جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : 129997

کارِ خوبی‌ که برای بهتر شدن نیاز به بازنگری دارد

کارِ خوبی‌ که برای بهتر شدن نیاز به بازنگری دارد
اصل و نَفس کار درست است ولی احداث، اجرا و بهره برداری آن جای بحث دارد!
پردیس سینمایی پرده طلایی واقع در جنوب غرب تهران در شهرک ولیعصر، حدودا 15 ماه است که افتتاح شده و در این مدت به مردمی که سال‌ها در این منطقه از سینما محروم بودند و برای دیدن یک فیلم باید مسافت طولانی را طی می‌کردند، خدمات ارائه می‌دهد.
ساخت پردیس سینمایی پرده طلایی با مساحت بیش از 2000 متر مربع و هشت سالن یکی از اتفاقات مثبت سینمایی بود که در این دو سه سال اخیر اتفاق افتاد و از قضا دل مردم این منطقه را نیز شاد کرد و هم اکنون با ارائه به روز ترین فیلم‌ها، همپا با پردیس‌های سینمایی بزرگ کشور در حال ارائه خدمات به همشهریان است.
در سطوح مدیریتی کشور، خصوصاً در بخش ساخت و ساز و مدیریت منطقه و نوع کاربری همواره کم و کاستی‌هایی وجود داشته و دارد. پردیس سینمایی پرده طلایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم اینکه در ابتدا ساخت و راه اندازی این مجموعه را اتفاقی مثبت قلمداد کردیم ولی باید دقت کنیم که ادامه فعالیت این پردیس بدون در نظر گرفتن مشکلات زیر ساختی و مرتفع کردن آنها می‌تواند در ادامه خوشی‌ها را برای مردم این منطقه و مراجعه کنندگان به تلخی تبدیل کند.
با توجه به اینکه محل پردیس در خیابانی پرت و خلوت در منطقه شهرک ولیعصر واقع شده است، حضور معتادان متجاهر و بعضا اراذل و اوباش در این منطقه خصوصا در ساعات پایانی شب، مزاحمت‌هایی را برای مراجعه‌کنندگان به وجود آورده است. دور و اطراف این پردیس سینمایی تا چشم کار می کند تاریکی است و حتی چراغ‌های وسط بلوار هم گاهی اوقات خاموش است و همین موضوع باعث شده که هر کسی در این منطقه جرأت به خرج ندهد و پیاده به سمت مقصد برود. حضور کارتن خواب‌ها در اطراف این پردیس سینمایی آنچنان چهره این محل را خراب کرده که بعضی اوقات همشهریان برای دیدن فیلم ترجیح می‌‌هند مسیری طولانی را طی کنند و به سینما و یا پردیس سینمایی دیگر مراجعه کنند.
علاوه بر این معضل، کمبود امکانات در داخل مجموعه نیز به شدت خودنمایی می‌کند. با اینکه طبقه همکف این مجموعه تازه ساز به شدت زیبا و لاکچری است ولی در بخش پارکینگ، آن طور که باید و شاید رسیدگی‌های لازم صورت نگرفته است. با اینکه در ابتدای ورود از مراجعه کنندگان مبلغی به عنوان ورودی از سوی حراست این مجموعه دریافت می‌شود ولی در طبقه‌های منفی سه و منفی چهار عملا هیچ حراست و نگهبانی برای محافظت از اتومبیل‌های مردم وجود ندارد. مردمی که به امید حراست مجموعه، خودروی خود را در پارکینگ پارک می‌کنند، با حصاری از فنس‌های بی‌کیفیت مواجه می‌شوند که به راحتی توسط یک کودک خردسال هم قابل دسترسی است و همین امر باعث می‌شود که علاوه بر نا امنی در اطراف پردیس سینمایی، کسی جرات نداشته باشد خودروی خود را در داخل پارکینگ نیز بگذارد.
اما باید در نظر داشت که همان طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، نفس کار کاملاً درست است و مدیران این مجموعه برای احداث آن قطعا هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کرده‌اند اما باید گفت که احداث چنین مجموعه‌هایی که برای تفریح خانواده در نظر گرفته شده، علاوه بر رخ زیبا و فریبنده، باید از ابتدایی ترین نکات امنیتی و رفاهی نیز برخوردار باشد. صرفا احداث و فروش بلیط بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی، می‌تواند در آینده با طرد شدن مخاطبان، ضررهای هنگفتی به این مجموعه تفریحی فرهنگی وارد کند.
امید است برای اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و هنر جامعه و دسترسی هرچه بیشتر مردم در اقصی نقاط کشور به سینما، موارد ذکر شده در این پردیس سینمایی تازه تاسیس مرتفع شود تا مردم این منطقه در کنار خانواده بتوانند اوقات خوشی را در پردیس سینمایی پرده طلایی بگذرانند.
 
علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdceoo8zfjh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی