سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : 129967

تأمین اراضی ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال

تأمین اراضی ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی مورد نیاز برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تا پایان سال تامین خواهد شد و روند ساخت مسکن جهشی خواهد شد.
هادی عباسی‌اصل معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش مسکن، مسئولانه وارد شد و اقدامات لازم برای رفع مشکل مسکن متقاضیان انجام داد گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرآیند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که تکمیل واحدها در ماه‌های آینده جهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.عباسی اصل توضیح داد: دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن ۳ فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تامین زمین بود تا قیمت تمام شده کاهش یابد که در لین حوزه کارهای مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تامین زمین در محدوه شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم.وی تخصیص تسهیلات کم‌بهره  برای دهک‌های یک تا ۴ را که توان مالی مناسبی ندارند از تمهیدات دولت سیزدهم برای ساخت مسکن  اعلام کرد و گفت:  نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده است که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تامین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد گفت:  ۱۰۰ همت سرمایه بانک مسکن افزایش یافته است و با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیمهمچنین معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ۸۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت برای متقاضیان در شهر‌های مختلف کشور تامین شده است.مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: با این وجود دولت سیزدهم به رغم پیچیدگی‌های بسیار از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کرد و اگر مجموع همه زمین‌های تخصیص یافته و ظرفیت بالفعل در اراضی شناسایی شده را در نظر بگیریم، می‌توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد که این حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است. از سوی دیگر سعید غفوری مدیرعامل شرکت  عمران شهر‌های جدید در خصوص تامین زمین برای متقاضیانی که در شهر‌های جدید ثبت نام کرده بودند، اما هنوز زمین برای آنها تامین نشده است گفت:  در حال حاضر در برخی از شهر‌های کشور با کمبود منابع اراضی مواجه هستیم گفت: الحاقیه‌های را در شمال فاز ۶ و جنوب فاز سه در حال انجام است و در کنار الحاث اراضی اقدام به ساخت شهرک اعتمادیه با ظرفیت ۱۰ هزار واحد پیگیر هستیم که به زودی اقدامات لازم آن انجام می‌شود.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ٢٨ هزار هکتار برای ساخت ٣٣ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید تامین شده‌است.  
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به آخرین وضعیت طرح حمایت جوانی در شهر‌های جدید افزودگفت: در بخش قانون جوانی جمعیت در شهر‌های جدید ۴٠٢۴ واحد برای خانوار‌های سه فرزند و چهار فرزند واگذاری زمین  داشتیم.
غفوری با بیان اینکه در ٣٣ ماهه گذشته رکورد تاریخی اجرای پروژه عمرانی در این بخش شکست، افزود: ٢٨١ پروژه با ۴١۵٠ میلیارد تومان انجام شد. همچنین٣۵١ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهر‌های جدید در دستور کار است. از مهمترین موضوعات در این حوزه زیرساخت‌های شهری است که متروی پرند را به افتتاح رساندیم و در حال حاضر قطار حومه‌ای اصفهان ـ بهارستان  ٩٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اقدامات خوبی هم در بحث قطار شهری مشهد ـ گلبهار نیز ایجاد شده است.وی درباره شناسایی نقطه برای ایجاد  ٢٧ شهر ساحلی در جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریا محور اظهار داشت: ٣٨٠٠ کیلومتر برای ایجاد ٢٧ شهر ساحلی در نظر گرفته شده که ١۴ نقطه مربوط به استان هرمزگان، ٩ نقطه برای استان سیستان و بلوچستان است. ایجاد ٢٧ شهر ساحلی در راستای تحقق تبدیل اقتصاد نفت پایه به دریامحور است و  می‌تواند دروازه‌های اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دریامور را بار کند و این سیاست قطعا نقش انکارناپذیری در توسعه بلند مدت در کشور خواهد داشت.  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این ٣۶٢ هزار هکتار در ٢٧ نقطه نوار ساحلی وارد عملیات اجرایی شده  و تا کنون ۶ طرح جامع آماده است و ساخت یک شهرک در این ٢٧ شهرک در دست اجرا قرار گرفته است.  غفوری افزود: در سایر نقاط کشور ٢٠ شهرک با مساحت ١٠ هزار هکتار با ظرفیت احداث ١٣٠ هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفته است.در این میان معاون بنیاد مسکن از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۴۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک خبر داد.وی ادامه داد: پیشنهاد ارائه شده افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی تا ۴٠٠ میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.
https://siasatrooz.ir/vdcb09b8zrhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی