دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : 82468
استراو به تهران مي‌آيد

سفير بازگشايي سفارت انگليس در تهران مشخص شد

آيا زمان بازگشايي سفارت انگليس در تهران فرا رسيده است؟ جك استراو كه پيش از اين وزير خارجه انگليس بوده است مي‌خواهد به تهران بيايد.هدف او بهبود روابط ايران و انگليس است.آيا او سفير بازگشايي سفارت انگليس در تهران خواهد بود؟
استراو كه در گفت‌وگوهاي هسته‌اي در زمان دولت اصلاحات هم نقش داشته است پس از بركناري از وزارت خارجه مدتي را وزير دادگستري انگليس بود و پس از آن كه توني بلر از نخست وزير كنار رفت او نيز در ديگر سمت دولتي ندارد و اكنون تنها نماينده مجلس عوام است.
مواضع و اظهارات او پس از كناره گيري از سمت‌هاي دولتي قابل توجه است. استراو در سخنان خود از حق ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي حمايت كرده و حتي خواستار پايان دادن به تحريم‌هايي شده است كه از سوي آمريكال و اروپا عليه ايران اعمال مي‌شود.
وزير خارجه پيشين انگليس اگر باز هم در اين سمت و مقام قرار گيرد همان سياست‌هاي گذشته خود را دنبال مي‌كند يا با مواضع و اظهارات اكنون خود عمل خواهد كرد؟
اگر واقع بيني افرادي مانند جك استراو كه اكنون نمايان شده است، در زمان تصدي مقام و گفت‌وگوهاي هسته‌اي بود اكنون نبايد موضوع هسته‌اي ايران اينگونه پيش مي‌رفت.
اما اكنون كه مسئوليتي ندارند سخنان و مواضعي را بيان مي‌كنند كه براي ايران ديگر سودي ندارد و تنها براي آرامش وجدان خود آنها را مطرح مي كنند.
اكنون هم كه روابط دو كشور قطع شده است براي جبران گذشته قصد دارد به ايران بيايد تا سفير راه اندازي دوباره سفارت انگليس در تهران باشد.
جک استراو گفت که به دولت حسن روحانی خوشبین است و قصد دارد با هدف بهبود روابط ایران و انگلیس، به تهران سفر کند در گفت‌وگویی با بخش فارسی شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که بعد از پیروزی حسن روحانی (در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران) در حالی که سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت طرف مقابل تعطیل است، از طریق سفارت عمان، برای رئیس‌جمهوري منتخب ایران پیام تبریک فرستاده است.
وی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در این دوره بهبود پیدا کند و سفارتخانه‌های دو طرف در تهران و لندن بازگشایی شود.
استراو در حال حاضر نماینده مجلس عوام انگلیس و از مسئولان گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است.
استراو در تابستان سال ۱۳۸۲ به همراه وزرای وقت امور خارجه فرانسه و آلمان مبتکر آغاز گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای با ایران شد.
وزیر امور خارجه دولت بلر در خلال این سال‌ها بارها با حسن روحانی که در آن زمان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران بود، بر سر حل و فصل این مساله گفت‌وگو کرده بود.
استراو گفته است که حسن روحانی «یک مقام حکومتی باشخصیت بود که همیشه می‌دانست درباره چه صحبت می‌کند و کاملا بر موضوعات مسلط بود.»
او با ذکر خاطراتی از گفت‌وگو با مقامات دولت ایران در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی گفت که «اگر ما توانسته بودیم با دکتر روحانی و آقای خاتمی به توافقی آبرومندانه برسیم، ایران با این مشکلاتی که در هشت سال اخیر گرفتار آن‌ها بوده، مواجه نمی‌شد.»
استراو به دیدارهای متعددش از ایران از جمله سفرش به تهران پس از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک اشاره کرد و گفت که «خاتمی واقعاً به طرف غربی‌ها قدم برداشت. دلیل اولین سفر من به تهران هم همین بود. او ضمانت داد که تهران به آمریکا و انگلیس در سرنگون کردن طالبان کمک خواهد کرد.»

https://siasatrooz.ir/vdch6kn6.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

پاکدل
به نام خدا - قطع رابطه با انگلیس خبیث آرزوی دیرینه نسل اندر نسل ایرانیان از دستکم 400 سال پیش است و هیچ ربطی به ورود مشکوک چند دانشجو به حیاط سفارت ندارد ! تاریخ انحطاط و تجزیه خاک ایران با تاریخ باز شدن پای سفیر روباه پیر به ایران از 400 سال پیش رابطه مستقیم دارد .انگلستان ( لندن) همواره مرکزثقل و پایگاه اصلی سرمایه سالاران صهیونیست، پیوریتان ها ، کابالیست ها ، فراماسونری و فرقه های شیطانی است که ذاتا ًدشمن موجودیت سرزمین مقدس ایران و اسلام هستند
1-جدا کردن بلوچستان ، نیمروز ، فراه ،هرات ، ایغدیر، دوغوبایزید، وان ،قارص ، ارز روم،سلیمانیه ،کرکوک ،دیاله ،کوت ،عماره ،دشت میشان ،فاو، بصره و بحرین مستقیماً و جدا کردن مرو تجن ، عشق آباد، نسای، آخال ،دهستان ، تالش ، مغان، شروان ،ارران ،داغستان ،قره باغ ،گرجستان ،ارمنستان ،ابخازی ،اوستیا ؛ایمریتاو..به کمک روسها.
2- فرقه سازی
3-غارت نفت و آثارباستانی واسناد ملی
4-کودتا و اشغال نظامی مکرر ایران
5-قتل و ترورواعدام رجال و روحانیون میهن پرست، آزادیخواه و استعمارستیز مانند امیرکبیر و قائم مقام فراهانی وشیخ فضل الله نوری و....و تشکیل کمیته مجازات برای تروررجال ایران برای به آشوب کشاندن فضای سیاسی ایران وترور دانشمندان اتمی ونظامی و... ایران

6-حمایت همه جانبه از صدام (با ارسال پیوسته سلاح شیمیایی ازبندر لیورپول) و گروهکهای تروریستی و ضدایرانی
7- جعل نام خلیج فارس به عربی درقرن20 وجعل نام شط بغداد (دجله یا اروند )به شط العرب در قرن17
8-تحریک اعراب سنی به ادعا علیه تمامیت ارضی ایران در بوموسا و اروند
9 – مبارزه با زبان پارسی در هندوستان و افغانستان و
10-ترویج مصرف افیون میان ایرانیان از عصرصفویه
11- به انحراف کشاندن نهضت مشروطه
12- قتل دستکم 10 میلیون ایرانی در قحطی عمدی بزرگ
13—تصرف باغ قلهک با جعل سند در دوره دیکتاتور دست نشانده ونوکر انگلیس پهلوی
14 -شبیخون فرهنگی برای تغییر ذائقه ایرانیان به زندگی لیبرالی،سکولاری وتعطیلی احکام اسلامی و... این ها تنها گوشه ای از خیانت های بی شمار انگلیس به ایران است ،می بینیم که همه خباثت ها برضد ایران ريشه در انگليس دارد از تاريخ غفلت نكنيم آينده تنها از آن ملتی است كه از گذشته خود به خوبي آگاه باشند وهرگز اژدهایی را که از دربیرون کردیم دوباره ازپنجره بازنگردانیم !
ایراندوست
زرتشت از اهورامزدا می پرسد این اهریمن (ابلیس، شیطان رانده شده) ، خانه و پایگاهش در روی زمین کجاست ؟! اهورامزدا پاسخ می دهد که در سرزمین ووئوروپرشن (اروپا) رشته کوهی بلند است ( هر گ = آلپ ) که در سوی اپاختر (شمال) آن ، رشته کوه کوچکتری هست به نام کوه آژور ( آژ+ور = آز +ور = دارنده آز = جای دیو آز و طمع ) که خانه اهریمن در پس (پشت) این کوه آژور جای دارد و …..! نیک که بنگریم در پس کوههای آژور، شهرهای : بالفور ( برخوار = غرب ) و پاریس = (پا + ریز = پای رودخانه ) و تنگه مانژ (ماه = به سبب جزر و مد ها ) و در نهایت سرزمین اهریمنی بریتانیا ( بر + تنگه (تنگه مانژ(ماه))) و مرکز اهریمن، شهر لندن : (لان (رام ) = شهر) + دن (دان = رودخانه)) جای دارد ، که خانه و پایگاه اصلی دیوان و اهریمنان است !
زرتشت : چرا اهریمن از میان این 7 بخش گیتی {2 بالایی : ووئو روچرشن ( توران و سیبری )، ووئو روپرشن ( اروپا و شمال امریکا)- 2 کناری : ارزهی ( چین و ژاپن و...) ، سوهی ( شام و آفریقای شمال صحرا ) – 2پایینی: وید دفش (هند ، سیام ، ....)، افرید دفش(آفریقای جنوب صحرا وآمریکای جنوبی)} بیشتر از همه به بخش میا نی : خوانی رثه (گردونه خورشید (ایران) ) گزند می رساند ؟؟! اهورامزدا پاسخ می دهد : زیرا پهلوانان از ایران بر می خیزند و اهریمن می داند که (با پایان یافتن مهلت 12000 ساله اش ) شکست فرجامین و پایان کارش از سوی ایران است ! چنانکه سرآغاز زندگانی وآبادانی در گیتی از ایران بود !