکان خبره
آنچه به یک مرکز درمانی ارزش می‌بخشد کادر متخصصی است که در آن به ارائه خدمات می‌پردازد. حتی اگر شما مجهزترین مراکز درمانی را نیز بسازید بدون کمک پزشکان و پرسنل خبره، نمی‌توانید یک مرکز خوب و معتبر بسازید. اولین و مهم‌ترین ویژگی بهترین کلینیک درد داشتن کادری مجرب و متخصص است که از آخرین متدهای درمانی روز دنیا آگاه باشند.
  • برخورداری از تجهیزات مدرن
در کلینیک‌ها و مراکز درمانی از ابزار فراوانی برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌شود. هر چه این ابزار مدرن‌تر و جدیدتر باشد، امکان ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر افزایش می‌یابد. در کلینیک‌های درد معتبر معمولا از تجهیزاتی بسیار مدرن و مجهز استفاده می‌شود.
  • ارائه خدمات متنوع
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلینیک درد این است که در آن خدمات متنوعی به بیماران ارائه می‌شود.‌ همچنین در قبال ارائه این خدمات متخصصان هزینه مناسبی نیز دریافت می‌کنند.

بهترین کلینیک درد در تهران

ممکن است پس از آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کلینیک درد این سوال در ذهن شما شکل بگیرید که بهترین کلینیک درد در تهران چه نام دارد؟
در پاسخ باید بگوییم که کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی به دلیل دارا بودن تمامی ویژگی‌های یک کلینیک درد معتبر به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های فعال در این زمینه شناخته می‌شود. ما در این کلینیک یک تیم درمانی خبره تشکیل داده‌ایم تا خدماتی درجه یک به بیماران عزیز ارائه دهیم.

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با کلینیک درد صحبت کرده و تلاش کردیم تا تمامی سوالات مطرح شده در این باره را پاسخ دهیم.
چنانچه قصد مراجعه به یک کلینیک درد معتبر برای دریافت خدمات را دارید، ما در کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی منتظر حضور گرم شما هستیم. برنامه حضور دکتر هاشمی در کلینیک‌ها به شرح زیر است:
  • یکشنبه دوشنبه سه ‌شنبه چهارشنبه - مطب شریعتی
شریعتی، بالاتر از پل رومی، روبروی بانک پارسیان، کوچه نبوی، پلاک 2، واحد
شماره تلفن: 1021-26658517
  • شنبه - مطب جردن (ساعت 11 صبح الی 6 عصر)
خیابان جردن نرسیده به میرداماد کوچه قبادیان غربی پلاک 9 کلینیک راد
شماره تلفن: 021-26658517
  • چهارشنبه ها - 3 الی 7 عصر لاله بیمارستان لاله
شهرک غرب – خ. سیمای ایران نبش خیابان فلامک جنوبی
شماره تلفن: 021-88369862-6
لطفا قبل از مراجعه حضوری جهت رزرو نوبت با شماره تلفن‌های ذکر شده، تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین کلینیک درد در تهران چه نام دارد؟
کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی یکی از بهترین کلینیک‌های درد تهران است.
هزینه خدمات درمانی کلینیک درد چقدر است؟
هزینه خدمات در کلینیک درد بسته به نوع بیماری، شدت آن، روش‌های درمانی مورد نیاز برای بهبود، سن و شرایط جسمی بیمار و ... متفاوت است.
بلوک عصبی برای چه کسانی اجرا می‌شود؟
بلوک عصبی برای افرادی که دارو درمانی و فیزیوتراپی موجب کاهش درد آن‌ها نشده است، استفاده می‌شود.‌
https://siasatrooz.ir/vdcfv1dymw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی