جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : 129994

بازی دو سر باخت

انتخابات آمریکا به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود بویژه آنکه نظر سنجی‌ها از افزایش احتمال پیروزی ترامپ حکایت دارد. در میان در حزب دموکرات با نمایندگی جو بایدن یک دوگانگی رفتاری مشاهده می‌شود. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت حامیان اصلی حزب دموکرات آمریکا قصد دارند بر جو بایدن، رئیس ایالات متحده و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ فشار بیاورند و او را مجبور به کناره گیری از کارزار انتخاباتی کنند.به نوشته این روزنامه، چندین حامی دموکرات در حال جمع آوری ۱۰۰ میلیون دلار برای صندوق PAC هستند. این بودجه برای کمک به نامزد جانشین بایدن استفاده خواهد شد.
پیش از این، ابیگیل دیزنی، تهیه‌کننده مستند آمریکایی و حامی دموکرات‌ها گفته بود تا زمانی که بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری انصراف ندهد، به این حزب کمک مالی نخواهد کرد.خود بایدن اعتراف کرد که در مناظره با رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، «گند زد». در نقطه مقابل اما بایدن نیز تاکید دارد  که حاضر به کنار کشیدن از چرخه انتخابات نیست و تا انتها خواهد ماند.
این تضاد منافع و دیدگاه میان بایدن و برخی جریان‌های دموکرات در حالی روی داده که رویکرد به هر کدام از این دو گزینه می‌تواند به نتیجه‌ای واحد یعنی شکست دموکرات‌ها منجر شود. در صورتی که بایدن از عرصه خارج شود از یک سو حزب به ناکارآمدی و تزلزل در انتخاب متهم می‌شود و از سوی دیگر نیز توان اجماع روی نامزدی مشترک میان تمان جریان‌های دموکرات در این زمان کوتاه وجود ندارد و عملا نتیجه می شود شکست دموکرات‌ها.
در نقطه مقابل نیز با توجه به وضعیت جسمی و ذهنی بایدن نیز ادامه یافتن حضورش در عرصه برابر با گاف‌های بیشتر و تخریب جایگاه دموکرات‌ها خواهد بود. در این شرایط دموکرات‌ها اکنون میان دوگزینه بد ماندن بایدن و بدتر رفتن وی مواجه هسند بر این اساس آنها تلاش دارند تا ضمن حفظ بایدن، با مدریت وی از میزان گاف‌ها و نابسامانی‌های عقلی و رفتاری وی کاسته تا شاید در نهایت کور سوی امیدی برای پیروزی در انتخابات داشته باشند.
امید آنها آنهاست که بایدن بتواند در حوزه سیاست خارجی از اوکراین گرفته تا غرب آسیا و جنگ غزه دستاوردی را ثبت نماید تا شاید برگ برنده وی در انتخابات باشد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcb99b8arhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی