برنامه‌های شركت کاوه برای تقویت زنجيره ترانزيت كالا از ايران
مدیر لجستیک شرکت کاوه یکی از برنامه های این شرکت را تقويت زنجيره ترانزيت كالا از مسير ايران و تبديل بندر امام به هاب غلات منطقه خليج فارس عنوان کرد. "مهندس اميد ديلمي" در گفتگو با مانا به پنجاهمين سالروز آغاز فعاليت شركت خدمات دريايي و بندري كاوه اشاره کرد و گفت: این شركت در طول 50 سال گذشته با بهره گيري از تجربه طولاني و دانش فني روز در فعاليت‌هاي بندري و دريايي هدف اصلي خود را دستيابي به موقعيت برتر در ايران و منطقه، استفاده از پتانسيل هاي موجود در ترانزيت كالا، تقويت كريدور شمال-جنوب به عنوان يكي از مهم ترين محور هاي حمل و نقل منطقه و پاسخگويي مناسب به نيازهاي مشتريان قرار داده است. وی گفت: از سوي ديگر چشم انداز 50 سال آينده ما مبني بر دستيابي به سازماني پيشرو و تاثير گذار در حوزه خدمات بندري و دريايي و تبديل شدن به يكي از برندهاي معتبر در لجستيك، ايجاب مي كند كه ضمن تثبيت موقعيت پيشتازي خود در داخل كشور در عرصه فراكشوري و منطقه اي نيز حضوری فعال و گسترده داشته باشيم. مدیر لجستیک شرکت کاوه افزود:در اين راه قصد داريم با همكاري و مشاركت شركتهاي خوشنام و معتبر بين المللي، جذب سرمايه گذاري خارجي و بكارگيري دانش روز، يكي از پيشرفته‌ترين مراكز لجستيك و توزيع كالا را در منطقه ايجاد كنيم. تبدیل بندر امام به بندر هاب غلات مدیر لجستیک شرکت کاوه با بیان اینکه در حال حاضر دو پروژه عمده در بنادر جنوبي در دست اقدام داريم افزود : يكي از پروژه ها، تبديل بندر امام به هاب غلات از طريق سرمايه گذاري، ايجاد تاسيسات و استقرار تجهيزات مدرن تخليه و بارگيري و ساخت سيلوي نگهداري غلات است. وی اظهار داشت: اين پروژه بر اساس موقعيت مناسب و استراتژيك اين بندر در مسير كريدور شمال-جنوب، بازار مصرف بسيار بزرگ ايران، عراق، افغانستان و كشورهاي CIS و وجود پسكرانه مناسب براي ايجاد سيلوهاي مدرن طراحي شده است. دیلمی اضافه کرد :در اين راستا با مشاركت و بهره گيري از دانش و تجربه سرمايه گذاري خارجي و با سرمايه گذاري 300 ميليون دلاري در اين بندر سه هدف را دنبال مي كنيم. وی از افزايش ترافيك و ترانزيت غلات و فعال کردن كريدور شمال- جنوب از كشورهاي قزاقستان و روسيه به ساير كشور ها از جمله كشورهاي آفريقايي ، ايجاد زنجيره غلات (Supply Chain) از طريق سرمايه گذاري تا مبلغ 1200 ميليون دلار به عنوان بخشی از این هداف نام برد . دیلمی در خصوص ایجاد زنجیره غلات افزود: اين زنجيره در ايران از بنادر امام ، انزلي، نوشهر، امير آباد، آستارا و منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان و در روسيه از آستاراخان عبور خواهد كرد وی از خريد واگن به منظور تقويت حمل ريلي غلات و Truck در حمل جاده اي براي تكميل اين زنجيره در بخش تجهيزات به عنوان سومین هدف کاوه در این بخش نام برد. جذب بزرگترین پورت اپراتور جهان در بنادر ایران دیلمی بابیان اینکه شركت خدمات دريايي و بندري كاوه به عنوان يك شركت متخصص در مديريت ترمينالهاي بندري همواره خود را بازوي اجرايي سازمان بنادر و دريانوردي مي داند ادامه داد: از اين رو و با توجه به تاكيدات معاون اول رئيس جمهور، وزير راه و ترابري و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در تبديل بندر شهيد رجايي به هاب كانتينر، تكليف خود دانستيم تا تمام توان خود را در جهت تحقق اين مهم به كار بنديم. وی گفت: در اين راستا، شركت کاوه با جذب شانگهاي پورت به عنوان بزرگترين پورت اپراتور دنيا در سال 2010 و با هدف تقويت ترانزيت و ترانشيپ از مسير ايران، افزايش ترافيك بار، جذب خطوط معتبر كشتيراني و ايجاد مراكز توزيع كالا (پارك لجستيك) گام بزرگي در رشد بنادر كشور برداشته است. وی افزود:اميدواريم با حضور پورت اپراتور اول دنيا در بندر شهيد رجايي و مشاركت در مديريت و راهبري يكي از ترمينال هاي كانتينر بندر شهيد رجايي آرزوي ديرينه جامعه بندري و دريايي كشورمان در پياده سازي استانداردهاي روز بنادر دنيا به بار نشيند. هدفمندی یارانه ها و استفاده بهینه از منابع وی به هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت :بايد توجه داشت كه اين يك طرح جديد است و آثار مثبت آن در آينده نمود بيشتري پيدا خواهد كرد. مدیر لجستیک شرکت کاوه اضافه کرد: اما مهم ترين و بارزترين دستاورد طرح هدفمند سازي يارانه ها این است که سبب تقويت رقابت صحيح تجاري، حذف يارانه هاي غير ضروري و رانت هاي دولتي مي شود. دیلمی گفت :بهتر است بگوييم طرح هدفمند سازي سبب بقاء كساني خواهد شد كه هدف اصلي آنها توليد و ارائه خدمات به قيمت تمام شده است و افزايش كيفيت خدمات و استفاده بهينه از منابع موجود را به همراه خواهد داشت. حضور در بندر آستارا و تقویت کریدورهای ترانزیتی مدیر لجستیک شرکت کاوه با بیان اینکه این شرکت هرگز به دنبال استفاده از بنادر آماده نبوده و اين اصل را با سرمايه گذاريهاي خود در بنادر حوزه فعاليت ثابت كرده است گفت:با به مزايده گذاشتن بندر آستارا توسط سازمان بنادر و دريانوردي، موقعيت مناسبي جهت سرمايه گذاري، ساخت و تبديل يك بندر صيادي به بندر تجاري پديد آمد كه این شركت با برنده شدن در این مزايدۀ عمومي، بار اين امانت را بدوش كشيد تا بتواند نقش خود را در تقويت كريدورهاي ترانزيتي كشور و علي الخصوص مسير ترانزيت به كشورهاي مشترك المنافع و روسيه ايفا نمايد. سرمایه گذاری در بنادر آستاراخان روسیه دیلمی در خصوص برنامه ای شرکت کاوه برای حضور در کشورهای اسیای میانه گفت: ساخت و مديريت بندر آستارا نقطه شروعي در استفاده از پتانسيل ها و توانمندي هاي ترانزيتي است.اما بايد توجه داشت كه اين يك سمت ماجرا ست و این حلقه زماني تكميل خواهد شد كه تمام فرصتها در دسترس و قابل استفاده باشند. وی ادامه داد :خوشبختانه اين شركت در اين جهت نيز قدمهاي موثري برداشته است كه سرمايه گذاري در بنادر آستاراخان روسيه و امضاي موافقتنامه ها در جهت مشاركت با اپراتورهاي بين المللي از آنجمله اند. مشارکت کاوه در ایجاد بنادر خشک مدیر لجستیک شرکت کاوه در زمینه فعالیتهای شرکت کاوه در ایجاد بنادر خشک در کشوراظهارداشت: همانطور كه پيشتر اشاره شد در راستاي تقويت پتانسيل هاي موجود و تقويت كريدور شمال-جنوب، از ديگر برنامه هاي آينده ما شناسايي و توسعه نقاط استراتژيك در تقويت حلقه ترانزيتي از مسير ايران خواهد بود به گفته وی توسعه بنادر خشك به توسعه ترانزيت كمك خواهد كرد. وی گفت: با توجه به اينكه متاسفانه تا امروز سرعت پيشرفت تسهيلات، امكانات و تكنولوژي هاي موجود خطوط حمل و نقل جاده اي و ريلي در بنادر، به هيچ عنوان مطابق با رشد سريع ظرفيت كشتي ها و ناوگان كانتينر بر خطوط كشتيراني نبوده است تقويت بنادر خشك مي تواند اين ضعف را تا حد زيادي جبران نمايد. دیلمی ادامه داد: در حال حاضر شركت کاوه در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان مديريت پايانه هاي صادرات و واردات كالاهاي متفرقه و كانتينر را بر عهده دارد. تربيت و آموزش نيروي متخصص دیلمی با بیان اینکه نيروي انساني مهمترين سرمايه شركت خدمات دریایی و بندری کاوه محسوب مي شودگفت: اين شركت در آموزش نيروي كارآمد و متخصص همواره پيشگام بوده و از افتخارات آن تربيت مديران جوان و معرفي آنان به جامعه دريايي و بندري كشور است. وی از برگزاري دوره هاي متعدد خارج از كشور، دوره هاي پيشرفته تخصصي در زمينه هاي لجستيك، فني و مهندسي، اپراتوري تجهيزات بندري و IT ، كسب عنوان مقاله برتر در بيست و پنجمين اجلاس اتحاديه بنادر و لنگرگاه ها(IAPH-2007) و چندين عنوان مقاله در همايشهاي ملي و بين المللي داخلي و همچنين اخذ گواهينامه بين المللي بازرسي كانتينر (IICL) در سال 2009 به عنوان بخشی از دستاوردهاي این شرکت در تربيت و آموزش نيروي انساني متخصص و متعهد نام برد . وی اضافه کرد: اخذ گواهينامه بين المللي استاندارد (ISO) در مديريت كيفيت، بهداشت شغلي، ايمني و محيط زيست و كسب نُرم هاي بالاتر از نُرم جهاني در تخلیه و بارگيري كالاهاي جنرال كارگو از موفقيت هاي اين شركت محسوب مي شود.
https://siasatrooz.ir/vdcirvaw.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی